Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Te traag groeien?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te traag groeien?

Korting op 420shop
    Sind kort paar plantjes gezet,blue mistic,is men 2de kweekje,eerste mislukt,foute lamp en zo,veel geleerd
    maar heb het gevoel dat deze ook te traag groeien,ze zien er gezond uit maar klein,ze zijn nu 10 dagen oud (vanaf zaadje) en staan 15l potten.
    hier zijn ze net verpot,potje was goed vol-geworteld,wel beetje slappe steel,een paar moeten overeind helpen met wat aard,krijgen voeding van plagron(green box) nu enkel plagron grow en vitaminespray,aant wat kan het liggen dat ze zo klein blijven? mvg 2014-01-06 06.06.13.jpg2014-01-06 06.06.21.jpg

Re: Te traag groeien?

Best normaal voor 10 dagen. Ze moeten ook altijd een dagje herstellen na het overpotten. Als je kan: potten vullen tot aan de rand

Oh ja, beter van niet te sproeien als de lamp aan is...
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
      Best normaal voor 10 dagen. Ze moeten ook altijd een dagje herstellen na het overpotten. Als je kan: potten vullen tot aan de rand

Oh ja, beter van niet te sproeien als de lamp aan is...
      Oke dan voel ik me al iets geruster thx potten zijn inderdaad niet vol,heb 6 potten van 15 l en maar 2 zakken aarde van 50L,is ook wel aarde van plagron,te voeden naar eigen behoefte,dus samen met die voedingbox moet het wel goedkomen,had al foto's gezien van andere op 10 dagen en hadden wel al meer bladeren.Moesten er nog tips zijn,altijd welkom.
      Mvg

Comment

Potten inderdaad verder opvullen tot aan de lobblaadjes.
        Zal de stevigheid van je plant ten goede komen.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Het duurt even voordat ze de potten verkend hebben met de wortels he..
          Daarom hoef je ook nog geen voeding te geven.
          Alleen water met een pH van 6 (niet tegen de plant aan wateren maar ruim er omheen)

Dit zijn foto's van na het verpotten zei je, heb je ook recente foto's ?
          En dan wat goeie, zonder HPS licht. Volgens mij ziet dat blad er niet helemaal fris uit.
          Je sproeit ze niet nat als het licht aan is ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Het duurt even voordat ze de potten verkend hebben met de wortels he..
            Daarom hoef je ook nog geen voeding te geven.
            Alleen water met een pH van 6 (niet tegen de plant aan wateren maar ruim er omheen)

Dit zijn foto's van na het verpotten zei je, heb je ook recente foto's ?
            En dan wat goeie, zonder HPS licht. Volgens mij ziet dat blad er niet helemaal fris uit.
            Je sproeit ze niet nat als het licht aan is ?
            Hey alvast bedankt voor de reactie,heb ze idd nat gesproeid met hps aan,ben er nu mee gestopt na de reactie van Rodigan, ze staan nu 13 dagen hier nog paar nieuwe foto's in het donker,vind toch dat ze vrij klein staan of ligt dit enkel aan mij? 2014-01-08 16.25.04.jpg2014-01-08 16.25.19.jpg2014-01-08 16.25.28.jpg2014-01-08 16.25.46.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ps kan in de potten ook aanvullen met gewone aarde,had men aarde in gs gehaald in nedereland,ben zelf van belgie btw

Comment

Indien je geen extra Plagron aarde meer hebt zou ik de potten aanvullen met stekgrond.
              Deze is zo goed als niet bemest en beter dan universele grond waar meestal veel minerale voeding in verwerkt zit.

Best zou natuurlijk zijn om nog een tripje naar Nederland te maken en de juiste grond te gaan kopen maar ik weet niet hoe ver dit voor je is.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Spuiten met de lamp aan heeft hetzelvde effect als planten bespuiten in de zon. Deze verbranden waarschijnlijk.

Beste is als de lamp net uit is.
                Vergeet niet dat je je koolstof filter en afzuiging uit zet als je hebt gespoten want de lv zal je filter laten falen.
                Koolstof filter zou er zelfs tussenuit kunnen op dit moment.
                Zodra je ze gaat ruiken terugplaatsen.

Ziet er verder oke uit.

Comment

Bezig...
                X