Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ADWA 100 issue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ADWA 100 issue

Korting op 420shop
    Mogge,

Zit met een dingetje hier mbt mijn ADWA AD-100 ph meter.

Gisteravond ff ijken dat ding en volgende probleem kwam eruit.

Nieuw ijkvloeistof aangeschaft en in de ph7 geplaatst, dat duurde vrij lang voordat deze goed was maar helaas na 2 a 3 sec ging hij weer calibreren. Het duurde weer vrij lang voor deze stabiel op 7 kwam. Snel op read gedrukt, omgespoeld en afgedroogd. Vervolgens in de ph4 gezet. Dit duurde niet al te lang en dacht uiteindelijk dat hij inorde was.

Plaatste hem na ijken en schoonmaken in ph7 vloeistof en meter gaf 6.8 aan???
    Nu lees ik hier en daar dat het witte puntje wit moet hoort te zijn dat is hij niet en dat is dus naar mijn idee het probleem. (Eigenlijk is hij nooit echt wit geweest)
    Hoe krijg je uberhaubt dat witte staafje weer schoon? Heb dat ding nu 3 a 4 maanden en lijkt me een dure bedoening als ik er drie in een jaar moet aanschaffen.

Hoop op een antwoord dat mij kan helpen.

PS bewaar hem altijd in ph4 vloeistof

AD-100.JPG

Re: ADWA 100 issue

De sensor zit in dat glas eh..

Om een pH-meter te bewaren bestaat er bewaarvloeistof, daarom heet het ook zo.

Verder weet ik niet hoe die meter werkt.

(filmpje gezien, nu weet ik het wel)
    Last edited by QnQ; 21 March 2014, 15:55. Reden: :)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik neem aan dat die andere pin de referentie electrode is. Die zou schoon moeten zijn inderdaad. Die "glazen bol" ook trouwens. Als de boel vies is dan worden de metingen onbetrouwbaar (en ook slecht te calibreren).

Je zou even moeten kijken wat er in de handleiding staat over schoonmaken. Voedingsresten zou je er af kunnen halen door het ding een tijdje (kwartiertje ofzo) in die 4 pH vloeistof te laten staan.

Zie mensen die dingen ook wel met een tandenbostel schoon poetsen, maar je moet wel heel goed opletten dat je die glazen bol niet stuk maakt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

QnQ:
        De sensor zit inderdaad daar. KCL vloeistof is een leuke uitvinding maar is niet speciaal nodig. ADWA geeft dan ook aan dat de meter in ph7-ph4 en KCL vloeistof te bewaren zijn.

@Wietefras:

Bij ADWA staat er weinig over, had ze al een mail gestuurd maar nog nix terug gezien. Maargoed als ik hem in de ph4 vloeistof doet geeft ie wel netjes 4 aan dus ga er een beetje vanuit dat ie het nog ok doet. Blijft alleen vreemd van die 6.8.

Ik ga dat is ff proberen met een tandenbprstel klinkt als een ok oplossing.
        Last edited by Backspace; 22 March 2014, 20:40.

Comment

Bij de cleankit van Bluelab zit ook een tandenborstel, al moet ik wel zeggen dat hij erg zacht is, let hier misschien op bij de aankoop ervan

Comment

Ja, je kunt ze ook in water of gesteriliseerd water bewaren, of in bier of cola.
            't Is net hoe precies je wil meten, hoelang je met zo'n sensor wil doen, en hoe vaak je 'm wilt kalibreren.
            Ik bewaar pH meters altijd in KCL, en ik hoef 'm eigenlijk nooit te kalibreren of schoonmaken, ja afspoelen onder de kraan, afdrogen, en voila.

Die ADWA kan een 0.1 afwijking hebben lees ik. Jij ziet 0.2 afwijking.
            Is de ijkvloeistof schoon ? Nog niet eerder gebruikt ?
            Een verschil van 0.1 is natuurlijk ook niet zo bar veel.

Wel benieuwd of Adwa nog antwoord geeft.

Comment

Ik kalibreer hem +/- 1 maal in de 2 a 3 weken om er zeker van te zijn dat hij secuur meet hoef eigenlijk niet maar goed Ik gebruik altijd schone ijkvloeistof incase of.

Ja dat las ik ook ja dat ie een afwijking kan hebben van 0.1 gisteravond maar weer is gekalibreerd en vanochtend in schoon ph7 geplaatst. Gaf 6.7 a 6.8 aan das nu dus een afwijking van +/- 0.3 en dat vind ik nog al een verschil. Vreemde is dat ie vanochtend wel netjes in ph4 4 aangaf. Omdat ik mijn water afzuur naar 5.5 en als er dan 0.3 verschil in zit kom ik uit op 5.2. Lastige zaak en ben ook zeker benieuwd naar wat ADWA te vertellen heb. Wordt vervolgd!

Comment

Die pen meters hoef je niet in een bakje vloeistof te bewaren. Alleen een druppeltje in de dop om te zorgen dat het niet uitdroogt. Welke vloeistof dat dan is maakt toch niet zo veel uit?

Die probes waar zo'n schroefdopje op zit, daar kun je KCL in doen zonder dat het gaat lekken.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Antwoord ADWA:

Our proposal is :

1. Please check that the calibration solution is fresh, is not expired

2. Soak the tip in storage solution or pH4 solution for at least one hour to reactivate it.

Afterwards, rinse it thoroughly with tap water and recalibrate the meter.

3. It is very important with the pH testers that the electrode not to left to dry up.

Especially the glass bulb and the junction.

The worst thing to do with them is to left be wet with measurement, after left it to dry up, again wet, again dry up.

We prefer to put in the cap of the instrument a small sponge and the sponge to hold wet always. For the sponge the best is to use storage solution (A70300M), or pH4 solution .

Comment

Daar benne we weer, zojuist die meter van ADWA direct in de vuilbak gepleurd. Duurde ff 7min en 40sec voor hij de juiste waardes aangaf. Te lang en wie weet of de waarde niet nog meer zal zakken als ik nog een paar min blijf staan. Bloedhekel aan dat soort bagger spul en was instaat om dat ding dwars door de ramen heen te gooien Op naar Bluelab!!

Comment

En die had je in bewaarvloeistof (KCL) bewaard ?

2 jaar garantie zit er op elektronica. Da's een regel van Brussel.

Comment

Yep, Had de shop al geschreven en antwoord was: Stuur hem maar op dan gaat de leverancier kijken of de meter niet goed is. Zou dus betekenen dat ik min 1a2 weken geen ph-meter zou hebben en kan daar dus niet op wachten. Kreeg na laatste bericht geen antwoord meer van de servicedesk ADWA zelf. Ben er dus goed klaar mee en ga een nieuwe aanschaffen. Zonde van de 45EURIES maargoed tis niet anders.

Comment

Ok, ja als je niet zonder kan is het een probleem.
                          Maar ik zou 'm alsnog opsturen

Als iedereen dat deed binnen die 2 jaar garantieperiode zouden ze kwalitatief misschien betere maken.

Comment

Zit wat in ja, heb hem gisteravond ook uit de vuilbak gevist en ga hem toch opsturen. Maak ff genoeg water klaar en zou dan die tijd kunnen overbruggen.
                            Ben benieuwd!!

Comment

Bezig...
                            X