Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wietplant marcotteren.....? Nieuwsgierig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wietplant marcotteren.....? Nieuwsgierig.

Korting op 420shop
    Dag allen,

Vandaag was ik op zoek naar de mogelijkheid om mijn tuinplant te vermeerderen. Dit is een Acer palmatum " ornatum" en deze vind ik zeer mooi. Niet alle Acers kan je stekken dus ik was op zoek naar alternatieven. Toen stuitte ik op het begrip " marcotteren" . Dus ik ff googlen naar het begrip en ga dat ook proberen bij mijn acer. Het leukste was echter dat ik dit artikel tegenkwam en dat mij dus boeide. Ik ben ook zeer benieuwd of iemand hier op JD dit heeft gedaan en wat zijn of haar ervaringen hiermee zijn. Ben best nieuwsgierig. http://www.rollingstoned.nl/marcotte...-voor-stekken/

Re: Wietplant marcotteren.....? Nieuwsgierig.

En wanneer ga je uitleggen wat het is en hoe het werkt, of wilde je alleen die link even posten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lees de pagina van de link ff niet te lui! Kvond t wel boeiend.

Comment

Comment

Dag QnQ, ik kwam nog een hit tegen met Google, heb die van RS gekopieerd en deze gepost. Het ging mij meer om dat dit een andere manier van vermeerderen is en ik benieuwd was of iemand dit al eens had geprobeerd. Ik ga het zowieso proberen op mijn acer en kan dat wel posten maar dat is een zeer langzame plant itt. onze hobby. En natuurlijk heb ik dit ook gepost om het onder de aandacht te brengen, het is tenslotte een andere techniek en kon er op JD niks over vinden.

Comment

Natuurlijk, da's een methode van honderden jaren oud, ik heb daar wel eens 'n verslag van gelezen op wietforum.
            Dat het niet, of bijna niet, met wietplanten gedaan wordt ligt denk ik niet aan het feit dat het iets nieuws is
            De Acer kun je stekken in juni en daarna enten op een onderstammetje van een paar jaar oud <tuingids>
            Je kunt ook een andere erbij kopen, da's makkelijker, er zijn wel 100 verschillende soorten Japanse Esdoorn.
            QNQ201506.069b.jpg Ik heb ze ook in de tuin

't Is wel een proces van een paar jaar voor je weet of het gelukt is, maar ik ben wel benieuwd of het lukt.
            Misschien iets voor de 'group' Moes- en siertuinen? want dat ligt eigenlijk een beetje op z'n gat helaas.

Comment

Weer een moeilijk woord erbij , voor mijn is dit gewoon " afleggen " word al jaren mischien wel eeuwen zo gedaan .

Comment

Ik heb dit weleens gedaan met wiet.

Uitvalpercentage: 95%

Ten opzichte van stekken, met een uitvalpercentage van minder dan 20%, is het de moeite niet waard. Het probleem is niet de methode, maar de handelingen; een 15cm lange tak rondom van de bast strippen, en een bundeltje zand/mos/steenwol rondom die tak vouwen terwijl je 'm vastbindt is gewoon te onhandig voor me. Met een beetje pech snijd je de sapstroom af, een zakje eroverheen gaat moeilijk ivm het gewicht (breken) en de grond/mos/medium droogt te snel uit. Je moet er elke dag bij kijken.

Afleggen op de bodem heeft een grotere kans van slagen denk ik. Maar waarom zo moeilijk doen? Stekken gaat toch prima?

Die Acers zijn mooi Q. Ik heb mezelf laten verleiden om een (gephotoshopte) "blauwe" te kopen via Ebay, om te zien in hoeverre ik voor een paar euro opgelicht kon worden. Maar de zaden waren al dood voordat ze aankwamen, dus nou weet ik nog niet of ze bestaan. Een zakje rainbow eucalyptus aangeschaft om het leed te verzachten.
                Ik vraag me eigenlijk af he, aangezien het allemaal 'maple' is, zou je daar ook siroop uit kunnen tappen?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                X