Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overgepot maar de wortels zijn afgebroken. is dat erg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overgepot maar de wortels zijn afgebroken. is dat erg?

Korting op 420shop
    Hallo,

De titel zegt het al. Ik heb mijn plantjes overgepot maar me wortels zijn afgebroken tot ongeveer 4-5cm van het plantje af.
    Mijn vraag als beginner, kan dit kwaad? Groeien ze weer aan? Heb er al naar gezocht maar pietje zegt van wel en klaasje van niet.
    het gaan om autoflowers buitenkweek.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Re: Overgepot maar de wortels zijn afgebroken. is dat erg?

Als het om Autoflowers gaat lijkt me het niet zo goed voor je plant, grote kans op stilstand in ontwikkeling en daardoor minder grote plant en of toppen.
    Een foto van de plant erbij en een beetje meer informatie zou handig zijn.

Comment

DSC_0173.jpgDSC_0172.jpgDSC_0171.jpgDSC_0170.jpgDSC_0169.jpg

Hier me 5 plantjes. Deze foto is wel net genomen nadat ze zijn overgepot.
      Ze stonden in normale aarde maar heb ze nu in speciale grond gezet zodat ik alleen nog hoef te wateren.

Plantjes zijn nu 3,5 weken oud. Ik zal dan morgen moeten zien of nog later of het schade heeft gebracht

Comment

Meestal is die schade binnen een paar uur wel al te zien. Als het aan het eind van de wortels is: no worries. Dat vangen ze wel op. Als het echt de penwortel (hoofdwortel) is, dan is de schade minder goed te overzien. Ziet er prima uit zo hoor. Alleen waarom zit die pot niet tot de rand vol? Meer aarde = meer ruimte voor wortels = meer plant!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Google naar verspenen.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Heb ze idd niet tot de rand. Had ze in een 2 literpot zitten maar die was te klein. dus heb ze nu naar een 4 literpot gedaan. Alleen net toen ik dat gedaan had hoorde ik dat ik morgen me 12 literpotten binnenkrijg. Dus de 12 liter potten worden gevuld tot de rand.

Comment

Hoe staan ze er nu bij ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

3 doen het goed. bij 2 heb ik een klein beetje hangende bladeren. 1tje ziet er top gezond uit en de andere heeft verschillende kleuren groen op het blad (was al voordat ik ze over had gepot)

Maar ik denk wel dat het goed komt zo te zien. zal morgen even fotos maken

Comment

Ik heb mijn planten ook pas uit de aarde getrokken en weer terug geplaatst. Ik vond een dikke wortel van 10 a 15 cm in de aarde terug. Waarschijnlijk de hoofdwortel. Hoewel het een achterstand geeft aan de plant na afbreken van de wortels is hij na een paar dagen toch weer verder gegroeid. Nu na 5 dagen staat ie er weer sterk bij en is zelfs bijna 10 cm gegroeid. Dus houd moed. :cool:

Comment

Yep, dan komt het wel goed.
                    Weinig water geven, zeker niet nat zetten, en misschien een paar keer gewoon een beetje water sproeien over de plant.
                    Dan staat dat blad ook weer snel goed.

Comment

DSC_0189.jpgDSC_0188.jpgDSC_0187.jpgDSC_0187.jpgDSC_0186.jpgDSC_0185.jpg

Hier nog foto's hoe ze er nu bij staan. Ze gaan weer goed en groeien weer. Krijgen nu kleine vertakkingen. Heeft inderdaad even een groeistop op gezeten maar ze gaan weer vooruit

Comment

Beter zet je ze buiten.
                        Dan kunnen ze alle energie gebruiken voor bladgroei.
                        Met weinig licht steken ze de energie vooral in lengtegroei, om dichter bij het licht te komen.

Comment

Naar buiten die handel. Gisteren gezien hoe sterk ze zijn. Flinke wind en regen erop, en toch blijven staan, echt sterk dat hennep. Ik wou dat ik er een huis van kon maken. Misschien eens emigreren naar een mooi eiland :cool:

Comment

Heb momenteel dat me bladeren. Een klein beetje hangen en geel worden. (alleen de onderste)
                            Maar ze beginnen nu wel heel goed te groeien.

Dus gaat weer goed

Comment

Volgende keer zou ik je autoflowers meteen beginnen in de 2 of 4 liter pot, en daarna meteen in de 12 liter pot.
                              Autoflowers zijn namelijk erg stress gevoelig, en overpotten vinden ze niet leuk!
                              Meestal gaan ze na het overpotten ook een tijdje slap hangen.

Comment

Bezig...
                              X