Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

    Korting op 420shop
    De planten staan buiten in bloei en heel langzamerhand komt in de verte de eindstreep in zicht. Er kan natuurlijk nog van alles misgaan, maar laat ik het positief zien straks zit ik met een flink aantal dikke toppen en die wil ik goed laten drogen zonder dagen in de stank te zitten. Binnenkwekers hebben al een mooie ruimte met een filter, buitenkwekers niet; er zullen dus vast meer mensen zijn die tegen het droog-dillema aanlopen. Er is gelukkig genoeg te vinden over DIY-oplossingen en het zou (in theorie) volgens mij ook nog eens voor een mooi prijsje moeten kunnen.

    Als voorbeeld zag ik dit topic op een ander forum https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=51843. Hier wordt gesproken over een HEPA-filter.

    HEPA is een afkorting van High Efficiency Particulate Arrestance en is van toepassing op een specifiek type luchtfilter
    Dan zou ik dus een kleine HEPA-koolstoffilter voor de outtake-fan moeten plaatsen. Hmm... zoiets dus http://www.allergiewinkel.nl/product/duux-filter-voor-luchtzuiveraar/52025/




    Voor die prijs wil ik best stankvrij binnen kunnen drogen Ik heb nog wel een paar vragen

    Volgens de informatie over de luchtzuiveraar waarvoor de filter is gemaakt zou er 68 kubieke meter per uur gereinigd kunnen worden. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte ventilator. In een droogbox hoeft er ~1 kubieke meter gezuiverd te worden. Heeft de filter voldoende capaciteit?

    Ik wil computerfans op een trafo gebruiken. Een 80mm computerfan op 12v zou ongeveer 40~60 kubieke meter per uur verplaatsen. In de droogbox (waarschijnlijk van MDF of iets soortgelijks) komen dan 2 fans te zitten. Een voor de aanvoer, en een voor de afvoer. Op die van de afvoer komt dan de filter. Zou ik op de fan van de aanvoer ook een filter moeten plaatsen of kan de lucht daar echt niet naar buiten? Ik wil 2 dezelfde fans gebruiken om geen over- of onderdruk te veroorzaken.
    Autoflowers 2016

    #2
    DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

    Ik denk dat zo,n computerfannetje onvoldoende power heeft om uberhaubt lucht door dat filter heen te trekken.
    Beter een badkamer afvoer ventilator halen bij de gamma.
    Een inlaatfan lijkt me niet nodig, gewoon een opening zagen als passieve inlaat. als je kast voldoende luchtdicht is lukt dat prima. Wel ff een gaasje voor maken ivm enge beestjes...
    Oja, MDF geeft een muffig geurtje af bij het drogen van wiet heb ik gemerkt.

    Succes

    Comment


      #3
      Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

      Hey Ron bedankt voor het meedenken Die filter is bedoelt voor een kleine luchtzuiveraar die in een babykamer geplaatst kan worden, normaal zit daar ook geen beest van een ventilator achter. Maar ik heb 0 ervaring met koolstoffilters dus kan best zijn dat je er toch een flinke fan voor nodig hebt om er lucht doorheen te trekken. Als je een passieve inlaat hebt, gaan er dan geen luchtjes door naar buiten? En multiplex ipv MDF is dus beter?
      Autoflowers 2016

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...entilatoren%29

          Heb het opgezocht en dat zou inderdaad nog een veel makkelijker oplossing zijn. Gewoon de hele bodem bedekken met zout of rijst of een mengsel daarvan.

          Het heeft bij mij dus zeker 4 weken geduurd.
          Ik ben zelf erg tevreden over de smaak. Soms proef ik iets citroen-achtigs; dat vind ik wel lekker! Maar dat kan ook aan de soort liggen, natuurlijk.
          Vorig jaar heb ik alles in een kast gehangen en toen had ik ook deze citroen ervaring, bij alle toppen zat een vleugje citroen , en met de EasyBuds kon je muggen verjagen, zo sterk. Ik had het idee dat het door de matige manier van drogen kwam dus daarom was ik eigenlijk aan het zoeken naar de beste (en goedkoopste) oplossing om dit jaar de toppen goed gedroogd te krijgen. Maar als het gewoon door de soort komt, en op deze manier gewoon goed gedroogd kan worden vind ik dat ook prima. Hoe goedkoper hoe beter
          Autoflowers 2016

          Comment


            #6
            Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

            Easybud is vrij zuur ja. Komt door de big bud die daarin zit, hier kwam daar zo'n kattenpis-zure lucht van af, dat ik alles op de composthoop heb gegooid. Ik kon het niet aan.

            Ik heb een droog-cure methode (2.0) geschreven. Volgens mij ergens in de buitenkweek info pagina, dan heb je wel flink wat geuroverlast, maar wel voor slechts 2-3 dagen. Dat zou je eens kunnen proberen.

            De buds uit dat topic van die culinaire droogdoos smaakten trouwens beter dan de toppen van dezelfde moederplant uit mijn tuin, die op zolder gedroogd zijn. De kwaliteit is erg afhankelijk van de hoeveelheid aandacht die je er in stopt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Autoflowers 2016

              Comment


                #8
                Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                Zit met hetzelfde "probleem" dat ik graag discreet de wiet wil drogen.

                Zat dus ook aan een kast te denken met een filter ervoor. Tevens wil ik er volgend jaar m`n auto`s erin gaan voorgroeien. Was ook van plan om hem van mdf te maken 61x61x122.
                Maar ik las al dat mdf dus niet echt geschikt is. Iemand een suggestie voor ander materiaal?

                Als passieve inlaat wil ik onderin een gat maken met een koolstof filter doek ervoor en als afzuiging een canlite 150 m3 met flens maat 125mm en een buisafzuiger 125 mm 185m3(16watt). Zou dan het filter niet de hele tijd gaan laten lopen maar een x aantal minuten per uur.

                Zou deze opzet een kans van slagen hebben?

                Heb ook de droog-cure methode (3.0) van lr2 bekeken maar ben toch bang voor de lucht en de aanschaf van de droogmachine is erg prijzig. Kwam wel een goedkoop model tegen maar die voldoet niet aan de minimale temperatuur.
                Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                    De lamp wil ik er pas volgend jaar erin plaatsen om nieuwe plantjes eerst voor te groeien.
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Comment


                      #11
                      Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                      Zat dus ook aan een kast te denken met een filter ervoor. Tevens wil ik er volgend jaar m`n auto`s erin gaan voorgroeien. Was ook van plan om hem van mdf te maken 61x61x122.
                      Maar ik las al dat mdf dus niet echt geschikt is. Iemand een suggestie voor ander materiaal?

                      Als passieve inlaat wil ik onderin een gat maken met een koolstof filter doek ervoor en als afzuiging een canlite 150 m3 met flens maat 125mm en een buisafzuiger 125 mm 185m3(16watt). Zou dan het filter niet de hele tijd gaan laten lopen maar een x aantal minuten per uur.

                      Waarschijnlijk volgende week mijn eerste plantje oogsten, iemand een idee of het drogen met deze setup zou kunnen lukken? Anders laat ik dit maar links liggen en zoek ik een andere oplossing.
                      Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                      Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Comment


                        #12
                        Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                        Nog een vraagje mbt. het drogen. Eigen meer iets voor het drogen. Deze week gaat na 10 dagen spoelen de schaar er in. Probleem, dode luizen. Gelukkig zijn ze door door de spiritus met groene zeep wel dood maar ik wil ze wel graag uit de wiet voor ik ga drogen. Omdat ik altijd van onderen water geef zijn de toppen nooit afgespoeld. Het leek me een aardig idee om de takken met toppen gewoon even ondersteboven in een emmer met lauw water te hangen zodat alle dooie bladluizen en andere dooie beestjes er af zijn. Dan een paar uur aan de waslijn en daarna in de droogbox. Goed idee?
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                          Kastje maken met tengels en gipsplaat. En daar de kleinste fan met koolfilter op. Hoeft niet veel lucht te worden ververst maar de vochtige lucht moet er wel uit.
                          En de inlaat met een stukje gaas en slang zodat er geen licht naar binnenkomt.
                          dit zou volgens mij voldoende moeten zijn...

                          link hoe je zelf een koolfilter maakt: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...(Doe-Het-Zelf)

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Als je de Engelstalige link in het bericht bekijkt doet hij het gewoon met een pci slot fan. (Doorgaans iets krachtiger dan een gewone)
                          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                          Verslag:
                          1e n00b binnen kweek...
                          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                          Comment


                            #14
                            Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                            Of wellicht is dit een optie?
                            Je kan evt. meerdere droogdozen maken voor grotere opbrengst.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ventilatoren)
                            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                            Verslag:
                            1e n00b binnen kweek...
                            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                            Comment


                              #15
                              Re: DIY droogbox met filter voor een kleine buitenkweek?

                              Zo`n droogdoos was ik ook van plan

                              Nog een vraagje mbt. het drogen. Eigen meer iets voor het drogen. Deze week gaat na 10 dagen spoelen de schaar er in. Probleem, dode luizen. Gelukkig zijn ze door door de spiritus met groene zeep wel dood maar ik wil ze wel graag uit de wiet voor ik ga drogen. Omdat ik altijd van onderen water geef zijn de toppen nooit afgespoeld. Het leek me een aardig idee om de takken met toppen gewoon even ondersteboven in een emmer met lauw water te hangen zodat alle dooie bladluizen en andere dooie beestjes er af zijn. Dan een paar uur aan de waslijn en daarna in de droogbox. Goed idee?
                              Autoflowers 2016

                              Comment

                              Bezig...
                              X