Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Licht uit en hoe lang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht uit en hoe lang

    Korting op 420shop
    Goedendag, ik heb een vraag over men lamp aan het einde van de bloei. Ik heb ooit gehoord dat het goed is om de laatste drie dagen van de bloei de lamp uit te laten om meer THC te krijgen op de topen.
    Mijn vraag is dus, of dit daadwerkelijk zo is en hoelang ik dit het beste kan doen.

    Met vriendelijke groeten, en alvast bedankt voor de hulp,

    JeePee

    #2
    Re: Licht uit en hoe lang

    Tja, die methode moet je aanspreken of niet. Zelf geloof ik er niet in. Iemand anders kan het tegendeel beweren. Ik heb nog nooit een vergelijking gezien, dus dit blijft een van die spookverhalen, net als klieven en met wortel en al laten drogen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Licht uit en hoe lang

      Dat je plant meer THC gaat aanmaken zonder lamp lijkt me een sterk verhaal.

      Ik ken wel andere verhalen over die drie-dagen-donker, maar die gaan niet over THC maar over de smaak. Daar zou het goed invloed op kunnen hebben.

      Als het over smaak gaat, dan moet je een googelen op "curen" van wiet. Een paar voorbeelden:
      - Drie dagen in het donker zetten (jouw vraag dus)
      - Met wortel en al drogen (zei LR2 al)
      - Drijfnat 2 dagen in plastic pakken en op de kachel leggen
      - Twee keer een paar uur inpakken en warm leggen, met 5 dagen tussenruimte
      - In bananenschillen wikkelen en twee weken onder de grond stoppen
      - Drie maanden in weckflessen bewaren
      - Een week onder water zetten

      Inpakken en twee dagen laten fermenteren bevalt mijzelf uitstekend. Drie maanden in weckflessen is ook een aanrader. Een week onder water zetten bevalt me minder. De rest heb ik niet geprobeerd.

      Comment


        #4
        Re: Licht uit en hoe lang

        - Flitsdrogen (op circa 30 graden voor 3x3 uur met tussenpauzes van 8 uur) daarna curen in weckpotten.
        Is zelf mijn favoriete methode. Vooral omdat het binnen drie dagen droog is. Curen duurt daarna wel nog zo lang als nodig.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Licht uit en hoe lang

          Het is idd een fabeltje, ik heb het zelf ook gedaan, icm met klieven toevallig.
          Ik merkte dat de plant gewoon sneller doodging, dat zag je aan zeer snel indrogen van de pistels.

          Ik had toen niet eens nagedacht over de lv die had kunnen oplopen, afzuiging wel een beetje aan dus. (ik had de stekker er gewoon uitgetrokken namelijk)

          Dan kun je je plant ook wel gewoon oogsten en dan heel erg langzaam drogen, laten we zeggen luchtdichte kast.

          Comment


            #6
            Re: Licht uit en hoe lang

            Als je de laatste drie dagen het licht 24/7 aan laat heeft het waarschijnlijk meer effect.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X