Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp nodig voor erg-onervaren prutser :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp nodig voor erg-onervaren prutser :)

Korting op 420shop
    als nieuweling dacht ik slim te zijn, 2 zaadjes laten ontkiemen. Dat ging wonder bovenwonder als " vanzelf" op 2 dagen.
    Morgen, 2 weken geleden gepland. Waar ik woon is er altijd ( veel) zon maar de laatste tijd ook heel veel wind, plantjes dus beschut gezet, met een lampje op.
    PH dagelijks gemeten, altijd iets te basisch, proberen aan te passen naar meer zuur, gelukt tot 6,5.
    Vocht ok, luchtvochtigheid ca 70%

en zie, vanmorgen ligt een van die plantjes plat helemaal van de kaart.
    Het andere staat er goed bij!
    Wat heb ik in hemelsnaam gedaan??
    Iemand die me dat kan uitleggen? Heb overal gezocht op het forum, resultaten komen wel in de buurt maar geven me geen afdoende antwoord!
    Attached Files

Re: Hulp nodig voor erg-onervaren prutser

Ze krijgen te min bruikbaar licht en "zien" meer verrood dan rood in je schaduw. Dit geeft die strekking. Ze "denken"dat ze overschaduwd worden door andere planten en zetten alles op alles om hierboven te komen. e investeren nu dus enkel in strekkingsgroei en niet in bladaanmaak.

Buiten zetten, middaguren als erg warm is wel even in de schaduw.

Comment

Als ik het goed begrijp " bescherm " ik ze teveel. Tenminste die ene die nog netjes ( voor mij dan) rechtop staat?
      Wat met de wind? Op dit moment is die wel behoorlijk voor zo'n kleine zwak plantje. Een soort van " serre" er omheen bouwen in doorschijnende plastik?

Comment

Je Bloembak opvullen tot de lobblaadjes zodat ze meer ondersteuning hebben. Je aarde niet aandrukken lichtjes opvullen.

Meer info over welke aarde en lamp en hoogte zullen de ervaren rotten hier je daar een antwoord op kunnen geven.

su6
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Pot idd geheel vullen met grond en dan buiten zetten. Niet gaan ondersteunen of beschermen.

Comment

Comment

Cannabis is een c4 plant die kan in feite onder de zon niet te veel licht krijgen.
              zet ze buiten en op het heets van de dag rond de middaguren wel even in de schaduw zetten. Ze is voor twee weken erg klein maar dit komt dus doordat ze verkeerd licht "zag" en enkel in lengtegroei investeerde.

Dus pot vullen en zet ze nu dan eerst even in de schaduw, vanaf 16:00 uur zet je haar weer gewoon in de zon. Als ze wat scheef waait, niet gaan spalken, ze komt zelf weer recht en krijgt hierdoor een stevigere stam.

Comment

Gewoon in de zon zetten en voldoende water even.
                Niets aan de hand op deze manier wel.
                Veel zon veel water veel wiet

Comment

Ga er gelijk mee aan de slag! Duimen maar! BEDANKT!!!

Comment

Nogmaals advies gevraagd. Gisteren het plantje ingegraven ( heel voorzichtig) tot aan de lobblaadjes. Vanochtend zag het er veel slechter uit! Staat nu, er is geen of weinig wind, in de zon. Wat is er aan de hand?11juniplantje.jpg11juniplantje.jpg

Comment

beetje last van die felle zon inneens zet ze nog even in de schaduw dat het kan wennen
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zo heb ik ze vanmorgen gevonden, toen had ze nog geen zon gezien, het was amper licht! Wat nu? Kan ik iets doen of is het verloren?

Comment

heeft ze water genoeg?
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Sproei ze even nat en in de schaduw.
                            Op die foto staan ze in de zon. Daar kan ze nog niet zo goed tegen zo te zien.

Niet dat plastic dicht maken ofzo heh...als je er zo'n klein kasje omheen maakt wordt het 50 graden daarbinnen.
                            Dan valt ze ook flauw.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

flauw gevallen ofzo ??
                              T lijkt ook wel een wat rare constructie met die afgeplakte plastic fles(?) en die bamboestokken in een half afgevulde pot aarde ..
                              waarom zo ?
                              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                              (running)

Comment

Bezig...
                              X