Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit rot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is dit rot?

Korting op 420shop
    Tweede oogst van autoflowers zit eraan te komen en hoop nu iets meer rot te vermijden. Grondige inspecties dus. Aan de blaadjes of stam is niets te vinden. Wel zijn er enkele bruine 'hoe moet ik da noemen' bolletjes aan de stam. Wil dit zeggen dat ik met rot zit en hoe dit wegsnijden? Zoals op de foto te zien is, is het nog te vroeg om te oogsten.
    Attached Files

Re: Is dit rot?

Ik zie geen toprot hoor
    God was never on your side..

Comment

Die bruine 'hoemoetikdatnoemen' heten calyxen.
      Die zijn veel ouder dan de rest van de bloem, en die sterven ook eerder af. Als ze helemaal bruin zijn, dan kun je ze uit voorzorg er af trekken. Anders gaan ze een bron van rot worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Die bruine bolletjes kunnen een vorm van rot zijn, kijk of ze loslaten als je ze aanraakt. Niet aan pulken of trekken!
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Thx guys (kmoet eigenlijk 'legends' zeggen)
          Heb er 4 bruine calyxen uitgehaald, kwam meteen los bij buigen. Daarna een beetje azijn overgeborsteld.

Comment

Azijn er over WHY ??? dat was nergens voor nodig als ze toch al los lieten
            Ik gooi azijn over mijn stoep om onkruid tussen de tegels dood temaken

Comment

Ging er wel makkelijk af maar liet toch ook klein 'wondje' achter. Als het dan al een bron van rot was dacht ik dat de azijn kon helpen om verspreiding tegen te gaan. Bij het wegknippen van rotte toppen wordt azijn toch ook voor die reden gebruikt?

Comment

Las je echt niet wat ik schreef Azijn gooi ik op de stoep tegels en all het groen wat er tussen groei gaat onmiddellijk dood
                Azijn is ZUUR

Comment

Op rolling stoned raden ze nochtans azijn aan bij het verwijderen van toprot. Vandaar dat ik het hier ook gedaan had. Open wondje gaf naar mijn idee meer kans op rot.
                  Ik zal het niet meer doen, thx voor de raad. Hopelijk hoef ik nix meer weg te halen of te knippen tot aan de oogst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pantani View Post
                    Thx guys (kmoet eigenlijk 'legends' zeggen)
                    Heb er 4 bruine calyxen uitgehaald, kwam meteen los bij buigen. Daarna een beetje azijn overgeborsteld.
                    Toch wel met staalborstel mag ik hopen?????
                    sigpic it is just a flower

Comment

HaHa!

Comment

Je kan het wondje gewoon laten drogen aan de buitenlucht of 'dichtmaken' met wat vaseline met een paar korrels zeezout erin. Ik zou er niets aan doen.
                        Hoemeer jij je planten 'betuttelt' hoe groter de kans dat de plant echt wat gaat mankeren. Plekjes, vlekjes en gaatjes horen nu eenmaal bij een buitenkweek, grijp in als het nodig is en doe het noodzakelijke.

Too much love will kill them
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Staat idd op rolling stoned Pantani. Raar ik gooi dat ook eerder op onkruid.
                          sigpic it is just a flower

Comment

Ik probeerde ook zo iets met azijn vorig jaar. (vanwege toprot) Mijn autoflower was niet blij met die actie. Heel stuk ging gewoon dood.
                            Lets not criticize but legalize

Comment

Hey Stemma, waarom Vaseline met zout? Hoe kom je bij dat recept? Moet ook wel eens wat dichtsmeren na een knipbeurt, vandaar. Thanks!

Op rollingstoned stond inderdaad azijn en alcohol.
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                              X