Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant half in bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant half in bloei?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben een totale noob als het aankomt op plantjes kweken. Dit jaar heb ik voor het eerst een snow ryder autoflowertje gekregen van een vriend van me.

    Maar kan er iemand vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn plantje? Het lijkt me dat er "dubbele bloei" is. Kan dat? Bovenaan al een dikke top en onderin beginnende knopjes... Het gaat hier over een buitenkweek.

    Alvast bedankt voor de hulp en raad. IMG_20150813_195205.jpgIMG_20150813_195156.jpgIMG_20150813_195149.jpg

    #2
    Re: Plant half in bloei?

    Alright, ga er effe voor zitten. Because this will blow your mind!

    Stel, je staat op het strand. Nee. In de woestijn. Brandende zon! Damn, heet!
    Je trekt je shirt uit, maar laat je lange broek aan.
    Waarom worden je benen minder bruin?

    Stel, je plant staat in de zon.
    Ze maakt een soort parasol met het bovenste blad.
    Waarom bloeit de onderkant trager?


    Soms is het antwoord zo voor de hand liggend, dat je vergeet om het te bedenken. Succes nog!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Plant half in bloei?

      mooi uitgelegd.

      Comment


        #4
        Re: Plant half in bloei?

        Hey,
        Bedankt voor het zeer duidelijke antwoord

        Groetjes

        Comment


          #5
          Re: Plant half in bloei?

          Graag gedaan!
          Voordat de volgende vraag op komt: Ja, je kunt in stadia oogsten. Eerst de rijpe delen, en de rest laat je rustig door bloeien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Plant half in bloei?

            Haha, je kan mijn gedachten lezen ofzo?!
            Want ja dat ging mijn volgende vraag zijn...

            Hoe ga ik dan juist best te werk? Gewoon trichomen en haartjes checken, en dan bovenste top (met bladeren) afknippen?

            Nogmaal bedankt!

            Comment


              #7
              Re: Plant half in bloei?

              Ja, dat dus.. Gewoon afknippen als het rijp is, de rest laat je zitten.
              Maar kom op nou zeg hey, die haartjes.. WAAROM BLIJFT IEDEREEN BEZIG MET DIE HAARTJES?! Sorry, het is niet persoonlijk. Maar die haartjes zijn een maatstaaf voor: bevrucht/onbevrucht en/of droge/vochtigelucht en/of warm/koudklimaar en/of aanraking. Oftewel: met die haartjes meet je een boel, maar absoluut NIET, nee echt NIET! de rijpheid van je toppen. Dat het even duidelijk is.

              Veel oogstvragen gaan namelijk over die haartjes, terwijl die dus geen maatstaaf zijn. Toch blijven mensen er naar vragen. Want die haartjes kunnen na 1 dag al bruin zijn, terwijl de toppen nog maanden moeten groeien. Dat schept verwarring. Vandaar dat je beter niet over die haartjes kunt beginnen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Plant half in bloei?

                Idd de trichomen checken, de bruinheid van de pistels (stampers) zegt eigenlijk weinig over de rijpheid van de harsbol. Haren of veren hebben planten niet voor zover ik weet.

                Je oogt de hoofdtop en de eindtoppen van de zij vertakkingen, Wonden afdekken met bijenwas of vaseline. de rest van de plant laat je dan nog even staan.

                Comment

                Bezig...
                X