Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Smart Start nuttig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smart Start nuttig?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Ik ga mijn nieuwe zaadjes bestellen op Zamnesia.nl, ze raden aan om Smart Start erbij te bestellen. Zie link:
    Smart Start is gewoon de makkelijkste manier om je wiet zaden te ontkiemen, met een minimum aan gedoe en maximaal succes. Het bestaat uit een compacte tray van 20 kleine potjes gevuld met compost, plus een pakket Stimulator Mix voor het activeren van de essentiële microben. Smart Start voor een optimale ontkieming, alleen water, de Stimulator Mix en wietzaadjes toevoegen!


    Iemand hier ervaring mee, is dit nuttig?

    Ik zou het als volgt gebruiken:
    1. Zaadjes ontkiemen in schaaltje, water en keukenrol tot +- 3-5mm worteltje
    2. gaatje maken in de Smart Start en het daar verder in laten groeien. De Smart Start in een bak zetten met plastic deksel en daar een lamp op, 250W?
    3. Wachten tot het plantje 3-5cm is en dan in de grote pot met DCM Groenten en Kruiden gemixt met perliet.

    Tips, iets veranderen?

    Greetz

    #2
    Re: Smart Start nuttig?

    Hetzelfde als spongepots. Die krijg je gratis bij sannies seeds. Heb ze 1 keer geprobeerd en nooit meer. Zaadjes kwamen allemaal op met hun jasje nog aan en de wortel had moeite om er langs onder door te komen.
    Gewoon direct de grond in is het gemakkelijkst. Ze komen toch op als er leven in zit. Ik kiem ze ook altijd in watten, maar het hoeft niet.

    Comment


      #3
      Re: Smart Start nuttig?

      Bedankt! Dan zal ik het best maar laten

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Smart Start nuttig?

          LR2, bedoel je met normale potgrond: universele? Heb ik hier nog staan. Dat mixen met perliet?
          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Smart Start nuttig?

            Ja hoor, dat gaat prima, universeel, kamerplanten, mediterraan, vrijwel elke potgrond is prima behalve de zwaar bemeste versies.. Die normale varianten zijn vaak 'bemest tot wel 6 weken' ofzoiets, dat is vaak niet te straf voor cannabis zolang ze maar niet te nat staan.

            Perliet is trouwens niet echt nodig als je de grond niet te hard aan drukt en netjes water geeft. Mijn gebruikte potgrond kan dan gewoon uitgestrooid worden in de tuin ipv de kliko.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X