Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

plant groeid niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant groeid niet

    Korting op 420shop
    ik heb mij een lamp voor de groei besteld (philips master HPI-T plus 250w) omdat ik van plan was om de plant een paar maal te toppen en dacht dat de plant rapper ging groeien met een groei lamp.
    de plant staat nu al bijna 2 weken in de tent op 18/6 en is nog kleiner dan een plantje dat 1 dag achter het raam staat. ik heb dezelfde grond gebruikt als anders. (grond voor een vlotte kieming en goede start voor de groei)
    in het water zit al van bij de start wortel versterker van canna rhizotonic. het zaadje is in de pot uitgekomen waar hij nu in staat. het is de eerste keer dat ik onmiddellijk begin in zo een grote pot en ook de eerste keer dat ik een lamp voor de groei gebruik dus het probleem moet aan 1 van deze 2 redenen liggen.
    wie kan mij helpen?
    2014-02-12-975kopie.jpg2014-02-12-974kopie.jpg

    #2
    Re: plant groeid niet

    Wat is de afstand van de lamp tot het plantje?

    Comment


      #3
      Re: plant groeid niet

      Hou koud wordt het met de lamp uit? Niet te veel water geven ook.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: plant groeid niet

        Het ene soort groeit ook sneller dan het ander.
        Heb trouwens al kleinere plantjes zien passeren hoor.

        Geef ze nog wat tijd! Nog geen reden tot paniek.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: plant groeid niet

          Ik zit hier ook mijn plantjes te vervloeken..

          Ehhh, zat, het is gewoon soort gebonden in mijn geval, ze heeft een langere groei nodig.
          Probeer jouw soort te vinden, en zoek kweekervaringen van anderen erbij.

          Ik sluit me aan bij Gamm, geen reden tot paniek
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: plant groeid niet

            Bijna 2 weken, dat kan 8 dagen zijn..
            Geduld is de eerste les van het kweken. Daarnaast: de lichtdruk lijkt me vrij hoog. Het feit dat de onderste bladeren nu al afvallen duidt op te natte grond of wortelproblemen van andere aard.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: plant groeid niet

              de lamp hangt op +-30 cm en als het afkoelt, daalt de temperatuur wel naar een +- 18 graden. maar dat heb ik bij mijn vorige planten ook voor gehad op het einde met de bloei en ik heb er geen last van gehad.
              dus zo te horen is het probleem niet het licht of te grote pot?
              ik heb in begin wel veel water gebruikt omdat het een grote pot is en de onderste (eerste) bladeren waren al verkleurd nog voor ze de "goeie" grootte hadden. ik voel mij toch al geruster te horen, dat het nog kan goed komen. zou het probleem van de verkleurde blaadjes aan de voeding kunne liggen die over de blaadjes is mee gegaan? mij is verteld geweest dat wortel voeding geen kwaad kan voor de bladeren.
              mijn bedoeling van 1 plant was om hem een paar keer te toppen en met 1 plant mijn tentje te vullen. zou ik dit nu nog doen of niet? aangezien het een zo een kleine spriet blijft...
              de soort is haze berry. ik ga doen wat jullie zeggen en zoveel mogelijk informatie opzoeken over haze berry

              Comment


                #8
                Re: plant groeid niet

                Waarom de bladeren vergelen werd reeds uitgelegd door L2R in een vorig bericht.

                => Te nat.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: plant groeid niet

                  dan ben ik blij als het juist te veel water is, het is de eerste keer dat ik direct begin in een grote pot.
                  zou ik het kleine plantje nog toppen of is het af te raden met de kleine lengte?
                  al bedankt voor de antwoorden

                  Comment


                    #10
                    Re: plant groeid niet

                    Kwaliteit zaad miss? Genetica? Welk plantje ben je bezig?

                    Nu nog niet toppen, pas ten vroegste bij de derde internode (zonder lobblaadjes mee tellen)

                    Maar wat jij hebt lijkt -om eerlijk te zijn, en dit is mijn mening- niet eens op een wietplant

                    Comment


                      #11
                      Re: plant groeid niet

                      2014-03-18-1009kopie.jpg2014-03-18-1007kopie.jpg

                      de plant is er door gekomen en het is dus duidelijk een wietplant.

                      ik heb de plant 2 maal getopt (hoofdtop) en 1maal +-30 groeischeuten van zijtakken getopt en ik zit nu toch met een 64 goede groeischeuten in totaal. de plant staat nu al +- 6 weken in groei, wanneer zet ik hem het beste in bloei? volgens mij is hij nog te klein om hem nu al in bloei te zetten.

                      Comment


                        #12
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: plant groeid niet

                          En wel een volle pot gebruiken

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: plant groeid niet

                            Inderdaad.
                            Ze lijkt zo klein omdat je bijna geen aarde in die pot hebt. error.jpg
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: plant groeid niet

                              volgens mij tonen de foto's een verkeert beeld i.v.b. de pot die te klein is klein, het tentje maar is 1.2 vierkante m en tussen de pot en elke kant van de tent zit maar 8 cm.
                              de pot is 30 cm hoog en de bovenste 6 cm is niet gevuld met zand. in de pot zit bijna voor 20l potgrond in.
                              de pot is bijna groter als het plantje

                              Comment

                              Bezig...
                              X