Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

    Korting op 420shop
    Last edited by Manzo; 22 March 2014, 20:42.

    #2
    Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

    tape eens een trechter aan een pvc-pijp van 1 a 1,5 meter.. pijpje in het juiste potje of schaaltje, en je trechtertje vullen.. ..
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

      koop je zoiets kost niet veel en is handig http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=46
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #4
        Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

        Stuk tuinslang aan je gieter bevestigen.

        Comment


          #5
          Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
          Stuk tuinslang aan je gieter bevestigen.
          Heb je wel gelezen of was je stoned?

          Leuke bewoording ''communicerende vaten'' die moest ik even opzoeken xD.
          Ook is het nadeel met gieter en slang dat je uiteindelijk met je gieter tegen plantjes ander dan diegene die je wil bevloeien aan komt tijdens het gieten.
          En gietend valt idd niet te doseren. *of je moet een klein gietertje hebben.

          Plus ik had eerst zo een plastieken bak op de grond staan, die het overtollige water opving, maar ik heb die verwijderd omdat ik zonder bak mijn panten beter kan spreiden over het volledige oppervlak van mijn tent.
          Ok stop.... Hammertime! Weet je dat je hier al redelijk je oplossing hebt.
          Die bakken die je nu gebruikte om overtollig water op te vangen... draai dat proces eens om... (en niet de bak want dan is de vloer nat)
          -Je zet je planten in de lege bakken.
          -Giet de voeding in de bak en laat dit even staan.
          -Na een paar minuten zal de bak leeg zijn *mits je niet teveel hebt gegeven, dit teveel moet je dan wel weer leeg halen.
          of
          -Je zet je plant in een grote bak/emmer gevuld met voeding in zit. Laat het substraat zich minstens zo vol zuigen tot het gelijk staat met het peil van de voeding in de bak.
          -Haal de pot er weer uit en laat hem even uitlekken.. zet je pot hierna weer terug.
          (vraag hierbij nog wel.. wat doe je met de rest voeding wat nog in de bak overblijft als je klaar bent??)

          Voeding van onder af.
          Hoe gaat dit in zijn werking? je substraat zelf absorbeert de vloeistof. (als het substraat droger is gaat dit vaak heel snel)
          Wat is het voordeel hier van?
          -Als je overtollige voeding gewoon weer uit de bakken haalt hoef je nooit bang te zijn dat je substraat te nat is. je substraat absorbeert maar maximaal wat hij zelf hebben kan.
          -Niet zo'n gedonder meer met een gieter tussen de bladeren/toppen.
          -De wortelmondjes *diegene die uiteindelijk het vocht opnemen zitten aan het uiteinde van de wortel deze uiteinden zitten vaak onder in je pot. En het werkt natuurlijk veel effectiever om het in het mondje te gieten dan in het kontje
          *als je het boven op giet moet het eerst nog helemaal naar beneden zakken om echt effectief te worden..

          Heb sinds kort mijn oplossing gevonden om te gebruiken bij 9 planten.
          Hendig.jpg
          Super hendig... te koop bij de Action.


          QnQ kom er maar eens in om te bevestigen of ontkrachten xD
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


            #6
            Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

            Man man..ik heb even geen drang om dat allemaal precies te lezen, ik las iets van een slang en communicerende vaten en vanonder water geven.
            Van onderen water geven ben ik niet zo voor, in de natuur komt het water ook van boven. Dan heb je ook niet alleen onderin de pot wortels.

            Maar als je nou al geeneens je plantjes meer kan water geven ?
            Laat ze volgende keer 3 weken langer groeien, dieven, en dan heb je meer ruimte.
            Bijv. ook grotere potten, dan staan ze tegen elkaar, en kun je met die slang aan de gieter de hele tuin door.
            Mja, wat Shiva zei, een slang of stuk buis met een trechter erop kom je toch ook al ver mee.
            Of een Super Soaker ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

              Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

              Dit las ik ook al is eerder, hoe denk jij hierover @QnQ ? Grtz

              Comment


                #8
                Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                Als er gemorst wordt dan verdampt t water gewoon weer, geen probleem toch? Of heb je een vloer die daar niet tegen kan?

                Comment


                  #9
                  Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                  ik doe een slabbetje om m,n potjes dan is dat morsen niet zo,n probleem

                  Comment


                    #10
                    Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                    koop je zoiets kost niet veel en is handig http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=46
                    Gaan die kraantjes na verloop van tijd niet dichtslibben door die meststoffen? dan moet ik ze vollediog openzetten, anders gaan de meststoffen in die zak neerslaan (is zo al zo bij een volle giter die je paar dagen laat staan: slislaagje op de bodem)

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                    Als er gemorst wordt dan verdampt t water gewoon weer, geen probleem toch? Of heb je een vloer die daar niet tegen kan?
                    De bodem is waterdicht maar ik wil geen plassen op de grond, kunnen schimmels of ziektes ofzo in beginnen broeden ...

                    En van onderen opzuigen ... dit kan ik proberen, mar dan heb ik iets nodig wat de hoeveelheid water goed regelt, want de onderkant is nog minder bereikbaar met een gieter ...

                    Ik ga eerst een test doen met dat drupsysteem (eerst in lege plastic flessen druppelen om te kijken of er overal wel evenveel water uitkomt, komt er bvb evenveel uit de eerste kraan en uit de laatste kraan?) en dan ga ik en deel van boven bewateren en en testdeel langs van onder ... ik ga ook de kraantjes zoveel mogelijk openzetten, zodat de meststoffen in het water zo weinig mogelijk kans krijgen om uit te zakken of ner te slaan in dat reservoir ...

                    Allez, weer iets te doen
                    Last edited by Manzo; 23 March 2014, 19:15.

                    Comment


                      #11
                      Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                      Ik heb naast mijn jerrycan van 10 liter een luchtpompje staan gekocht in een aquariumwinkel. Hoe meer waterbeweging, hoe meer het water zuurstof opneemt. en je meststoffen slaan niet neer. Werkt goed
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                      Comment


                        #12
                        Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                        Ik heb naast mijn jerrycan van 10 liter een luchtpompje staan gekocht in een aquariumwinkel. Hoe meer waterbeweging, hoe meer het water zuurstof opneemt. en je meststoffen slaan niet neer. Werkt goed
                        En hoe gebruik je die jerrycan? met een gieter of met een druppelsysteem?

                        Comment


                          #13
                          Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                          Ik gebruik een drukspuit met een lange dunne "steel" daarmee kom ik overal bij op mijn vierkante meter zonder op de bladen te spatten. Gekocht bij de welkoop voor 19 euro, komende week in de aanbieding bij de Lidl voor een tientje. Het is zo'n spuit die je op druk brengt door te pompen. Hierdoor loopt het water zelf zodra je op hendeltje drukt. Inhoud 5 liter, zijn ook groter te krijgen. Growshops verkopen ze ook.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                            Bedoeling is om later de jerrycan rechtstreeks aan te sluiten met het druppelsysteem, nu werkt ik met colafles om juist te kunnen doseren staat nu op 5/10 de druppellaar en flesje is leeg op 10 uur. Picture 57.jpg ben het aan uittesten wekelijks de stand iets verlagen zodat de hoeveelheid over 24 uur verdeeld wordt. schat dat de stand voor 200 ml iets zal zijn van 2.2.

                            ook een slim idee dat van werken met drukspuit
                            Last edited by odyssee; 27 March 2014, 07:26.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                            Comment


                              #15
                              Re: hoe geven jullie water/voeding zonder te morsen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                              Bedoeling is om later de jerrycan rechtstreeks aan te sluiten met het druppelsysteem, nu werkt ik met colafles om juist te kunnen doseren staat nu op 5/10 de druppellaar en flesje is leeg op 10 uur. [ATTACH=CONFIG]222562[/ATTACH] ben het aan uittesten wekelijks de stand iets verlagen zodat de hoeveelheid over 24 uur verdeeld wordt. schat dat de stand voor 200 ml iets zal zijn van 2.2.

                              ook een slim idee dat van werken met drukspuit
                              “I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.”


                              Bill Gates
                              PS: ik vind zo een zak of jerrycan opvullen ook teveel werk, ik wil het in een emmer, met onderaan 9 gaten geboord, met in die gaten aansluitingen die naar de planten vertrekken ... misschien eens in de richting van de diervoeding ook kijken... ik ben naar de DIY ! cheerios.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              niks gevonden, dan heb ik deze fittings nodig voor de emmer : http://www.aliexpress.com/item/Easy-take-off-fittings-take-off-adaptor-for-16mm-tubing-and-15mm-DIA-hole-20-Pack/1403336292.html ofwel hang ik 9 flessen, maar dan heb ik weer van die fittings nodig...
                              Last edited by Manzo; 27 March 2014, 10:12.

                              Comment

                              Bezig...
                              X