Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Klaar om te oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klaar om te oogsten?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik heb voor het eerst binnen gekweekt met 4 plantjes, ze staan al ongeveer 6 weken op 12-12 uur licht en ze zien er naar mijn mening pittig goed uit! Ik check elke paar dagen voor hermas maar ik heb nog geen zaadjes zien zitten. Ik heb fouten gemaakt zoals ze te groot laten worden waardoor ze te dicht bij mijn lampen staan. Maar overal weinig problemen gehad. Ze zijn ongeveer 1.80 lang en ik vroeg me af wanneer ze klaar zijn, ik weet dat deze vraag vaak gesteld word en ik weet dat je naar de trichomen moet kijken, ik heb een vergrootglas gekocht om te kijken. Maar ik vroeg me af of ze nu al klaar zijn/hoelang ze nog moeten, en ik zou het waarderen als jullie feedback op mn eerste planten zouden willen geven,

    Setup: 400 watt natriumlampen, half kokos half potgrond, zaadjes; pineapple kush, white rhino, blueberry en girl scout cookies thin mints (ik heb rondgespeeld met toppen en fimmen, en uiteindelijk is de pineapple kush goed gefimd en heeft de grootste toppen, 4de foto x4 toppen)

    alvast bedankt!
    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik zou het ook waarderen als iemand kan schatten hoeveel er van de planten afkomen als dat mogelijk zou zijn.
    Stay high, stay lifted

    #2
    Re: Klaar om te oogsten?

    Je vraagt ons dus, om een oordeel te vellen over de trichomen, zonder de trichomen te kunnen zien?
    Van mij mogen ze nog wel effe, zeker 'n week. Misschien twee of drie. Maar dat doe ik op gevoel, ze kunnen nog wel wat aandikken als je 't mij vraagt.

    Je vraagt ons dus, om een schatting te maken van je planten, terwijl de de planten niet (helemaal) kunnen zien?
    'ne gram! En alles meer dan dat, is mooi meegenomen.

    Niet zo ongeduldig Janes, je zit tegen het eind. Nog een weekje of twee wachten en dan heb je een heerlijke roker. Geen reden tot paniek of onzekerheid. Als je zover bent gekomen zonder problemen (dat is al een prestatie voor een beginner!) dan kun je het tot het eind ook zonder problemen aan.

    Ps. voor de herma-check ga je op zoek naar gele banaantjes, niet naar zaadjes.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Klaar om te oogsten?

      Top ja ik weet het van het niet helemaal kunnen zien was meer een vraag op gevoel, vergrootglas voor trichomen komt binnen een dag of 2, harstikke bedankt voor je feedback!
      Stay high, stay lifted

      Comment


        #4
        Re: Klaar om te oogsten?

        Check ook de HEMA, Action enzovoorts. Daar heb je van die handige microscoopjes (voor 5 euro) die je op je telefoon kunt knallen met een klemmetje of magneetje.
        Super systeem! En je hebt meteen 'n foto als referentie, dan hoef je niet met je kop zo stil te hangen of stukken plant af te scheuren voor een goed beeld.

        Zelf vind ik dat beter werken dan die klote zakmicroscoopjes die je helemaal zelf moet afstellen elke keer. In het begin was het leuk en spannend, maar trichomen gerelateerd was die 5 euro bij de HEMA beter besteed dan die 50 euro die ik aan microscoopjes en vergrootglazen heb vergooid.

        Succes met de afronding!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Klaar om te oogsten?

          Lekker laten staan, mooi gerijpt plantje is meer waard dan wat dan ook. Het verschil tussen helder high zijn voor een uurtje of pot dicht zitten van die paar kruimels minder voor een paar uur. en betere smaak!


          Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk
          Wanna join? Pass da spliff!

          Comment

          Bezig...
          X