Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Minizaadje in calyx

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Calyxen? Herma?

Super antwoord LR2 Thanks
    God was never on your side..

Comment

Calyxen? Herma?

Hmm interessant. Ik had wel een aantal calyxen met bruine draadjes waar een pit in zat, dus of die waren bevrucht of ik was er zo snel bij dat de pit nog niet afgestorven was, ik weet het niet

Ik ga sowieso vanavond nog op zoek naar een mannelijke bloem, als ik die niet vind zal het wel van buiten gekomen zijn. Of er is niks aan het handje en ik zit te stressen voor niks.

Kijk het verder nog wel een week aan, kijken hoe ze zich verder ontwikkelen. Mochten ze toch allemaal helemaal vol met zaad komen, krijgen ze een enkeltje kliko.

Thanks voor de uitleg!
      Last edited by BuTTonBaSHer; 22 October 2014, 16:40.

Comment

Het klopt LR2, het duurde niet lang of ik vond al 2 minuscule zaadjes.

Comment

Ik vind het toch wel opmerkelijk, zoveel blowers en nog nooit iemand die eens goed gekeken heeft naar zijn/haar wiet. Tenminste, wel op zoek naar glasscherven en schimmeltjes, maar eens openmaken of de grinder uitpluizen is er niet bij geweest. Zelfs niet in een stonede-ontdekkingstocht
          In 2012 vroeg ik er al ooit naar, of vertelde ik over het fenomeen. Toen keek niemand er gek van op eigenlijk.

Ik vind het wel gek dat we zo van het plantje houden, maar dat we een van de belangrijkste processen over het hoofd zien.. Ik wil maar zeggen; dat zaad komt ergens vandaan, en wordt ergens door gemaakt. Maar bijna niemand heeft daar ooit een vraagteken bij gezet.
          Wat ik het leukste vond om te weten, is dat die stuifmeelkorrel van enkele nano/micro-meters groot, dus bijna 1.3 centimeter kan groeien in dat calyxdraadje om het zaadje/vruchtje te bereiken. Stel je eens voor! Dan kun je ongeveer 200-2000 meter uitrekken in ongeveer 2 dagen. siiiiick! Bij mais is dat zelfs nog meer (die meeldraden zijn bijna 15cm). Dan is ons mensensperma eigenlijk maar zwak.

Leuk topic dit! Misschien kan de titel aangepast worden naar 'mini-zaadje in calyx' zodat zoekers er ook meer over kunnen vinden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik vind zaad eigenlijk alleen maar leuk als ik het de verpakking haal en te ontkiemen leg, verder vind ik het maar eng. Haha

Had de titel al zo gedaan dat zoekers wat makkelijker bij de juiste informatie kunnen komen. Denk dat jou titel nog beter zou passen. Dus Mod komt er maar in zou ik zeggen.

Ik ga er nu ook maar even van uit dat ik een beetje te voorbarig in de stress ben geraakt. En zoals ik zei ik kijk het voorlopig nog even aan.

Net trouwens nog een speurtocht gedaan naar eventuele mannelijke bloemen. Niks gevonden.

Ik zal mijn uiteindelijke bevindingen hier nog wel posten!

Grtz!

Comment

Zolang er nog een witte pistes aan zit ik het een nog niet bevrucht vruchtbeginsel zoals je in elke niet bestoven vrouwelijke bloem vind.

Na bestuiving van de stamper (ook wel stempel of stigma of pistel genoemd) groeit er vanuit de stuifmeelkorrel een stuifmeelbuis door de stijl van de stamper richting dit onbevruchte vruchtbeginsel waar dan de daadwerkelijke bevruchting plaatsvind. Een pistes waar een stuifmeelbuis in groeit wordt meteen bruin.
              Last edited by FlintStoned; 23 October 2014, 11:21.

Comment

Re: Minizaadje in calyx

Titel aangepast (je kunt het ook melden zodat het niet gemist wordt).

Comment

Of je gebruikt eerst de zoekfunctie.

Last edited by FlintStoned; 23 October 2014, 11:27.

Comment

Zo we zijn inmiddels een anderhalve week verder.

Ik heb niks meer gezien, plantjes staan er tip top bij!

Er zijn ook geen nieuwe calyxen meer bij gekomen in de oksels. Denk dus dat het toch stress is geweest van het vele knakken en dieven op 1 dag.

Comment

Nou, de crux van dit verhaal was toch echt dat het door de biologie van de plant zelf komt (die minizaadjes zijn er gewoon altijd), en niet door jouw toedoen/stress/knakken
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja inderdaad, maar ik kom ze nu dus totaal niet meer tegen zoals ze aanwezig waren. Dus ergens verdwaald helemaal zielig alleen in een okseltje.

Comment

Een calyx in een oksel is van de voorbloei, geslacht tonen, daar maakt ze idd geen nieuwe calyxen meer aan.

Comment

Oke duidelijk, schoot dus echt helemaal in de stress voor niks. Haha.

Comment

Ik heb momenteel stekken staan en ik trok toestraks ook voor de gein zo een oksel balletje open en dacht ook dat ik zaden had.

gelukkig dit topic tegen gekomen.

Er is dus niks aan de hand?

Ik heb nog niet eens toppies eraan zitten laat staan banaantjes....
                              Last edited by enemyofthestate; 5 December 2014, 04:45.

Comment

En sinaasappels zijn helemaal nergens te vinden zeker ?

Calyx.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X