Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nu al oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu al oogsten?

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Dit jaar heb ik 2 double fun (25 % sativa, 75 % indica) planten in de serre staan.
    2 weken geleden heb ik de helft van 1 plant moeten weghalen wegens toprot
    Ik heb de planten ook bestoven, daar ik zaden nodig had.
    Nu lees ik dat double fun oogstbaar is eind september-begin oktober.
    De laaste weken is er veel regen en bewolking geweest, wat denk ik het snel uitrijpen niet te goede komt.
    Toch zie ik al lichtbruine haartjes verschijnen. Dus toch nu al oogsten? Is de plant al over zijn maximale THC heen
    en nu aan het verminderen in kwaliteit?

    Mysterio
    Attached Files

    #2
    Re: Nu al oogsten?

    Jonge wat wil je oogsten ??? das toch geen top
    Lees eens goed op het forum
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Nu al oogsten?

      Nog een maandje geduld


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Nu al oogsten?

        Wat vind je belangrijker, de zaden of de wiet ?
        Grote kans namelijk dat ze niet tegelijk op hun hoogtepunt zijn.

        Een plant met zaad kun je doorgaans oogsten als je de donkere zaden ziet zitten, als ze er uit dreigen te vallen, een week of 5-6 na bestuiving.
        Of dat gelijk valt met de periode dat de wiet goed is, dat ligt eraan wanneer je de plant bestoven hebt.

        Toprot verandert alles.
        Als de plant dreigt weg te rotten moet je ze misschien nood-oogsten.
        Of de wiet te roken is en of de zaden rijp zijn moet je zelf bekijken, van zulke kleine fotootjes is het niet goed te zien.

        Misschien moet je ook even bedenken, als ze zo gevoelig is voor toprot, wil je die dan volgende keer wel weer kweken ?
        Want er zijn ook soortjes die minder gevoelig zijn.
        Zaden kun je gewoon kopen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Nu al oogsten?

          Beiden zijn belangrijk, maar dit is een utopie natuurlijk
          Op dit moment zijn de zaden belangrijkst, want de voorraad is bijna op.
          De soort is double fun en schijnt toprot bestendig te zijn in theorie, wat al het tweede jaar in de praktijk niet zo is.
          De de zaadsoort veranderen is ook een optie en dus de klemtoon op de wiet te leggen.
          Ik heb geen echt mooie toppen nodig. Het is niet om te roken, maar om medicinale olie te maken voor mijn ziekte.
          De bestuiving is ergens gebeurd rond de derde week van augustus als ik me kan herinneren.
          Dus voor zaad kunnen ze nog 1 a 2 weken. Van de takken toprot die ik heb weggehaald was er al zaad klaar als ik het wat gedroogd had.
          Is het ook een oplossing van een papier of doek onder de planten te leggen om het zaad op te vangen en de toppen te laten doorgroeien?

          Comment

          Bezig...
          X