Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

buiten wietplant begint nu al met bloeien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buiten wietplant begint nu al met bloeien?

    Korting op 420shop
    Beste mensen, heb sinds een week of 2, 4 plantjes gekregen van de buurvrouw ^^. Weet alleen niet wat voor soort het is . Ze zijn super gegroeid laatste 2 weekjes.

    Maar nu opeens heb ik het idee dat ze in de bloei gaan? De plantjes zijn tussen de 15 - 25 CM hoog.. hier wat fotos:

    20160420_172344.jpg 20160420_172511.jpg20160420_172334.jpg20160420_172353.jpg20160420_172524.jpg

    Had al het 1 en ander opgezocht op het forum. Ik las dat iemand zijn planten elke nacht in de Serre zette. Dat doe ik ook alleen dan in de Kas.

    Ik denk dat het misschien daarmee te maken heb gehad. Ik laat ze nu gewoon buiten staan en hopen dat ze van bloeien terug gaan naar Groei..

    heeft iemand enig idee of dat zal werken? en is het dan nodig om alle topjes eraf te knippen?

    Gr Amnesia

    #2
    Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

    autoflower misschien? Dan gaat ze natuurlijk vanzelf in bloei. Anders; zodra de plant 12 uur licht krijgt gaat ze bloei hormonen aanmaken. Na een week of 2 zou je dan de eerste bloei verschijnselen moeten zien. Als de plant weer meer als 12 uur licht krijgt, gaat ze weer terug in de groei. Reveggen heet dat bij een geoogste plant. Zal, dacht ik, bij jou ook wel goed gaan. i.v.m die bloei hormonen heeft alleen het topje afknippen geen zin.
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

      hmm als het goed is is het geen Autoflower.. ( volgens de buurvrouw ) ik weet dat ze pas horen te gaan bloeien als het 12/12 is. Daarom vind ik het heel raar dat ze nu al beginnen te bloeien. Had inderdaad gelezen over reveggen, maar dat is
      inderdaad met Geoogste planten.

      Als ze terug gaat van Bloei naar Groei, verdwijnen de topjes vanzelf? of is het verstandig om deze eraf te knippen?

      Comment


        #4
        Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

        Als ik zo nog eens naar je foto's kijk lijken het wel stekken trouwens. Maar gewoon buiten laten staan en niet binnen zetten, want daar krijgen ze blijkbaar niet genoeg licht per dag om in de groei te blijven. Leden hier op het forum hebben (jaren geleden) ook ervaring opgedaan met dit. En daar zijn de meningen over verdeeld.

        Klik
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

          thx IP20 zal het even doorlezen . het zijn inderdaad stekken

          Comment


            #6
            Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

            Tel effe buiten hoeveel uur we donker hebben en hoeveel uur licht
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

              Die gaan inderdaad reveggen.
              Ze gaan nu in bloei, omdat ze veel te vroeg buiten staan.
              1 April was er 11 uur donker, als er meer dan 8 uur donker is gaan ze in bloei.

              Probleem is dat de dagen langer worden, dus de plant raakt in de war, ze zal over een paar weken weer terug in groei gaan.
              Dat gaat gepaard met rare bladeren, het aantal vingers aan een blad zal afnemen, soms tot er zelfs bladeren komen met 1 vinger.
              Daarna gaat ze terug de groei in en neemt het aantal vingers per blad weer toe.
              Dit kost een aantal weken, vroeg beginnen heeft om deze reden niet zo heel veel zin.
              Enige voordeel is dat je straks een sterkere, vollere plant hebt, maar tijdswinst is er niet.
              De bloei die er nu in zit zul je wel moeten verwijderen als ze terug gaat groeien, anders krijg je schimmel op die plekken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                Thx QnQ. Heb ze gekregen en eigenlijk niet aangedacht kwa uren.
                Het was niet te doen om tijdwinst. Had wel het idee dat als ik wat eerder begin kunnen ze wat groter groeien stom dat ik niet aan de uren licht/donker heb gedacht.

                Dan heb ik nog een vraagje kwa voeding.
                Ik geef ze 1x per week een klein beetje bio grow
                , fish mix, alg a mic. Allemaal van bio bizz.

                Is het verstandig om daar mee te stoppen tijdens het trug brengen naar groei ( reveggen volgens mij )
                Last edited by Amnes1a; 21 April 2016, 16:35.

                Comment


                  #9
                  Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                  Reveggen is terug je geoogste plant op 18/6 cyclus zetten!
                  Het kan wel zijn dat je plant opeens minder vingers per blad zal vertonen of aanmaken door het hormoon omschakeling en de extra stress.



                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                    Yeah, een geoogste plant kun je ook reveggen

                    Hou gewoon de kleur in de gaten, ze moeten lekker groen zien.
                    Zijn ze wat aan de lichte kant, zit je te laag met de voeding, en als de uiterste puntjes van de bladeren bruin worden (verbranden) zit je te hoog.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                      Top zal het in de gaten blijven houden. Thx voor je advies.

                      Zou jij de topjes er nu al afknippen of nog even wachten tot dat ze terug zijn in de groei?

                      Comment


                        #12
                        Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                        ik zou ze er nu al afknippen, allemaal moeite die de plant voor niks doet, maar q is de man waar je moet zijn voor het beste antwoord

                        Comment


                          #13
                          Re: buiten wietplant begint nu al met bloeien?

                          hmm maar aangezien ze nu in de "bloei" staat is het dan wel verstandig? lijkt mij beter ze weer in de groeifase is.. wacht nog wel even totdat ik het zeker weet

                          Comment

                          Bezig...
                          X