Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

    Korting op 420shop
    Moh,

    Ik zit met een dingetje. Mijn ph-meter heeft zijn beste tijd gehad (waarschijnlijk), Ijken lukt niet meer want als ik hem al aanzet geeft hij 13,5 aan en krijg deze niet zo snel naar de 7.01. En als ik hem dan toch op 7 heb gekregen dan meet hij de waarden veel te hoog. Kan er 10 druppels ph- bij doen maar zakt misschien 1.

    Kan het zijn omdat de kalk waarde erg hoog ligt in het kraanwater dat er gewoon kalk aanslag op de censor zit die het meten onmogelijk maakt?
    Is de kalk aanslag te verhelpen met b.v.b ontkalk spul?

    Bedankt!

    #2
    Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

    Hoe oud is je meter en hoe heb je hem bewaard?

    De sensor droog, met gedistilleerd of gewoon kraanwater opbergen is niet aan te raden.
    Daardoor gaan ze kapot.

    Ofwel plaats je de sensor in pH 7 of nog beter in bewaarvloeistof die hier specifiek toe dient.

    Zo te horen denk ik niet dat je meter nog in orde komt.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

      Hey Gamm,

      Bedankt voor je antwoord. Dan denk ik dat ik het al weet (defect)
      Kweek hier 100% BIO van Plagron waarvan er wordt gezegd dat de PH waarden niet gemeten hoef te worden maar ben daar zelf nog niet helemaal overuit.

      Maargoed, ff nieuwe regelen.

      Chee(r)se

      Comment


        #4
        Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

        Bewaren pH meter : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...589#post407589

        Als je potten maar groot genoeg zijn en je bodemleven in orde hoef je bij gebruik van Bio voeding niet af te zuren inderdaad.
        De voeding alleen al toevoegen brengt de pH vaak al zo'n 1.5 punt naar beneden, het leven in je aarde doet de rest.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Als je potten maar groot genoeg zijn en je bodemleven in orde hoef je bij gebruik van Bio voeding niet af te zuren inderdaad.
          Zelf kweek ik 100% bio en zuur ook niet af.

          Sommigen zweren bij afzuren ondanks dat ze bio kweken, maar het hoeft niet.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

            De potten zijn 11ltr, groot genoeg zou je zeggen.

            Ik zuur normaliter ook niet af maar zit met een probleempje en wil graag achter halen wat er nu aan de hand is. Heb hier en daar gelezen dat veel kalk in het leidingwater ook invloed heeft op het ph gehalte. Heb nieuwe besteld dus ben daar wel erg benieuwd naar.

            Comment


              #7
              Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

              Veel kalk zorgt voor een hogere pH wat staat voor lagere zuurtegraad.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

                Sorry maar dit klopt niet.
                De zuurtabel loopt van 0 tot 14 .
                0 is zuur en 14 is basisch 7 is neutraal.
                Kalk heeft een ph van 7 en is dus neutraal.
                Een goede aarde fabrikant gooit kalk door de aarde en dit is nou precies de reden dat je niet moet afzuren op aarde.
                Het zuur reageert met de kalk en de kalk zet het water weer op ph7. dus kan je het zuur netzogoed in de shop laten staan.
                Bij hydroteelt moet je wel afzuren want de ph van steenwol ligt rond de ph8.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe het best PH-meter onderhouden tegen kalk?

                  Kalk is niet neutraal, maar basisch.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  Bezig...
                  X