Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help!

Korting op 420shop
    11328991_1437448699891767_71262287_n.jpgHallo, ik heb in eind Januari deze plant geplant met zaadjes van een vriend hij zij dat het lemon haze was of lowryder en hij slaat nu paars uit.
    Mijn vraag is nu wanneer mag ik oogsten en wat zij die kleine 'banaantjes' aan de plant?

Re: Help!

Wow mooie kleuren, en nu zie ik ook eindelijk wat bananen zijn

Low Ryder 2 is paars volgens mij, en moet een auto-flower zijn.

Autoflower Wietzaadjes Kopen? Bekijk hier het grootste aanbod autoflowering zaden van de beste merken en vind alle informatie omtrent autoflower kweken.

Oogsttijd: 9 weken na het inzaaien

Dus volgens mij moeten ze al klaar zijn, weet alleen niet of het buiten langer duurt of niet.

Je zou de trichomen moeten checken, om zeker te zijn.

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Bananen komen volgens mij door stress, of het van "over datum" kan komen, zou misschien ook kunnen.

Comment

Oogsten had je al moeten doen, vandaar ook die banaantjes. Is vaak een teken dat de plant 'over-datum' is, zoals faach zegt. De plant maakt deze aan om zichzelf te bevruchten, dus eigelijk zit je met een herma.
      Omkappen, zoveel mogelijk banaantjes verwijderen en laten drogen.

Dat paars is wel mooi, denk dat het in dit geval door een te lage temperatuur komt.

Comment

Nee, nee, nee, nee, nee. Allemaal fout.
        De eerste, en meest gemaakte fout is: zaadjes van een vriend aannemen die niet precies weet wat het is. Het komt dan waarschijnlijk uit een zakje wiet van de shop of een thuisteler die herma-planten had staan. Herma-genen worden vrijwel altijd doorgegeven naar de volgende generatie.
        - Lowryder #2 is groen.
        - Haze heeft weleens roze pistils (haartjes); dan is het lemon haze. Maar lemon haze is wit. Dus je hebt een andere soort haze. Misschien een purple haze ofzo. Of een red hair skunk. Het is niet echt te zeggen op het oog.
        - Paars kan door de kou komen. Maar alleen op van origine groene delen; blad, stam en calyx.

- Die bananen zijn mannenballen. Je plant heeft twee geslachten tegelijk en is dus hermafrodiet. Je krijgt een top vol zaad, en niets anders. Steek een pinda in brand, en kijk of je dat lekker vind roken; zo zal je top ook smaken. Nee, echt, zonder gein; smeulende zaadjes zijn ontzettend vies. Zelfs als je ze eruit plukt, blijft er altijd wel wat achter. Wil je daar moeite in stoppen? (dat is 20 minuten plukken en pulken voor een joint)

- Aan het formaat van de calyx (die zijn nog dun en ielig) kun je zien dat deze plant pas een maandje bloeit, misschien nog niet eens. Daar komt bovenop dat ze nog een maand of langer (8 weken soms) te gaan heeft. Dan worden de dagen/lichturen langer, en zal ze gaan reveggen (opnieuw groeien). De plant blijft wel hermafrodiet, dus de kliko is de beste optie. Dan bestuift het stuifmeel uit die bananen, niet andere planten in je gemeente.

Een plant die te lang gebloeid heeft, perst er met moeite 10-20 bananen uit. Meestal helemaal geen. Dan is er al sprake van een vette, compacte top die te lang gebloeid heeft. Naar die banaantjes moet je zoeken, want ze zijn nauwelijks aanwezig. Niet 50% zoals een echte hermafrodiet.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik trek mijn woorden terug in.
          Bedankt LR2!
          Wat met het zaad dat geproduceerd wordt, kan je hier nog iets mee doen?

Comment

Aan duiven geven Het blijft herma, weggooien. Ook niet weggeven.
            Baas in eigen brein.

Comment

Ok merci voor de info zal hem oogsten kijken of het iets waard is

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg
              Dit is mijn andere plant deze is wel lemon haze en staat er ook van eind januari deze is beter aan het bloeien wanneer zou je deze moetten oogsten en nog een vraag van mijn andere plant die "banaantjes" afknippen zou dit helpen of niet?

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Luister naar LR2, die heeft het helemaal verteld zoals het is.

Je kunt oogsten, maar er is nog geen THC.
                  Banaantjes wegknippen is zinloos als er elke dag 50 bij komen.
                  Mooier nog: Stuifmeel kan kilometers ver waaien en als 1 zo'n banaantje open gaat komen er miljoenen stuifmeelkorrels in de lucht.
                  Dus als je wil dat het hele dorp geen Sensimillia heeft, moet je die plant even uitschudden op je balkon, op een winderige dag.

'Kwekers' moeten eens stoppen met dat mannen en herma's bewaren, neem er gewoon afscheid van zo gauw je het ziet.
                  Er komt niets goeds van, de wiet is minder potent, en alle planten in de buurt krijgen dat nutteloze zaad in hun toppen.

Even in een emmer water dompelen, en in de kliko.

--- voila, lees je het meteen 2x. Gelijktijdig met LR2 gepost
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok dank voor deze info ik ga hem gewoon wegdoen de andere groeien goed en is ander zaad dus zal hopelojk geen herma zijn dus nog even wachten
                    gtz 420michiel

Comment

Bezig...
                    X