Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoofdbud "stinkt" vaag...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoofdbud "stinkt" vaag...

Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

Even een klein vraagje....

Ik heb een plant, die is gaan "foxtaile" zoals ze dat noemen, en dat komt door hitte stress (te dicht bij de lamp), das geen probleem opzich.... nouja behalve dat het de THC verpest in de bud, maar kleinigheidje...
    Wat ik me afvraag is... Het is heel muf gaan stinken. En dan zegt men meteen ja das toprot of dergelijke, maar het ziet er op de foxtailing na prima uit en alleen de hoofdbud van ong, 10 cm? stinkt raar. Maar als je met je vingers erlangs gaat, ruiktie weer fantastich sitroenig zoals hollandse hoop normaal gesproken ruikt. En als je even iets langer loopt te "snuiven" is die gore geur ook langzamerhand weg.

Wat kan hier de oorzaak van zijn, als het nou geen rotte is? en tenslotte heeft alleen die ene er last van.

P.S - er zitten mieren?? in de pot waarie in groeit en meer dan normaal bananenvliegjes, of hoe ze dan ook heten... of dat mis. een effect heeft...?

P.P.S - Net even eraan geroken weer en nu is de geur weer weg... ruikt weer naar citrus, dus in andere woorden (lijktut) na de donkerperiode de eerste paar uur is da geur...

Greetz, makadian
    Last edited by Makadian; 18 September 2014, 23:22.

Re: Hoofdbud "stinkt" vaag...

Muffe geur = toprot.
    Mieren = luizen.
    Vliegjes = larven die aan de wortels knabbelen.

Had je 30 duidelijke foto's geplaatst had je nu zekerheid gehad.
    En blijf met je vingers van die toppen af. Constant aanraken en knijpen bevordert toprot !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ahh QnQ, bedankt voor de reactie!

- Heb ook even onderzoek gedaan over de muffe geur. Wat zeer zelde kan zijn is genetica afwijking. Tuurljk dacht ik ook aan toprot als eerste, maar na 1,5 week, nog steed geen toprot te zien...? geen spatje bruin. of Uberhaupt afwijkingen te zien. Heb ook foto's proberen te maken maar da ouwe kutding maakt geen scherpe foto's, althans niet zo scherp wat t nodig is. Maar uit mijn "ervaring" zien ze er goed genoeg uit. Tenslotte de "foxtailing" is ook al gestopt en de haartjes beginnen weer te komen. Dus da's gelukkig afgelopen.

- Mieren: zijn maar in een pot, ra ra welke, jawel een buitenplant... geen luizen te bekennen. Dagelijkse checkup zou wel voor niks zijn geweest dan... maar de vraag is: kille? of late? plant ziet er niet slechter van uit....
      - Vliegjes: vieze gore kutbeestjes zijn uit de hand gelopen idd! er waren wel is een of twee bij elke groei/oogst, maar nu..... pffff Echt belachelijk veel nu ik ze ga tellen. Iemand nog een huistuinkeuken remedie voor die beestjes?

"Had je 30 duidelijke foto's geplaatst had je nu zekerheid gehad." - "Topic: Hoofbud "stinkt" vaag... word een beetje moeilijk om GEUR op de foto te krijgen... niet om bijdehand te zijn. Om het geur ging deze vraag. En juist ging de vraag over als het GEEN toprot zou kunnen zijn, wat dan... En bij elke handeling met de plantjes gebruik ik zelf handschoenen, en -gestereliseerde- gereedschap om bevorderingen van uberhaupt alles te vermijden.

Maar idd over de vliegjes had ik 't niet gedacht dat het "erg" zou zijn, gezien ik met vleermuizenstront werk... poep, vliegen... Maar dat word binnen de kortste tijd verholpen. Toch iets "nieuws" geleerd weer he. Soort van
      Last edited by Makadian; 21 September 2014, 22:48.

Comment

Rottende plantdelen stinken, wat zou anders moeten stinken ?
        Volgende vraag wat vind jij stinken ?
        Misschien is het de geur die bij de strain hoort die jij niet lekker vindt,
        per phenotype kan dat vershillen.

De experts op het forum kunnen echt heel veel op foto's zien,
        met 30 duidelijke foto's had je een duidelijke diagnose gekregen.
        Werken met een glazen bol is niet zo handig
        Last edited by Stemma; 21 September 2014, 22:58.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het was ook niet belerend bedoeld heh, mocht je dat zo ervaren hebben, maar ik moet eigenlijk afgaan op jouw conclusie.
          Met wat foto's erbij is er voor 'n ander soms al wat meer te zien.

Tja, die mieren zitten daar niet om een beetje te chillen, die zijn bezig met de kolonie uitbreiden, ze moeten ook eten enzo.
          Ik heb buiten ook weleens een nest in een pot zitten, en of het nou m'n verbeelding is, of dat het echt zo is, die planten doen het volgens mij toch altijd wat minder goed en zijn wat eerder geel. (?)
          Ze verspreiden waarschijnlijk ook schimmeltjes enzo, als ze met die vieze sneakers door je toppen heen lopen.
          Maar dat moet je zelf beoordelen eh, als die plant er goed uitziet verder ...
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

even een mieren lokdoosje bij de plant in de buurt zetten :p
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Mieren slopen heel de wortels van je plant
              God was never on your side..

Comment

Joah, was zelf in nederland ook een buitenkweker, weinig nooit last gehad van mieren maar. ik zal ze is ff kille met de rest ja. hah, Chillende mieren!
                En i know, foto's helpen altijd, zegt meer dan duizend woorden. Had het gelukt met foto's had ik die ook gezet, maar met da pokkeding, zieje alleen een geelgroen vlek, bijna dan.
                En over het stinken idd, wat ik in vorige reactie plaatsde is dat ut een eventuele genetica afwijking zou kunnen zijn. Kheb namelijk ook super skunk/ hollandse hoop kruisingen ertussen, althans sommige ruiken citrus sommige skunkerig. Dus weet t niet. ik zal vanavond met een andere foto toestel proberen...
                hermaatjes had ooit een oogst verpest, met meer dan 600 zaadjes die ervanaf gekomen zijn en die ben ik nu even aan het kweken, zolang het nog duurt. tot nu toe vrij weinig mannetjes afgekomen, althans wanneer ik ze fatsoenlijk van begin tot eind kan laten groeien zonder meer klappen uit te delen.

Vaag daje met elke freakin kweekperiode weer wat anders tegenkomt! dus met indoor growing, er is altijd wel wat aan de hand Maaar, langzamerhand, langzamerhand. Vandaag ga ik "tobacco juice" maken. zou tegen al die kleine fuckertjes moeten helpen. Wat ik gelezen heb is 3 peuken in water overnacht laten weken, daarna 2-3 minuten koken, laten afkoelen en sproeien metie zooi over de planten enz. Even voorzichtig morgen proberen... vraag is alleen, hoeveel water.... maar da bedenk ik wel wat op.

Anyways, bedankt iedereen voor de reacties!

Comment

Als je planten echt ziek wil hebben zou ik da doen die Peuken in water en koken ed
                  God was never on your side..

Comment

Waarom zouden ze hier echt ziek van worden?

Comment

Comment

tabaksmozaiekvirus, bakterie, koken van de peukwater, virus dood? nikotine gebruiken ze als insecten killer? En de nikotinewater is een laatste resort. er zijn simpelere maniere om gnat fungus vliegjes te doden. door gewoon even geen water te geven aan de planten, blazer tegen de pot aan laten blazen zodat de vliegen geen eitje kunnen leggen ennuuuh.... fuck... er was nogiets. en ja een of andere gemaalde schelpen spul erin gooien... maar waar kan ik dat nou eventjes "snel" vandaan halen... en dan gewoon van da plakspul tegen vliegen, en nog een paar andere maniere. genoeg opties om te proberen.

Comment

Die vliegjes kun je misschien wegkrijgen met look, peper, neem etc op de aarde te strooien.
                          Vanwaar heb je dit, dat je van gekookt tabakswater TMV kunt krijgen?

Comment

Hierbij nog de foto's van de originele TOPIC: hoofdbud "stinkt" vaag...
                            Dit zijn de muf oude sweetsokken achtige stink buds, en niet de lekkere euh.... skunkerige geurtje. zoals op de fotos te zien is (denk ik) zijn ze heel gewoon zonder enige probleem, terwijl ze met de vliegen en de mieren zitten te "chillen" hahah

Anyways hopelijk is dat een beetje duidelijker nu, althans... nja...

P.S - 't zijn er geen 30 fot's, zal 30 000 woorden zijn maar, voor de duidelijkheid, 1ste 2 fot's een bud, andere 3 2de bud, en ze staan euhm... verdomme me mapje ligt in de hok, HH heeft 8-9 weken bloei nodig duss.... halverwege ongeveer ja.

En ook trouwens lekker, zitte we verdomme TM-virus te roken, lekker gezond! <------------ net wikipedia gekeken.... is niet schadelijk voor de mens... kheb niks gezegd... damn it!
                            Attached Files
                            Last edited by Makadian; 22 September 2014, 23:38.

Comment

Re: Hoofdbud &quot;stinkt&quot; vaag...

Ik zie echt geen reden dat er TMV op je planten zou komen door gekookt tabakextract te gebruiken hoor...

Comment

Bezig...
                              X