Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

plant groeid niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: plant groeid niet

mss is het ook wel aan te raden bij jou om je takken open te spreiden zoals ik heb gedaan--->>bloei D18 (5).jpg zie je de ijzerdraad naar de rand van de pot gaan?
    dat bedoel ik dus en heb het andere uitijnde vast gemaakt daar wat ik getopt heb. ook is het dan aangeraden om je beentjes kaal te scheren--->>bloei D18 (18).jpgmaar dit doe je dan juist voor dat je voorbloei begint, dus op 12/12 en dan scheren .

en dit is dan het bovenaanzicht van de plant-->>bloei D18 (4).jpgwel zal je die ijzerdraadjes dagelijks moeten nakijken of al uw toppen nog op gelijke hoogte zitten.
    mss nog een tip ik heb de beentjes geschoren tot +- 20cm van de bovenkant kan je mooi zien ook op de eerste foto.

laterz

thugz

ps. de plant heeft nu een diameter van +- 70 cm
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

ik ga de plant zo rap mogelijk spreiden, dat ziet er mij een zeer goed gedacht uit.
      ik heb het nog gehoord om de beentjes te scheren, maar wat gebeurd er dan juist bij de plant?
      is het zodat alle energie naar de toppen kan gaan?
      Last edited by smoky666; 21 March 2014, 07:14.

Comment

Normaal minder fluffy top beneden,
        Dikkere knallers vanboven

Grtz

Comment

Welke energie als er geen blad is ?

Een blad zorgt juist voor energie ! !

Blad is ook een voorraadkastje. Ik zou zeker niet al het blad weghalen.
          Als je eens een voedingsfout maakt -als beginner is de kans vrij groot- dan heb je wat langer de tijd om het te zien en te reageren als je nog blad onderop hebt.

Je kunt wel dieven, dat is heel wat anders.
          Dan haal je de kleine uitlopertjes (waarvan je denkt dat het niks wordt, of om ruimte te maken) weg, maar het blad laat je zitten.

btw. Veel grond is ook een buffer. Normaal vul je de pot tot de rand. Dan krijgt de plant onderin ook meer licht omdat ze hoger staat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QNQ ik had het over scheren van de benen. is toch alles weghalen zo heb ik dat toch ook al meerdere keren gezien hier op het forum..
            bij een scrogg doe je dat toch ook?

Comment

Het kan ook best, maar of het voor een beginner beter is ?

Als je onderop geen blad hebt, dan zie je problemen dus het eerst bij het blad tussen je toppen.
              Ik hou het blad rond de toppen graag zo lang mogelijk gezond dus ik probeer ook bij een scrog wat blad te laten zitten onder het net, puur als indicator zodat ik er sneller bij ben mocht er iets mis zijn.
              Dat blad krijg weinig licht natuurlijk, maar normaal blijft dat toch wel een paar weken goed. En elk groen blad maakt energie voor de toppen.

Mgoed, het is een keuze, ik wilde alleen nog een gemotiveerde optie geven.

Comment

nu begrijp ik je standpunt wel.

ervoor leek het alsof het uberhaupt niet goed was om te "scheren"

ma goed laten we geen verslag kapen.

thugz

Comment

Of een tekort eerst bij het blad onderin of bovenin de plant te zien is hangt af van of het om een mobiele of niet mobiele stof gaat. Zo lang je niet de hele plant kaal trekt heb je dan toch altijd nog wel wat blad onder de toppen over?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik wist dat daar iemand mee zou komen.
                    Klopt, niet alle problemen beginnen onderop de plant.

Comment

Heb het eerlijk gezegd zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de problemen bovenaan begonnen, maar op het forum hier zie je het nog wel eens

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

2014-03-21-1011.jpg2014-03-21-1012.jpg2014-03-21-1013.jpg

ik ga de raad van thugz volgen, in bloei gezet, de takken meer uit elkaar gedaan en nu afwachten.
                        met de beentjes te scheren, ga ik nog eventjes wachten en meer info opzoeken op de site
                        Last edited by smoky666; 22 March 2014, 17:30.

Comment

leuk dat je mijn raad hebt opgevolgd.
                          zal zeker ten goede komen van je opbrengst nu wel alles op gelijk hoogte gehouden eens die toppen weer naar boven gericht is.

grtz

thugz

Comment

Bezig...
                          X