Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn zeer jonge plantjes zijn omgewaaid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn zeer jonge plantjes zijn omgewaaid

Korting op 420shop
    Mijn zeer jonge plantjes zijn omgewaaid, het waaide vandaag duidelijk te hard.
    De steel lijkt niet afgebroken te zijn maar is wel gebroken / beschadigd.

Jammer maar helaas en opnieuw beginnen, of zijn ze nog te redden?
    Ik heb ze toch weer overeind gekregen, door ze te stutten met aarde.

Maar ik vraag me dus af of dat wel zin heeft, of dat ik gewoon opnieuw moet beginnen ?

Dit is mijn eerste kweek en ik leer per dag bij.
    Ook dit is weer zo een leer momentje.

Ik merkte dat het harder ging waaien en wilde de plantjes naar binnen halen, maar bij 3 was ik dus al te laat.
    Lets not criticize but legalize

Re: Mijn zeer jonge plantjes zijn omgewaaid

Ik heb wel eens stelen half afgescheurd en met ducttape weer vastgezet. Groeide gewoon weer vast.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bedankt, ik ben benieuwd, en ga dus gewoon wachten.

Comment

[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Gewoon laten staan als het nog enigzins aan elkaar zit.. Met klieven snij je ook je hele stam aan stront, en dat wil de plant ook fixen ... Gewoon ff houtje touwtje overeind helpen en aankijken.. Maar 'n foto zou wel wonderen doen ja...
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

De stam is erg dun, zoals ik het inschat, door te veel water en strekken naar het licht. ( ik ben net 4 weken bezig inclusief het ontkiemen van het zaad, en dus zonder lampen )
              Daarom had ik ze ook buiten gezet, dat ging woensdag erg goed, en vandaag dus fout.

Er zitten ook nog maar 4 blaadjes aan. ( 6 als je de eerste twee "ronde" mee telt.)

Een tip die net te laat komt is om er lege toilet rolltjes om heen te zetten.
              Dan had het plantje nooit zo ver kunnen buigen.

Comment

Volgende keer de buitenplantjes gewoon buiten zaaien en buiten laten staan.
                Dan krijg je geen zwakkelingen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Volgende keer de buitenplantjes gewoon buiten zaaien en buiten laten staan.
                  Dan krijg je geen zwakkelingen.

Comment

Als de planten te weinig licht krijgen dan gaan ze inderdaad "strekken". Dan wordt de plant wel hoog, maar niet stevig.

Je bent ook eigenlijk wat te vroeg lijkt me. IJsheiligen is pas midden mei.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Als de planten te weinig licht krijgen dan gaan ze inderdaad "strekken". Dan wordt de plant wel hoog, maar niet stevig.

Je bent ook eigenlijk wat te vroeg lijkt me. IJsheiligen is pas midden mei.

Comment

Als het autoflowers zijn dan kun je die ook wel op tijd oogsten als je ze wat later start. Als het geen autoflowers zijn dan heeft het geen zin om eerder te beginnen, want ze gaan toch pas bloeien als de dagen korter worden (ergens rond september oid).

Comment

Ik had gedacht, hoe vroeger je begint, des te groter de plant.
                          Dat klinkt goed maar werkt niet.

Ik heb er nog steeds lol in, ik leer elke dag bij.
                          Vandaag hebben de 3 resterende, weer in ze zon gestaan.
                          Dat moet morgen ook weer lukken.

Verder ben ik een paar nieuwe zaadjes aan het ontkiemen.
                          Die gaan meteen naar buiten(overdag) als ze boven de grond komen.
                          Op de schuur met asfaltpapier.

Comment

Kleine update, nu de planten overdag buiten staan, groeien de planten veel minder in de hoogte, maar de bladeren groeien des te meer.

Leer momentje. Binnen achter een raam wil deze soort niet echt lekker groeien.
                            Dit leer momentje heeft me 3 plantjes gekost.

Van de 3 nieuwe zaadje steken er nu twee, hun kopje boven de grond.
                            Eentje is nog wit, en die laat ik dus nog maar even binnen, de andere is al groen, en die staat nu in de zon.

Comment

Ja, dat is de strek. De plant gaat dan inderdaad wel snel de hoogte in, maar ontwikkelt zich niet goed. Beetje strek is toch ook weer niet zo'n probleem? Of was het heel erg? Zo lang de planten niet kapot waaien herpakken ze zich normaal gesproken wel weer als ze een tijdje buiten staan.

Ik doe dat voorgroeien van allerlei planten al jaren achter het raam. Dat streekt dan wel wat, maar uiteindelijk geeft het toch wel een wat grotere plant tegen de tijd dat het buiten warm genoeg is. Al heb ik ook wel gehad dat ze binnen een week helemaal naar de klote gewaaid waren door een storm.

Wietplanten kun je normaal gesproken eigenlijk alleen groeien als er voldoende lang licht is en tegen de tijd dat dat zo is kunnen ze ook wel naar buiten. Dus voorgroeien achter het raam heeft dan weinig zin. Of het moet buiten erg lang koud zijn. Vorig jaar had ik binnen meer success dan buiten omdat het in mei en juni zo vreselijk koud was.

Comment

Bezig...
                              X