Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wortels groeien naar boven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wortels groeien naar boven

    Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

    Daar ben ik weer met een raar verschijnsel.. (voor mij dan)
    Ik keek vanochtend bij mijn buiten plant in pot (35L) en kwam tot de ontdekking dat de wortels door de bovenlaag van de aarde heen aan het groeien zijn.
    Ik heb er zelfs een paar verongeluk afgebroken omdat ik dacht dat het schimmel was...
    Ik heb dit nog in geen 1 van de kweekverslagen gelezen en kan er ook weinig over vinden.
    Heeft iemand enig idee of dit normaal is of ik hier wat aan moet doen?

    20140809_095732_resized_1.jpg20140809_095738_resized_1.jpg20140809_095758_resized_1.jpg20140809_095802_resized_1.jpg

    #2
    Re: Wortels groeien naar boven

    Huh raar komt het misschien door het water geven dat het grond naar beneden zakt of misschien te kleine pot

    Comment


      #3
      Re: Wortels groeien naar boven

      ze hebben misschien te weinig plaats in je pot? vul je pot al tot aan de rand!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment


        #4
        Re: Wortels groeien naar boven

        Pot is tot een cm onder de rand bijgevuld.
        Zal ik anders maar een grotere pot kopen?
        Nu ik er over nadenk heb ik al dik een week het idee dat de plant ook niet meer echt snel groeit...

        Comment


          #5
          Re: Wortels groeien naar boven

          Wat voor een soort heb je staan? Niet geheel onbelangrijk. Het eerste wat in mij opkomt is ruimte gebrek en wellicht is de plant meer aarde aan het zoeken omdat de voeding schaars wordt? (Al ziet je plant er wel gezond uit).

          ik zou haar in ieder geval nog overzetten naar een grotere pot

          edit: na even snel kijken op google kwam ik dit tegen op een website voor tuiniers

          En eens in de zoveel jaar vindt je plant het echt heel erg fijn om verpot te worden. De wortels zijn dan volgroeid en er is geen ruimte meer voor mest en water. Je zult het vanzelf zien aan de plant, want het blad wordt dan geel of kleiner. Ook kan het zijn dat de wortels boven de grond uitkomen of juist onder de pot uit groeien. Je kunt dan een grotere behuizing nemen of de wortels wat terugsnoeien. Planten verpotten kun je het hele jaar door doen.
          Last edited by green farmer; 9 August 2014, 10:03.

          Comment


            #6
            Re: Wortels groeien naar boven

            Ok ik ga snel een speciekuip halen bij de gamma :p
            Ik weet helaas niet welk soort het is.
            Dit is een stek die ik heb gekregen van een kennis en hij wist het ook niet haha.
            Hij ging het nog wel navragen wat het was.
            Deze plant krijgt elke dag 3ml Canna Terra Vega verdund met 500ML water.
            Als de pot erg ligt aanvoelt dan doe ik 6ml met 1L verdunnen.
            Maar met al die regen de laatste paar dagen is dat niet nodig geweest.

            Comment


              #7
              Re: Wortels groeien naar boven

              Goed plan! Dan heeft ze weer wat adem ruimte let wel goed op dat je ook niet teveel water geeft hoor want dat is ook niet goed ligt er een beetje aan wat voor aarde je gaat gebruiken voor het vullen van de speciekuip maar wellicht kan je beter canna terra vega 3 keer per week geven omdat je nieuwe voedingsrijke aarde gaat aanvullen.

              succes!

              Comment


                #8
                Re: Wortels groeien naar boven

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                Comment


                  #9
                  Re: Wortels groeien naar boven

                  Ok super ga ik doen.
                  Er zit nu een 50/50 mengsel in van universele potgrond van de intratuin en cocopeat ecostyle.
                  Ik was van plan dat weer te halen.
                  Ik heb ook nog plagron light mix liggen maar daar had ik andere plannen mee eigenlijk ;P

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Nou alles gehaald en de dame overgepot.
                  Speciekuip was een cm lager dan de 35L pot dus moest het helemaal tot de rand vullen.
                  Nu hopen dat de wortels weer naar beneden/zijwaarts gaan groeien.
                  De kluit was helemaal wit van de wortels.

                  20140809_144127_resized_1.jpg20140809_144144_resized_1.jpg20140809_144133_resized_1.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X