Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vocht LV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vocht LV

Korting op 420shop
    ik heb al meerdere keren gelezen dat de vochtigheids- LV bij stek een stuk belangrijker is als bij zaad.

ik kweek nu vanaf zaad en haal een Lv van 45/60 is dit voldoende ?

en waar zit dat verschil dan precies in ?

gr Dordt

Re: vocht LV

Stekken hebben nog geen wortels waar ze voldoende water door op kunnen nemen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Tussen 45 en 60% is gewoon prima. Niet zo panieken

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hahahaha ok zou het proberen

heb wel de mistmaker weer aangezet
          Last edited by fcdordt; 18 October 2014, 15:37.

Comment

ik heb 80%. is dat teveel?

Comment

licht eraan wanneer, in de groei lijkt het me niet maar in de bloei zou het te hoog zijn voor je toppen.

Comment

Ja, voor plantjes uit zaad zeker. 50% is hoog zat.
                Als de LV te hoog is gaat de wortelgroei stagneren omdat er geen noodzaak is om wortels te vormen !
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ok ok das een duidelijk antwoord QNQ ga ik de mistmaker toch er uithalen weer zit nu rond de 60/80% en als ik hem weghaal

zit ik rond de 45/60%.

alleen de temp word dan iets hoger rond de 29 max maar dat kan geen kwaad toch?

Comment

Dus dan moet ik een ontvochtiger kopen? Mijn lv zit tussen de 60 en 80%.

Comment

Lv maakt volgens mij sowieso bar weinig uit. Het is een luxe-ding. De aarde en licht zijn belangrijkst, dan water en temp, dan pas de lucht, met als laatste plaats de LV.
                      Ik heb trouwens 6 meters van verschillende prijsklassen die allemaal bijna 20% van elkaar verschillen. Dus ach, al zit je op 0%, het komt wel goed. Die wortels zitten er niet voor niks aan.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

De temperatuur en LV moeten wel in balans zijn. Bij een lagere LV ook een lagere temperatuur. Anders kan de plant uitdroging problemen krijgen.

LV meters kun je calibreren/controleren door met vochtig zout een verzadigde lucht te maken. Vochtig keukenzout geeft een LV van 75% in een afgesloten ruimte (weckpot bijvoorbeeld)

Comment

Last edited by Kwasimodo; 20 October 2014, 19:55.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

@weedfan

Je kan altijd kilo zout en kilo droge rijst mengen in pot en dit in je tent steken. Heeft bij mij goed gewerkt dat LV gedaald is met meer dan 10% ! Kan wel lang duren totdat het op peil komt toch bijna week was bij mij het geval. Primitief maar efficient!

Greetz LittleDwarf

Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

Comment

Is in die week tijd de LV buiten niet toevallig 10% gedaald? De LV van de buitenlucht varieert namelijk ook tussen de 40% en 70% oid. Dat heeft uiteindelijk ook invloed op de LV in je hok.

Zout neemt ook niet zo heel veel water op. Hooguit een kwart van het eigen gewicht oid. Dus die kilo zout haalt misschien 250ml water uit je lucht. Zeg met die kilo rijst erbij een halve liter. Denk niet dat je dat echt merkt. De planten verdampen toch doorgaans een veelvoud daarvan per dag. Nog afgezien van de afzuiger die een keer of tig keer per uur de lucht ververst in je hok.

Comment

Bezig...
                              X