Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit normaal?

    Korting op 420shop
    Ik kocht deze wiet al een tijdje via een kennis, erg sterk effect moet ik zeggen. Het viel me delaatste tijd op dat mn joints 'schuin afbranden' waarbij de kant die langzamer wegbrandt, ook zwart/verkoold lijkt. Soms blijft het daar ook echt hard smeulen/roken zonde pr dat ik een trek neem. Sommige stukjes as lijken harder dan andere. Het zijn zeer compacte knoppen, wiet is zeer droog, en plakt nauwelijks. Geur lijkt me zover mijn kennis normaal. Laatste keer kreeg ik hoofdpijn en werd ikzelf echt loodzwaar, (en niet gewoon stoned zoals ik het ken) besloten om maar eens de knoppen dichtbij te checken, en ik zie debruine en witte draadjes maar ook blinkende bolletjes. Is dit gewoon thc? Ik hoop dat jullie kennis kan helpen uitklaren of het proper of vuil spul is. Ik voeg wat fotos bij, als je inzoomt kan je goed de witte puntjes die ik bedoel zien, lijkt soms niet bij plant te horen. Of ik ben te paranoia en dit is gewoon goed spul, wat denken jullie? Fotos zie bijlage

    extra info, er valt best veel stof (thc?) af, het blinkende is echt blinkend (als metaal, afhankelijk van hoe het licht valt) , er is ook een foto bij waarop je kan zien hoeveel een gram is, (misschien verzwaard?) ik hoop nog altijd dat ik het te ver zoek en dat dit dusnormaal is. Alvast bedankt voor het advies.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Toevoeging' heb ook indruk dat er meer zaadbolletjes dan gewoonlijk in de knoppen zitten
    Attached Files
    Last edited by Kronik; 23 July 2015, 22:41. Reden: Extra fotos

    #2
    Re: Is dit normaal?

    Als het metaal stof is kun je een magneet proberen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Is dit normaal?

      Foto 3 en 4 zien er wel 'n beetje uit als met Brix verzwaarde wiet, maar dat kan ook aan de foto's liggen, het is moeilijk te zien zo.
      Als je even googelt op "verontreinigde wiet" of bijvoorbeeld op "cannabis brix erkennen" (ja da's Duits, in Duitsland komt het vaker voor) dan vind je bij afbeeldingen genoeg voorbeelden.
      Met een microscoop of loepje van 60x kun je het beter zien.
      Er zijn veel speciale middeltjes in de handel, bijvoorbeeld Brix of "hazespray", maar straatdealers zijn minstens net zo gevaarlijk omdat die vaak huismiddeltjes gebruiken, bijvoorbeeld haarlak, Cola, 7-Up, glas-stof, koolstof (uit oude filters) enz enz...

      Feit is, als jij denkt dat het zo is, dan rookt die wiet ook niet lekker meer, je zult dat altijd blijven denken.
      Misschien is het tijd om jezelf eens een beetje te verdiepen in het kweken van een plantje, zo moeilijk is het niet, of anders gewoon eens je wiet ergens anders halen en zien of dat beter bevalt.

      ps. jammer dat de titel van je post niets zegt over het onderwerp.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Is dit normaal?

        echt bedankt voor de snelle, informatieve reacties. Ben inderdaad aan het overwegen zelf plantjes te zetten.
        Het vreemde met deze weed, is dat de high eigenlijk erg lekker is, behalve bij sommige sessies lichte hoofdpijn erbij en spieren extreem zwaar. Het brand ook niet altijd tot zwarte as, maar wel geregeld. Alsof -als het bewerkt is- het niet echt overal zit. Heb mijn vingers eens door de zwarte assen gehaald en dan zien mijn vingers er wel uit alsof ik houtskoolstrepen heb. Ik ga eens proberen een knopje te branden los, en kijken hoe het brand. Ik houd jullie op de hoogte hier, en mocht iemand nog inzichten hebben op basis van de foto's, laat maar weten... Nu ik dit gevoel heb, MOET ik dit weten

        @QNQ: Als je bij foto 3 en 4 twijfelt of het brix is, zijn het dan de witte puntjes die je dat doen denken, of nog andere tekenen aan de wand?

        Comment


          #5
          Re: Is dit normaal?

          Ik zie er alleen vette weed in, rook je nog niet zolang?
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


              UPDATE: bepaalde delen van de assen zijn dus hard, maar ik vind ze niet olie-achtig als ik ze brokkel (zoals wel vermeld word bij BRIX weed). Eerder kleine, hardere korreltjes die als ik er druk op uitoefenen wel brokkelen.

              Als jullie nog meer info willen just ask!

              Oh, sorry voor de slecht gekozen titel, ik let er in het vervolg op dat ik specifieker ben als ik een topic zou openen!
              Last edited by Kronik; 24 July 2015, 15:18.

              Comment


                #8
                Re: Is dit normaal?

                Zonder microscoop is het koffiedik kijken helaas.. De ene brix is kunststof, en zal mee verbranden (en dus kooltjes achterlaten) maar dat kan met kleine takjes ook zo gaan. De andere is een thermoplast en zal olie-achtig smelten. Glas vind je niet terug in je as; daar is het te klein voor. Andere kristalvormen vaak ook niet (keukenzout bijvoorbeeld).
                Kortom; als je echt veilig wilt roken, kweek je zelf een plant, of inspecteer je met een goede microscoop. Zo op het oog is het niet te onderscheiden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Is dit normaal?

                  Okido, heb ondertussen eens gekeken (en laten kijken) door een bevriend grower met een bud o scope. Volgens hem was het normaal, al is hij niet zo ervaren. Ik ben nog minder ervaren in groen, en heb eens gekeken, maar weet dus niet waarnaar op zoek. Ik zag door de microscoop eigenlijk niets dat me verdacht leek, en heb er nog een paar keer van gerookt, nu zonder nevenverschijnselen. Ik ga het hier dan ook bij laten, ga een tijdje stoppen met blowen en in tegen dat mijn tolerantie terug laag is, hoop ik met een eigen plantje bezig te zijn. Ik heb in elk geval veel geleerd dankzij de tips en links en gedachtengangen van jullie, waa

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  waarvoor dank, (haha dank hoe onbedoeld dubbelzinnig eigenlijk)

                  En als ik de stap zet naar eigen kweek (ben een beginnersbsoek gaan halen) zien jullie me hier zeker terug!
                  Thx!

                  Comment


                    #10
                    Re: Is dit normaal?

                    Hey my friend,

                    I have the exacte same problem with the weed. The situation is really bad, I am wondering if it's a problem with myself or with the weed, there's is almsot no kind of weed I can smoke at the moment zonder nevenverschijnselen. Good Hash is also very difficult to find, but hash is more often clean and smokeable to my nose and lungs.

                    It doesn matter if the weed looks like kraut or like potent buds (exactly like Kronik's pictures), it almost always tastes like chemicals. The weed lost it's taste of weed.

                    Another point is, sometimes it seems, that the weed in all shops is the same. Haze and Kush/Diesel, it's too strong, for you brain and for the lungs! (To mention here: i smoke a lot a day for more then 5 years) This stuff kicks you out of live! One side of somking weed is to get more and deeper INTO live! I miss the "high".


                    PS: Kronik your weed looks like the standard (Amnesia) Haze, got the same stuff here this one is very sour, like urine....

                    Oh man i'm so desperated
                    Last edited by muellreg; 24 August 2015, 16:34.

                    Comment

                    Bezig...
                    X