Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vocht LV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: vocht LV

    Ik let eigenlijk nooit op mn lv als ik eenmaal bezig ben met kweken. Meer mensen?

    met stekkies maken natuurlijk wel

    Comment


      #17
      Re: vocht LV

      @wietefras

      Ja dat kan wel goed mogelijk geweest zijn dat buiten gedaalt is, slecht weer of kouder temperatuur mischien mee te maken?
      Die zout en rijst was wrs bad timing

      Greetz LD

      Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

      Comment


        #18
        Re: vocht LV

        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
        Ik let eigenlijk nooit op mn lv als ik eenmaal bezig ben met kweken. Meer mensen?
        met stekkies maken natuurlijk wel
        Ik kijk er wel naar, maar doe er niks mee, net als de temperatuur.
        Geeft niks als dat allemaal een beetje heen en weer gaat.
        Ik heb ook geen bevochtiger of ontvochtiger.


        (Linkje VPD calculator (excel))
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: vocht LV

          Nou het is wel duidelijk dacht ik ,kweek je op zaad is het allemaal niet zo spannend kwa Lv en temp. maar wat zou nou dan de ondergrens en bovengrens zijn min en max voor Lv en Temp of zijn die er dan ook niet?

          Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

          Comment


            #20
            Re: vocht LV

            fcdordt: racker heeft op dit forum een topic aangemaakt over vpd: Wat is vpd
            Ook Xtreme heeft daartoe een topic aangemaakt: De invloed van een onjuist Vapour Pressure Deficit (VPD) op het blad.
            Lees beide topics een door.
            Er bestaan wel degelijk onder- en bovengrenzen voor de temperatuur en de luchtvochtigheid.
            Racker geeft daar van voorbeelden en uitleg wat daar de invloed van is op de VPD.
            Last edited by Kwasimodo; 21 October 2014, 18:32.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #21
              Re: vocht LV

              Ok die zou ik is op gaan zoeken , ty voor de tip

              Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

              Comment


                #22
                Re: vocht LV

                Ik heb ook en luchtvochtigheid probleem en zit eraan te denken om een luchtbevochtiger aan te schaffen.
                Nu ben ik nog beginnende en heb niet zo heel veel centen meer om hieraan wat uit te geven, ik zat dus te denken aan: LUCHTBEVOCHTIGER TRINATECH 6 LITER
                Heeft er iemand hier ervaring mee?
                Handdoeken zorgen wel voor wat verhoging maar niet voldoende, nu rond de 50% en nog een stuk lager als de lamp uit gaat. Ik zit nog in de groeifase en wil echt heel graag naar de 70%

                Comment


                  #23
                  Re: vocht LV

                  Heb je dit topic ook echt gelezen ?
                  50% is goed voor zaadplanten. Niks meer aan doen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: vocht LV

                    Een verzoek van deze simpele ziel....

                    Achter deze link



                    zit ook een 'eenvoudige calculator'
                    klopt deze en welke waarden zijn optimaal voor cannabis ?
                    Dan ook maar gelijk, welke waarden moeten we absoluut vermijden ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: vocht LV

                      Die "Dampspanningsdeficiet" (VPD) is degene die alle benodigde waardes in zich heeft en die zou je net onder de 1 moeten houden. Al mag ik zelf blij zijn als ik onder de 1.2 kom (zonder lucht bevochtiger). Eigenlijk heb je een planttemperatuur meter nodig om het echt goed te bepalen anders moet je een schatting maken van de PT.

                      De temperatuur in de tent zou ook zo rond de 28 graden moeten liggen omdat dan de processen in de plant het meest efficient verlopen. Bijbehorende LV bepaal je dan met de VPD. Al is die dan voor de bloei vaak weer te hoog.

                      De plant past zich tijdens de groei ook nog wel aan aan het klimaat dat je de plant geeft. Groter/kleiner blad meer of minder huidmondjes etc.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      Bezig...
                      X