Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

jong plantje groeit niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    jong plantje groeit niet

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,

    Ik ben een klein weekje geleden begonnen met het binnen kweken van een paar plantjes. Het eerste plantje dat boven de grond komt wil echter maar niet groeien.
    Iemand enig idee hoe dit komt ? Ik kweek in een secret jardin tent 100x100x170 met een 55 watt led ufo lamp ( met het doel op wat rookwaar voor eigen gebruik) . Zoals ie op de foto te zien is staat die al 3 dagen.

    Heb net wat compo universele voeding gegeven , even kijken of dit iets gaat doen , maar het lijkt wel alsof het plantje gewoon niet meer wil groeien dus betwijfel of dit gaat werken.IMG_20160224_182705.jpgIMG_20160224_182705.jpg

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit is mijn eerste kweek dus heb er niet bepaald veel verstand van .

    Alvast bedankt !!!

    #2
    Re: jong plantje groeit niet

    pleur alles eruit en koop een 150 watt hps en lighmix van de growshop,dan hoef je pas na 3 weken voeding te geven,denk dat je ze in zwaar bemeste tuinaarde heb gezet,hierdoor verbrand de penwortel
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: jong plantje groeit niet

      Graaf hem eens voorzichtig uit. Waarschijnlijk zie je dan dat de wortel lekker smeuig is als ranzige bruine boter. Als dat niet zo is, en je hebt een nette witte wortel zonder bruin (behalve die steel die nu al boven de grond piept, die mag deze tint bruin zijn!) dan stop je hem terug in verse, onbemeste aarde. Dan ga je geduldig duimen voor een goede afloop, en ondertussen de volgende tekst doorlezen. Paar dingen: - Te nat is doodsoorzaak nummer 1. - Te zwaar bemest is doodsoorzaak nummer 2. - Dingen doen zonder dat je er verstand van hebt, en in plaats van iets op te zoeken, in blinde paniek 'maar wat doen' is doodsoorzaak nummer 3. Bemesten bijvoorbeeld, daar hoef je pas in de vierde week aan te denken. Niet getreurd, zo zijn we allemaal begonnen. Maar als je 't makkelijk wilt, zonder al teveel leeswerk en denkwerk, dan doe je er verstandig aan om gewoon iemand anders zijn handelingen na te doen. Kijk eens wat kweekverslagen door, en dan vind je vast wel iets dat bevalt. 55W LED is gelijk aan 55W spaarlampen/T-neon/TL, da's ongeveer voldoende om 3 jointjes te kunnen roken. Da's de investering nauwelijks waard, vind je wel? Hang er nog zo'n ufo bij, en je kunt best een maandje zonder coffeeshop. De thuiskweek wordt helaas nu eenmaal pas rendabel als je ongeveer met 150W verlichting kweekt. Of je moet het deze zomer buiten proberen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: jong plantje groeit niet

        Heb uiteindelijk een 180w spectrabox besteld, zal hier binnenkort een kweekverslagje mee beginnen. Het bleek inderdaad zoals jorem zei dat het zwaar bemeste tuinaarde was.
        Dus nieuwe aarde aanschaffen gaan we ook doen. Bedankt voor de antwoorden jongens heb vandaag wat research gedaan en het begint mij allemaal al wel heel wat duidelijker te worden. Jullie reacties had ik nodig!

        Comment

        Bezig...
        X