Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaadje met wortel naar boven of naar onder in de aarde ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

zaadje met wortel naar boven of naar onder in de aarde ?

Korting op 420shop
    Zoals de titel al zegt moet het zaadje met de wortel naar onder of naar boven. Ik lees namelijk verschillende topics maar ik raak verward. En hoe diep moet het zaadje ongeveer ?

Re: zaadje met wortel naar boven of naar onder in de aarde ?

Zaadje moet met wortel naar onder in grond totdat enkel lobblaadjes boven grond uitsteken.

Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

Comment

zaadje moet na ontkiemen met het witte puntje naar boven staan...
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Het kan beide, sommige mensen kiezen ervoor met het worteltje naar boven, dan moet het worteltje een bocht maken en verliest het beter het zaadhulsje.
        Anderen doen het met het worteltje naar beneden omdat het worteltje onder 'hoort'.
        Weer anderen (zoals ik) doen niet zo moeilijk en leggen het zaadje in de aarde en kijken niet hoe het er in ligt, moeder natuur legt de zaadjes ook niet precies met het worteltje omhoog of naar beneden.

Normaal plant je een zaadje op ongeveer 2x de dikte van het zaadje diep.
        Dus 0.5-1cm is diep genoeg.
        Succes!

Comment

Ooit een boer alle zaadjes recht zien leggen?
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Okee thanks ik ga m met de wortel naar boven planten. De wortel steekt er nu ongeveer 2 mm uit klaar om in de grond te doen ?

Comment

Wees voorzichtig, met een blote wortel heb je meer kans dat er wat schade komt.
              ik persoonlijk laat me zaden weken voor 12 u zoadat er nog geen pennetje zichtbaar is, dan ind met de punt van het zaadje naar boven zodat ze een bocht maakt en zaadhoesje kwijt speelt..
              sigpic

Comment

+1 Bubba
                Alleen even de zaadjes weken, en daarna met puntje naar boven een centimeter diep in de aarde.
                Als er genoeg zand door de aarde zit zullen ze zonder helm op boven komen en dus niet meteen gaan strekken.

@HJM: Als die boer een paar euro per zaadje moet gaan betalen dan gaat-ie ze zelfs toedekken 's avonds, en slaapliedjes zingen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                X