Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

10cm hoog?? is dit normaal ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10cm hoog?? is dit normaal ?

Korting op 420shop
    beste growers,

ik ben met me eerste kweek ( fem. WW) bezig.
    de dames zijn nu 3 weken oud sinds ze hun koppekes boven de grons staken.
    ik heb ze 2 keer moeten overpotten en elke keer tot aan de lobblaadjes begraven.
    ze waren nu aan halverwege hun 5de node en heb die dan ook getopt.
    maar in het algemeen, ze zijn maar 10 cm hoog!?!? is dit normaal ??
    ik wou dat ze hoger waren, en weet iemand hoe ik ze hoger krijg ?
    lamp van 400W zit momenteel op zo'n 55cm van de toppen.

hoor van jullie.
    ..first time WW and still running..

Re: 10cm hoog?? is dit normaal ?

Haaijz alf,

al sowieso beginnen met je lamp 15 cm lager te hangen...
    Ook stoppen met de hele tijd verpotten en voor de rest zouden er nog vele tips kunnen volgen met enkele scherpe foto's
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

hoi Nik,
      die lamp heb ik zelf zo hoog gezet omdat ik dacht dat ie nog zou strekken, maar dat doen ze niet
      overpotten moest ik want eerst in spongpotten, dan in 1L potten nu definitief in 11L potten.
      hierbij wat foto's..
      de verdere technische gegevens kan je hier ook nog lezen.
      iemand die hulp kan verlenen aan deze beginneling ?

IMG_0992.jpgIMG_0994.jpgIMG_0996.jpgIMG_0997.jpg

Comment

Lang genoeg voorgroeien, op 18 uur laten staan dus. Eens ze in bloei zijn verdubbelen ze nog van omvang dus moet je opletten dat ze niet te hoog worden als dat een probleem is.

Grtz.

Comment

kan geen kwaad man. Zoals Shiva zegt kan je zolang voorgroeien als je wil. Wij hadden hetzelfde met 1 plantje plus we hadden ervoor gekozen om vanaf het zaad in de grond stak de lampen op 12/12 te zetten en nu begint ze net met bloeien en meet ze zo'n 35cm

Comment

thx Shiva Ketama, lang genoeg ? staan nu 3 weken en was van plan in totaal 4 weken te laten voorgroeien. dus je bedoelt langer dan 4 weken ?
            dat te hoog worden is zeker geen probleem. is zelfs een must nu xD tent is 1.8M hoog, planten amper 10 cm.. is dit niet schandalig ?
            dus je zegt dat ze nog een dubbel zo groot worden waneer ik overschakel naar 12/12 ? heb ik het goed begrepen ?
            grtz..

Comment

Eepz anders moet je maar eens naar mijn verslag kijken.
              Planten hebben vegetatief stadium van 6 a 8 weken, soms langer soms korter. Dit vegetatief stadium is ongeacht de lichturen. Neem nu de eerste 6 weken zal je plant alleen maar groeien ook al staat de lamp achter bvb 3 weken op 12/12.
              Mijn tent is ook 1,8 meter hoog ook en moet zeggen dat dit niet echt hoog is.
              Kan zijn dat je WW klein blijven, maar voor zelfde geld worden het megastruiken.

Comment

WW in mijn tent was rond de 90-120cm, toen. Ik denk dat je met de aankomende 2 weken een flink flinkere plant ziet. Ik denk zelf dat ik 'm ook pas met die 5 weken groei, als zaadplant, pas in de bloei zou zetten, wanneer ze de omennabij 30cm groot zou zijn. Maar dat is verders niet bedoeld als advies
                Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Net begonnen en nu al geen geduld, terwijl de plantjes er erg goed uit zien.
                  Dat gaat nog wat worden. Na omschakeling 12/12 moeten ze nog een weekje of 10-11-12.
                  spaghetti.jpg
                  Deze is langer, maar ziet er toch niet beter uit ?
                  Frappant dat zelfs bij plantjes sommige boys denken dat langer beter is.

Geduld ... grote planten krijg je door langer te groeien.

Offe..zoals hierboven, door te weinig licht
                  Maar da's niet goed.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lol, arme plant! @ QnQ
                    Maar wel een mooi antwoord.

Rough! Rough! Arrrr..

Comment

thx growers,

ik zal deze gouden tips aanhouden en de dames zo'n 5 weken voorgroei geven.
                      dat ik geen geduld heb had ik al helemaal in het begin gezegd ik zal me geduld tog maar eens bewijzen door een super gezonde kweek ten einde te brengen maar 10 tot 12 nog bloeien is dat niet veel ?
                      @QNQ: haha dat plant man, dat was bij mij in het begin zo, daarom dat ik ze 2 keer heb moeten overpotten..

Comment

Bezig...
                      X