Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

probleempje bij ec meten. milwauke meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleempje bij ec meten. milwauke meter

    Korting op 420shop
    dag medegrowers, ik heb voor lange tijd gekweekt zonder ec of ph te meten en dit zonder grote problemen. maar op de locatie dat ik nu woon is die situatie veranderd, kweek na kweek had problemen en heb dan beslist om het zekere voor het onzekere te nemen en dan toch maar een ec en ph meter aan te schaffen. beide meters zijn van milwauke en gekocht op greensell. de ph meter heb ik makkelijk kunnen afstellen zoals vermeld maar met de ec meter heb ik toch wat problemen gehad. bij de ec meter zat er een zkje met ijkvloeistof van 12.1 en heb hem daar ingestopt en het scherm gaf 6.? aan en dan heb ik zoals vermeld gedraaid om dit op 12.1 te krijgen. het lukte echter maar om tot aan 10.6 te geraken en na een beetje te veel geprobeerd te hebben heb ik het PLASTIEKEN vijsje wat "zot" gedraaid. ik had ook een setje met ijkvloestoffen gekocht en daarin zat bewaarvloeistof, ec ijkvloeistof 3.0 en ph ijkvloeistof 7.0. dan heb ik maar eens geprobeerd om hem op 3.0 te kalibreren maar hier ook hetzelfde verhaal. krijg hem maar op 2.3...
    de dag erna,na een mailtje te sturen naar greensell over dit dacht ik , kaalt nog eens proberen. kheb wel enkel nog ec 3.0. en raar maar waar, ik kreeg hem op 3.0.....
    daarna heb ik hem getest op water en hij haf aan dat mijn kraanwater ec 0.6 is.

    maar nu komt het , toen heb ik maar eens voedingswater gemaakt voor men meisjes... ik nam 5 liter kraanwater die ph 7.8 had en heb daaraan mijn no-mercy co2, bacterial,guano extract,sweet sensation 1 (hoeveelheid aangegeven op fles) endan moet je volgens het no-mercy schema je ec met of bloom sensation aanvullen tot een ec tussen 0.9 of 1.8 (bepaald naar periode de plant zich in bevindt). maar mij water zit al op ec 2.6 nog voor ik de bloom sensation heb toegevoegd.wel is mijn ph mooi gezakt naar 6.5.... ik begrijp hier niets van...
    zou de meter kapot zijn? dan zend ik hem alsnog terug. of doe ik iets verkeerd?
    grtz wullox
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    #2
    Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

    't Is ook niet zo'n handig schema.
    Gewoon met ml/L, zoals de meesten doen, had handiger geweest.

    Kan iemand Roy even roepen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

      haha inderdaad maar ik versta het internode systeem en hoe het "zou" moeten in zen werk gaan maar enkel die ec krijg ik maar nie goed... tis ook wel mijn eerste ervaring met ec en ph meten...

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      ik heb een autoflower gegroeid op de no mercy voeding maar zonder ec te meten. gewoon de aangegeven hoeveelheden en een beetje GROW/BLOOM sensation en die heeft het al bij al goed gedaan. vooral van smaak toch zou het inderdaad makkelijk zijn als ze een schema zouden uitbrengen met ml. en per week, want nu is het ook moeilijk als je met langere groeiperiodes of een scrog werkt... ook zou er wel wat meer uitleg bij het schema mogen
      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

      Comment


        #4
        Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

        no-mercy co2, bacterial,guano extract,sweet sensation 1
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

          ik gebruik maar wat ze in het schema zeggen, uiteindelijk zijn er maar 3 ervan voeding , sensation ,guano en sweet jane, dit is bij andere merken toch ook zo? bv canna en plagron

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          zoals ik zei zat de Grow sensation er zelfs nog niet in dus eigelijk was het maar 2 voedingen...
          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

          Comment


            #6
            Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

            no-mercy co2, bacterial,guano extract,sweet sensation 1
            Da's ook nogal veel door elkaar. Ik weet niet of het schema daar op berekend is.
            Met Sweet Sensation word waarschijnlijk Sweet Jane 1 bedoeld. Als je naar het schema kijkt kan je zien dat Guano Extract alleen in de bloeiperiode gegeven hoeft te worden. Dus niet in combinatie met Sweet Jane 1. Wel in de combinatie met Sweet Jane 2 zoals je kan zien na internode 10.



            Guano toevoegen in de groeiperiode voegt niets toe dus heeft het geen zin.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              #7
              Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

              men neme een maatbeker liefts in cc dan hoef je niet te meten want op het etiket staat de verhouding in cc
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

                als ik de waarden vanop het etiket volg kom ik op ec 2,5-3 uit dus dit is volgens mij niet echt een optie,
                maar dit is niet waar het topic over gaat en wat mijn vraag was, de vraag was of er iets aan mijn ec meter zou kunnen zijn... kan het bv dat mijn leidingwater een ec heeft van 0,6-0,7 want dat heeft hij aan van waarde als ik hem in zuiver leidingwater stop.
                1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                Comment


                  #9
                  Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

                  kan het bv dat mijn leidingwater een ec heeft van 0,6-0,7
                  Ja dat kan, waarschijnlijk ben je een zuiderbuur.... daar is het wat hoger...
                  No Mercy Supply - No Mercy Shop

                  Comment


                    #10
                    Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

                    ec van nol is niet echt lekker
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11
                      Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

                      ik denk dat ik gewoon de ec waarde van mijn water zonder voeding ga aftrekken van mijn water met voeding en zorgen dat dit dan uitkomt op de aangeheven ec uit het schema. want als ik nu nogmaar de helft van de aangegeven waarde van guano erbij doe zit ik al boven de 1.8 wat in het schema de hoogste ec waarde van de gehele cyclus is.... dan heeft mijn plantje nog geen sweet jane of sensation gekregen.... en dit klopt toch totaal niet...
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                      Comment


                        #12
                        Re: probleempje bij ec meten. milwauke meter

                        Als je meer water toevoegt heb je dat probleem niet meer. Dan kan je alle voedingsstoffen toevoegen en de juiste EC bereiken.
                        No Mercy Supply - No Mercy Shop

                        Comment

                        Bezig...
                        X