Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

toprot weghalen, hoe ruim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toprot weghalen, hoe ruim ?

    Korting op 420shop
    Ik heb enkele planten in de volle grond , heb geen enkele ervaring.
    ze zien er slecht uit , weinig knoppen volgens mij, maar, erger ; sommige hebben overal toprot .
    heb met de microscoop gekeken naar de trichomen , ik zie melk en ook wat bolletjes die zijn wat amberachtig.
    Ik schat 70% wit/melk de rest amber.
    ik had ze langer willen laten gaan tot meer amber omdat ik het voor pijn/slaap wil gebruiken.
    Maar ik vermoed ? dat ik nu moet omkappen vanwege de toprot?
    Mijn vraag: als je het voorbeeld neemt , hoe ruim moet ik de rot weg knippen?
    als ik het heel ruim doe ( zeg 4 cm naar boven en onder ) dan houd ik bijna niks over, maar ik wil natuurlijk niet straks schimmel consumeren.....
    Bedankt alvast









    #2
    Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

    Ruim wegknippen idd. De schimmel zit immers in de plant. Het geen wat zichtbaar is zijn spoordragers met sporen die de schimmel uit de plant laat groeien. De schimmel zelf die in de plant woont zit echter al een stuk verder waar de plant nog groen is en je aan de buitenkant nog niks ziet. Alle Zichtbaar aangetaste dus zowiezo weg en dan ook nof een flink stuk ( 2 bloeinodes erboven en 2 bloeinodes eronder) weggooien. Niet op de kompost maar in de kliko.

    Comment


      #3
      Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

      Voor de info, welk soortje is dat, die blijkbaar ongeschikt is voor buiten ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

        Bedankt voor de hulp,

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        Ruim wegknippen idd. ( 2 bloeinodes erboven en 2 bloeinodes eronder) .
        ik begrijp uit wat ik lees ( googled bloeinode) , dat je de takjes bedoelt ?
        ik zou dus onder de bovenste gele ring moeten knippen, ? naar onder zie ik 2 takjes , dus onder de tweede tak knippen ?



        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Voor de info, welk soortje is dat, die blijkbaar ongeschikt is voor buiten ?
        Beginners fout ; ik weet wel welke zaden ik had maar niet welke plant wat is.
        Fast ryder 1 AF en fem. en 5x green house cheese fem

        Comment


          #5
          Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

          Ook in de toppen maakt de plant nodes en internodes. Zoals je dat op de foto hebt aangegeven is ruim genoeg.

          Comment


            #6
            Re: toprot weghalen, hoe ruim ?

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
            Ook in de toppen maakt de plant nodes en internodes. Zoals je dat op de foto hebt aangegeven is ruim genoeg.
            Mooi , duidelijk.
            Heb net gekeken 1 plant , waarschijnlijk 2 moeten om, door de hele plant toprot/oftewel grijze schimmel
            Ik wil niet het risico lopen dat door mijn onkunde er schimmel geinhaleerd wordt.
            de andere drie kan ik denk ik de aangetaste delen nog wegknippen, zit nog bijna niets in.

            Comment

            Bezig...
            X