Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ec en warmte...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ec en warmte...

Korting op 420shop
    Vandaag merkte ik op dat de ec van warm water veel hoger ligt dan de ec van water op een 20 graden.
    Dus wil dit eigenlijk zeggen als mijn voedingswater wat warmer word de ec direct de lucht ingaat...

Moet ik daar rekening mee houden?
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Re: Ec en warmte...

Een luxe EC meter heeft daarvoor een automatsch temperatuur correctie. Je kunt ook de formules opzoeken en het met de hand doen. Staat misschien zelfs wel in de handleiding van je EC meter.

Zoveel scheelt het toch niet? Een graad of 5 verschil geeft hooguit 10% verschil in je EC waarde. Op zich nog best een flink verschil, maar toch wel binnen de toleranties waar wij mee werken?

Je voedingswater zou ook niet al te warm moeten zijn ook overigens.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thx jongens,

Was eigenlijk toevallig dat het zo warm was , ik had mijn verwarmelement op 34 graden gedraaid en ik meete mijn ec en schrok me een hoedje.
        Gelijk kwamen er allerlei vragen in mijn hoofd

Neen wietefras ik gebruik het goedkope materiaal :-p

Comment

Je kunt het trouwens wel heel simpel omrekenen. Je EC stijgt met ongeveer 2% per graad dat de vloeistof warmer is (of daalt als kouder). Dus is je water 5 graden warmer dan moet je 10% van EC aftrekken. Bij 14 graden warmer zit je dan inderdaad al op 28%.

Het calibreren moet je officieel ook bij 25C doen. Als je ijkvloeistof met een EC van 1,4 dan 20 graden is zou je je meter dus eigenlijk moeten calibreren op 1,26 (10% minder omdat je water 5 graden kouder is). Sowieso kun je dat dus beter niet doen als je voedingswater altijd rond de 20C is.
          Last edited by Wietefras; 4 December 2013, 17:53. Reden: Verkeerd om gerekend

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dus met andere woorden: omdat mijn ec meter moet gecalibreerd worden op 25 graden, moet mijn water en voedingsvat altijd 25 graden zijn?
            :-s

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Rekenen laat ik wel voor wat het is :-p ik zet mijn vatwarmer op 25 graden
                Dat wist ik niet van die enzymen !

Comment

Nee, sorry, dat moet niet. Je kunt beter je meter calibreren op de temperatuur van je voedingswater. Dus gewoon op 20 graden calibreren en dan ook je voeding op 20 graden laten. Dan heeft je meter dus technisch gezien wel een afwijking, maar dan wel de goeie afwijking om ook op je voedingswater de juiste waardes te geven. Anders moet je steeds heen en weer rekenen.

En dan nog, waar hebben we het over, een verschil van 0.1 EC ga je echt niet merken.

Maar je moet dus niet je EC gaan meten op water wat net uit de kraan komt of op water van 34 graden. Dan zit je er wel dik naast zoals je gemerkt hebt

Comment

Idd dan ga je naar een x3 in vergelijking met regenwater op kamertemperatuur.

Comment

Bezig...
                    X