Tweede oogst van autoflowers zit eraan te komen en hoop nu iets meer rot te vermijden. Grondige inspecties dus. Aan de blaadjes of stam is niets te vinden. Wel zijn er enkele bruine 'hoe moet ik da noemen' bolletjes aan de stam. Wil dit zeggen dat ik met rot zit en hoe dit wegsnijden? Zoals op de foto te zien is, is het nog te vroeg om te oogsten.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Is dit rot?
Collapse
X
-
Re: Is dit rot?
Die bruine 'hoemoetikdatnoemen' heten calyxen.
Die zijn veel ouder dan de rest van de bloem, en die sterven ook eerder af. Als ze helemaal bruin zijn, dan kun je ze uit voorzorg er af trekken. Anders gaan ze een bron van rot worden.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Op rolling stoned raden ze nochtans azijn aan bij het verwijderen van toprot. Vandaar dat ik het hier ook gedaan had. Open wondje gaf naar mijn idee meer kans op rot.
Ik zal het niet meer doen, thx voor de raad. Hopelijk hoef ik nix meer weg te halen of te knippen tot aan de oogst
Comment
-
Je kan het wondje gewoon laten drogen aan de buitenlucht of 'dichtmaken' met wat vaseline met een paar korrels zeezout erin. Ik zou er niets aan doen.
Hoemeer jij je planten 'betuttelt' hoe groter de kans dat de plant echt wat gaat mankeren. Plekjes, vlekjes en gaatjes horen nu eenmaal bij een buitenkweek, grijp in als het nodig is en doe het noodzakelijke.
Too much love will kill them
Comment
Comment