Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

    Korting op 420shop
    Geachte mede forumleden,

    Enkele dagen geleden mijn zaadje Jack Herer Auto laten ontkiemen en daarna in de aarde gestopt...ietwat te ondiep, vermoed ik nu. Het zaadje zit zowat nog volledig aan het steeltje. Ik heb in redelijk wat kweekverslagen op deze website gezien dat dit meer mensen overkomt, maar zo erg als ik het nu bij mij zie, heb ik het nog nooit gezien. Wat zijn mijn opties, in jullie ogen?

    - Even afwachten
    - Handmatig proberen zaadje los te maken
    - Nieuw zaadje ontkiemen en planten (dit maal iets dieper).

    Ik hoor het graag!

    #2.jpg#1.jpg



    Edit: zie inmiddels al dat de meningen verschillen. De een zegt handmatig eraf halen, de ander zegt niks aan doen. Hmm...
    Last edited by Tylan; 23 January 2015, 17:49.

    #2
    Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

    Je kan proberen heel voorzichtig het hoesje aan te raken en kijken of het hoesje loslaat.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

      vochtig houden en komt vanzelf eraf
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

        Met pincetje of voorzichtig met je vingers en wat speeksel proberen los te maken.
        Denk niet dat ze vanzelf dat hoesje gaat afwerpen. Grtz

        Edit: Ja, wat thugz zegt kan ook. Maar als't niet meteen eraf komt, kan het beginnen rotten.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

          oo jawel bij mij al meerdere keren gebeurd moet wel in een propogator staan
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

            Hoi Tylan,

            Heb er wel ervaring mee .
            Zo te zien zit het zaadhoesje al aardig los.
            Je kan even afwachten, lukt dat niet probeer dit dan even.
            Neem aub 2 pincetten als je die hebt, niet gaan frunniken met je vingers eraan .
            Bevochtig het zaadhoesje iets met water.
            Pak met de ene pincet voorzichtig het steeltje beet net onder het zaadhoesje.
            Met de andere pincet steek je voorzichtig in de opening tegen de binnenkant zaadhoesje.
            Dan moet ie er in principe afgaan! Het velletje zit nog om de lobblaadjes maar daar zou ik van
            afblijven, dat moet je meerdere keren gedaan hebben.

            Veel geluk ermee .

            Hippie .
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

            Comment


              #7
              Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

              Thanks voor jullie reacties mensen! Heb net met een pincetje het zaadhoesje losgemaakt. Het hoesje zat erg stevig vast, maar ik heb nu dus geen flauw idee of mijn plantje nu nog levensvatbaar is.

              Volgens mij zit dat velletje er nu dus nog omheen, zoals Hippie al vermeldde. Ik heb er een slecht gevoel bij...zou het kunnen dat de lobblaadjes alsnog uit dat velletje springen, of is het einde verhaal?

              2.jpg1.jpg

              Comment


                #8
                Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                Tja, dat krijg je als jullie blijven kutten met watjes en ander voorkiem geneuzel.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                  Ai ai ai ai in de natuur zit er toch ook geen kabouterke klaar met een pincet in aanslaag,om bij elke ontkiemt zaadje,de hoesjes los te peuteren
                  Doe je meer schade mee dan goed bij een gezond kiem plantje,duwen de lobblaadjes de hoesjes sowieso af

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                    Als het vlies om de lobbaadjes ingedroogd is komt ze hier niet zelf uit. Vochtig sproeien en eraf halen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                      Voorzichtig vochtig houden speeksel meerdere keren velletje voorzichtig in de opening stevig vast kutten peuteren ingedroogd sproeien.
                      Vetzakken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                        [ATTACH=CONFIG]252094[/ATTACH] ......... :lols::lols::lols:.......
                        The seeds of today are the flowers of tomorrow

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                          Wederom bedankt mensen, operatie succesvol uitgevoerd! We zijn nu 12 uur verder en de lobblaadjes zijn minimaal opengevouwen, er zit ongeveer 3mm tussen. Bij mijn vorige plantjes was deze ontvouwing voltooid binnen een paar uur, maar aangezien dit vrouwtje een zware operatie achter de rug heeft, is dat geen goede vergelijking. Ik ben erg benieuwd of ze het gaat redden, ze staat in elk geval warm onder de lamp. U kunt nu uw bets nog plaatsen, wedkantoor Tylan zegt:

                          - Afsterven 1.80x inleg
                          - Overleven 2.20x inleg


                          20150124_085609.jpg20150124_085505.jpg20150124_085454.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                            overleven

                            Comment


                              #15
                              Re: Zaadje niet afgeworpen - wat nu?!

                              Die overleven, maar met een dag of drie achterstand en dat blijf je de eerste twee weken zien.

                              Comment

                              Bezig...
                              X