Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantje groeit te snel ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje groeit te snel ?

    Korting op 420shop
    Ik ben afgelopen maandag begonnen met het onkiemen van mn zaadjes. 3 green house big bang autoflowers die ik zonder lampen of dergelijke wil laten groeien in potten in de tuin.

    Ik ben alleen een beetje bang dat in ieder geval 1 van mijn plantjes te snel groeit en kan hem morgen pas in zijn definitieve pot zetten i.v.m. Werk. Kan iemand mij vertellen of dit een probleem is en zo ja wat kan ik hier aan doen ?

    het is mn eerste kweek en weet niet goed wat nou goed is en wat niet.

    Alvast bedankt
    Attached Files

    #2
    Re: Plantje groeit te snel ?

    dat heet strekken en dat komt doordat ze niet genoeg licht krijgt en zichzelf omhoog laat gaan om meer licht te pakken.
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: Plantje groeit te snel ?

      Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
      dat heet strekken en dat komt doordat ze niet genoeg licht krijgt en zichzelf omhoog laat gaan om meer licht te pakken.
      Thanks ! Dacht al zo iets inderdaad ben alleen niet van plan om bij deze kweek lampen te gaan gebruiken enigste wat ik dan kan doen is hopen dat ie zichzelf weer corrigeerd door m in de zon te zetten ?

      Comment


        #4
        Re: Plantje groeit te snel ?

        Hopen heeft weinig zin. Je kunt ze overpotten en ingraven tot die ronde blaadjes, en dan direct wat minder water geven, wiet houd niet van modder.
        Dan direct in de zon knallen. Dan hoef je niet meer te hopen, dan gaat het namelijk gewoon goed.

        Die natte aarde is wel problematisch, dat houden ze niet lang vol zo.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Plantje groeit te snel ?

          Super bedankt ! was er zelf al aan begonnen en heb dus blijkbaar goed gehandeld want heb precies gedaan wat je zei.
          En de aarde in de spongepotjes heb ik 1x water gegeven bij het zaaien en sinds dien is de aarde niet droger geworden, in de nieuwe pot nog maar even geen water gedaan en gelijk de zon in.

          Fingers crossed

          Comment


            #6
            Re: Plantje groeit te snel ?

            Lol, tussen de moestuintjes...

            Comment


              #7
              Re: Plantje groeit te snel ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
              Lol, tussen de moestuintjes...
              Weedjewel, vriendin vindt de moestuintjes zo leuk dus ze wilde ook wel een "plantje" van mij, laat ik me geen 2x zeggen natuurlijk

              Comment

              Bezig...
              X