Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oogsttijd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsttijd?

    Korting op 420shop
    Morrie medekwekers,

    Mijn plantjes hebben eindelijk de bloeitijd bereikt. Mijn vraag aan jullie: is deze plant al klaar voor de oogst? En zo niet hoelang duurt het nog ongeveer? Ik hoop dat jullie het antwoord uit deze foto kunnen halen.

    ImageUploadedByTapatalk1412962375.924440.jpg

    #2
    Re: Oogsttijd?

    Te moeilijk zo te zien
    Zoek een heel sterk vergrootglas
    Of usb microscoopje ofzo en zoek op wat trichomen zijn ik gok zelf dat ie klaar is maar ben totaal niet zeker

    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Oogsttijd?

      Jeefs: als de pistels (die witte haartjes) bruin worden kan dat een indicatie zijn dat de plant oogstrijp is. Maar die bruinverkleuring kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld een hoge luchtvochtigheid.
      Een nauwkeuriger methode is afgaan op de kleur van de trichomen.
      Die zijn in eerste instantie milky/wit, vervolgens amber en daarna bruin.
      Over het algemeen wordt er vanuit gegaan de lichte trichomen een high wietje opleveren en donkere trichomen een stoned wietje.
      Met een vergrootglas of een goedkoop microscoopje kun je dat het beste zien.
      Je kunt ook gefaseerd oogsten: dus een deel met lichte trichomen en later een deel met donkere trichomen.

      De pistels op de foto zijn nog nauwelijks aan het verkleuren.
      Pas als de pistels bruin zijn kan pas voorzichtig geconcludeerd worden dat de wiet mogelijk rijp is.
      Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid duurt het nog een week of drie, voordat de wiet rijp is, want dat wijst de getoonde foto duidelijk uit.
      Last edited by Kwasimodo; 11 October 2014, 06:46.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #4
        Re: Oogsttijd?

        Thx voor het antwoorden allemaal. Ik heb nog een paar planten die duidelijk nog veel langer moeten, maar vanwege het koude weer vraag ik me af: redden ze het wel zo? Ik ben bang dat bij die andere planten met kleinere toppen het niet eens waard word om te oogsten omdat het weer die toppen niet groot zullen brengen. Hoe denken jullie hierover?

        Comment


          #5
          Re: Oogsttijd?

          Gaan voor zoveel mogelijk te redden

          Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Oogsttijd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jeefs View Post
            Thx voor het antwoorden allemaal. Ik heb nog een paar planten die duidelijk nog veel langer moeten, maar vanwege het koude weer vraag ik me af: redden ze het wel zo? Ik ben bang dat bij die andere planten met kleinere toppen het niet eens waard word om te oogsten omdat het weer die toppen niet groot zullen brengen. Hoe denken jullie hierover?
            We zitten beiden in het zelfde schuitje: ook ik twijfel of ik ga knippen aan die kleine topjes.
            Ik laat ze gewoon nog even staan, maar doe geen moeite meer om eventueel rot weg te knippen.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #7
              Re: Oogsttijd?

              Deze ziet er wel rijp uit volgens mij. Maarja ik ben niet echt een expert.ImageUploadedByTapatalk1413472398.076083.jpg

              Comment

              Bezig...
              X