Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

    Korting op 420shop
    Geloof me, ik heb al heel wat pagina's Ag ge struint op zoek naar het antwoord. Echter nergens vind ik het antwoord op deze specifieke vraag. Wanneer ik mijn water eenmaal afzuur, en ik meet de dag erna is de ph weer opgelopen.

    mijn watertank is 30l met circulatiepomp een verwarming op 23 graden. Ik laat het water altijd 24 uur staan voor ik het naar 5,9 breng. De dag erna meet ik 6,2 bijvoorbeeld.

    Het water waar ik voeding bij doe is 5 l deze heeft een kleine circulatiepomp en kleine verwarming. Idemdito!

    wie kan mij zeggen hoe dit komt?
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

    #2
    Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

    pH loopt altijd op, da's normaal.
    Het ligt er ook aan waarmee je afzuurt, BioNova citroen is bijvoorbeeld erg instabiel en loopt snel op. pH- bloei is ook stabieler dan pH-groei.
    Met verwarming en pompjes zelfde effect. Zuurstofpompjes hebben nog veel meer invloed.
    Waarom laat je het 24u staan ? In Nederland zit geen chloor in het water he...al jaren niet meer, of is dat om op temperatuur te komen.
    Ook geen warm water uit de kraan gebruiken, daarvan danst de pH ook prachtig op en neer. Altijd koud water.
    Vanwaar de circulatie en verwarming ? Of staat alles in een koude schuur ?

    Ik heb ook een 30L vaatje met water, zonder pompen/verwarming/etc. erin, zuur ik af naar 5.9 met Canna pH- en na een weekje of twee is dat 6.4 ofzo, da's nog steeds prima.
    Dan vul ik het weer bij met bijvoorbeeld 5.6 zodat het weer rond de 6 zit en kan het weer even vooruit.

    Als je voeding in een vat doet, moet je wel even kijken dat je geschikte voeding daarvoor hebt.
    Je kunt niet alles zomaar in een vat gooien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

      Dat 24 laten staan van de gemengde voeding hielp mij om de pH stabiel te houden. Als ik meteen afzuur na het mengen dan verloopt de pH heel veel.

      Maar goed, het verloopt altijd wel iets.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

        Ik gebruik de voedingslijn van canna

        vega, Flores, zym, risotonic, booster, pk13/14. Ik kweek in een 40l smartpot plagron growmix. Is deze voeding dan geschikt voor in een vat?

        Ik gebruik ph-bloei van canna

        Ik laat het inderdaad staan om op temp. te komen. Ik heb gemerkt dat dat ook schommelingen geeft aan de ph.

        Ik gebruik ook nooit warm water. Gewoon koud en op temp laten komen.

        de waarde naar 5.4 brengen om later rond de 6 uit te komen.......briljant!!!!!!!

        QNQ: wat is de temp van jou voedingswater dan als je het aan de planten geeft? En kan het veel kwaad als die lager is dan 23
        Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

        Comment


          #5
          Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

          Vega, Flores en PK13/14 is geen probleem, dat heb ik ook wel eens gedaan.
          Over dat Enzym weet ik niet zeker, ik dacht dat je die beter niet via vat kon doen, maar ik heb het zelf nooit gebruikt. Rhizotonic zelfde, heb ik nooit gebruikt.

          Ik breng het vat niet naar 5.6 heh..Als ik bijvul, zit er vaak nog wel een liter of 10 in met inmiddels een pH van 6.7 ofzo...
          Daar gooi ik dan een emmer van 5.6 bij zodat de pH in het vat weer rond de 5.9 komt.
          De temperatuur zal gemiddeld rond de 20 zitten gok ik, omgevingstemperatuur. Ik zal het eens meten.
          Of het kwaad kan, ik denk het niet. Zolang het maar boven de 18 blijft.

          Maar je zegt na 1 dag is het al 6.2. Maar 6.2 is geen ramp, loopt het daarna nog verder op ?

          Nu ik het voor de 5e keer lees begrijp ik wietefras tip ook.
          Die mengt de voeding door het water, laat het zo een dag staan en zuurt dan pas af.
          Misschien ook iets om te proberen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

            Ik dacht eigenlijk dat hij dat deed (voeding mengen en pas de volgende dag afzuren), maar nu ik het weer opnieuw lees heeft hij het alleen over water

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Ph waarde van water en voedingswater blijven schommelen.

              Met hypro ph- hou ik een 20l watervat mooi stabiel voor een dag of 5...
              Als je je voeding er al bij doet kan dit echt super gaan schommelen op 24u
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment

              Bezig...
              X