Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wiet in vriezen om te droogen/tegen schimmel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wiet in vriezen om te droogen/tegen schimmel

Korting op 420shop
    hallo ik had een vraag en vroeg me af of jullie er wat meer over weten.
    Ik heb buiten planten gehad en er zat dit jaar flink wat rot tussen.
    ik dacht als iets rot is zijn het schimmels en die kunnen niet tegen de kou(vries).
    In de vriezer zullen ook wel de cellen van de wiet plant kapot gaan waar door die sneller droogt.

ik had een bakje in gevroren 4 dagen in de vriezer en na 2 dagen uit de vriezer was het al droog ik vroeg me af wat de nadelen hier van zijn
    de schimmel was trouwens niet veder gegaan in de vriezer.
    don't drink and drive smoke and fly

Re: wiet in vriezen om te droogen/tegen schimmel

Als je die wiet weer ontdooit dan is die gewoon weer nat.

in de ijskast word het water dat in de wiet zit bevroren.

Deze info is hopelijk niet nieuw voor je..

Comment

ja maar jij zal ook wel weten dat waneer je een plant in vriest de cellen kapot vriezen waar door het vocht in de plant veel sneller kan verdampen dan waneer je niet zou in vriezen
      en is jou wiet dan altijd binnen 6 dagen kurk droog moet je toch ff aan mij vertellen hoe je dat doet

en ik deed het meer tegen de top rot dan voor het drogen

Comment

Het kan, kom je bij vriesdrogen:

Vriesdrogen of lyofilisatie
        Bron

Comment

Wil die schimmel troep niet roken , toppen die aangetast zijn, gaan na dat ze stukje voor stukje zijn na gekeken, in de diepvries , gaan vd winter in de ice molen ! die droog ik dus niet meer , dit om te voorkomen dat ik mijn GOEDE OOGST met schimmel/sporen besmet ,tijdens het drogen ! De kunst van het drogen , is wel verschillend per persoon en per plant , ik droog zover dat hij niet meer kan schimmelen , daarna curen in weck potten , potten 2tot3 keer per week een uur open !

Comment

Heb ook verse toppen met wat rot in de vriezer gedaan... Kan ik hier nog hasj van maken? zoja kan dat ook met de simpele methode met zon schilderzeef of kunnen er dan nog schimmeldeeltjes meekomen? Of is hier ice het meest geschikt voor?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of eerst uit de vriezer halen, rot verwijderen en dan verwerken tot hasj? roept u maar
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

En waarom beveel jij droogmachines aan? Ik hoor van alle kanten hoe langzamer je droogt hoe beter de smaak uiteindelijk is... En smaak is toch wel het belangrijkste voor me.

Comment

Omdat het dan eerder droog is, restantjes rot kunnen zo weinig kans maken. Daarnaast ben ik van mening dat niet zozeer het drogen van belang is, maar het curen. Er hangt een andere techniek aan vast dan normaal drogen; je droogt nu zo snel dat alleen vocht in de stam achterblijft, die hoeft dus niet te knakken voordat je ze luchtdicht verpakt. Het resterende vocht herverdeeld zich en dan kan de cure beginnen. Je zit dan na twee dagen al op 30% van het totaalgewicht wat vocht betreft, in plaats van de normale 90%.

Maar goed, je moet het proberen of proeven. Ikzelf merk geen verschil tussen de klassieke en mijn eigen methodes. Vrienden proefden het ook niet..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ik zie, zoals je het uitlegt klinkt het best logisch. Vaak is het zelf uitproberen het beste om iets zeker te weten. Merk zo vaak dat er verschillende dingen theorieen de rondte ingaan en dat andere mensen dat weer tegenspreken. Blijft zelf uitproberen en kijken wat voor jezelf het beste werkt.

Comment

bedankt voor de reacties ik ben er weer een stukje wijzer van geworden aleen dacht ik dat als de cellen kapot vriezen dat dan ook de schimmel dood gaat en dan niet verder schimmel als ik het er weer uit haal

ik heb nou het bakje er uit gehaald en de schimmel was wel weg alleen had mijn weed nu een bruinige kleur de schimmel is wel voor 70% verdwenen en het is ook droger dan de weed die ik op zolder heb hangen.

ik ga dit ook zeker niet meer rooken. Het rook en zag er toch niet zo lekker uit als me andere toppen. maar ik zal er wel vanavond een lekkere hajs oli van maken.

Comment

Die schimmel overleeft buiten ook ieder jaar. Als die kapot zou vriezen dan zou niemand ooit nog toprot krijgenr; na een vorstperiode zouden alle sporen immers ook sterven. De schimmel blijft ook terugkomen op fruit dat bevroren is geweest (denk maar aan je supermarkt sinaasappels en mandarijnen bijvoorbeeld). Dus dat de vrieskou een schimmel zou doden is helaas reinste kul.
                        Wel stopt de schimmel met groeien en gaat deze in ruststand, zo heb je wat langer de tijd om een oplossing te vinden.

Maar bedenk ook: bevroren THC breekt makkelijk van de toppen af (zo maakt men ijshasj) dus dat hele invriezen vermindert mogelijk ook de potentie.

Een verlies-verlies situatie als je het mij vraagt.

Comment

Schimmels en ziektes gaan niet dood in de vriezer, ze staan alleen even stil of in een lagere versnelling.

Q is in een ver verleden ook eens HACCP gecertificeerd
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik wil wiet invriezen tegen de sterke geur
                            Zal de geur verdwijnen of in ieder geval minder worden?
                            En beinvloed het de smaak en kwaliteit aangezien je de structuur kapot maakt?
                            Ik weet dat THC loslaat als het bevriest, maar is dit merkbaar als je er voorzichtig mee omgaat?
                            Hoop dat er iemand is die me moeilijke vragen kan beantwoorden

Comment

Registratie op Jul 2010
                              Denk dat je de laatste jaren toch echt wat te weinig hebt gelezen ...
                              Baco's paarse ronde = done

Baco's eerste keer binnen =
                              done

Comment

Bezig...
                              X