Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

"Spoelen" van je wietplant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

"Spoelen" van je wietplant?

Korting op 420shop
    Hallo vrienden growers,

Ik heb een niet heel veel voorkomende vraag kom ik achter, dus bij deze.
    Laatst was ik bij een maat van me die ook enkele planten groeit.
    Toen ik bij hem was ging hij net starten met het spoelen van de grond in de pot(ten) waar zijn plant(en) in staat.
    Toen ik hem vroeg wat hiervan daadwerkelijk het nut was, kon hij me niet echt een duidelijk antwoord geven.

Nu mijn vragen van mij aan jullie....

- Wat is precies het nut van spoelen?
    - Moet dit altijd of is dit niet voor elke strain noodzakelijk?

Nu ben ik zelf voor het eerst met een plantje in de weer en heb de koorts om te leren aardig te pakken.
    Het is een vensterbank plantje en ik verwacht er niet heel veel van, maar iets is altijd beter dan niets.
    Het is een femzaadje van OG Kush die ik van dezelfde vriend kreeg zodat ik ook wat op kon steken....hopelijk.
    Ik heb haar momenteel in een pot van 4,6 liter en wilde de bloei in een pot van +/- 15 liter.
    Ik geef mijn plantje wel voeding van Plagron (groei en bloei)...momenteel enkel alleen voor groei.
    Mocht ze beslissen om leuke topjes te gaan geven heb ik ook topmax van Biobizz, maar dat laat ik even in het midden.
    Als ik met mijn plantje zover kom dat ik m kan afbloeien, wat is dan het advies?....Spoelen of niet spoelen?

Alvast bedankt voor evt reacties.
    Have a nice and funny day...grts Brainwreck.
    Soms denk je alles te weten, maar toch effe niet.
    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

Re: "Spoelen" van je wietplant?

Kan enkel op coco's of mapito oid. Niet op aarde. Waarom zou je voor de laatste twee weken je plant gaan verstikken? Of ja, als laatste redmiddel moest je zwaar overbemest hebben.

Is toch ook al een heel aantal keer ter sprake gekomen, blijkbaar zijn er nog altijd mensen zoals uw maat die denken dat dat moet Gewoon op tijd stoppen met voeden zodat het goed herfst wordt.

Comment

Ik ben hier pas een volle maand ingeschreven nu Beowulf.
      Ik heb mijn eigen hier helemaal suf gelezen de afgelopen maand (letterlijk) in de volgens mij duizenden topics.
      Erg veel over het spoelen heb ik niet kunnen vinden op het world wide interweb, behalve filmpjes over hoe te spoelen.

Ik vond het inderdaad ook een beetje vreemd dat ie me er geen passend antwoord kon geven.
      Je kan dingen wel doen omdat het je zo geleerd is, maar ik wil weten waarom en feiten horen voordat ik ermee begin.

Dat dat enkel op kokos oid kan wist ik niet.
      Dat gaat voor mij niet op aangezien ik in potgrond groei/bloei.

Comment

Jou plantje is toch een vensterbank plantje??
        God was never on your side..

Comment

Spoelen op die manier (overdosis water) is inderdaad 'n risico als je op aarde kweekt.
          Daarom geven we de laatste 2 weken geen voeding meer, maar alleen water.
          Dan raakt de voeding in de aarde op.
          Zelfde resultaat, geen risico.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Inderdaad ; ik werk ook zo en ik kan alleen maar een bevestiging geven van een uitstekend smakend eindprodukt en voldoende leeggetrokken gebladerte op het einde zonder spoelen.

Comment

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Hier het effect van spoelen net voor de bloeiperiode... Zie ze een stikstoftekort hebben
              Op rollingstoned staat wel meer van die onzin. Chlorofyl zit in de toppen. Die blijven groen zien. Dus spoelen gaat daar geen hol aan helpen om dat eruit te krijgen. Worden precies geen feiten gechecked.

Als je je planten de laatste twee a drie weken enkel water geeft dan trekken ze de bladeren leeg. Dat spoelen is voor broodkwekers die tot de laatste dag voeding willen blijven geven. En hoeveel effect dat dan in werkelijkheid heeft? Zal sowieso hoestwiet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...421#post590421

Als je je planten de laatste twee a drie weken enkel water geeft dan trekken ze de bladeren leeg. Dat spoelen is voor broodkwekers die tot de laatste dag voeding willen blijven geven. En hoeveel effect dat dan in werkelijkheid heeft? Zal sowieso hoestwiet zijn.
                Daar sluit ik me volledig bij aan

Comment

@ Bella...ja ik heb een vensterbank plantje, hoezo?

Tot zo ver weer wat wijzer geworden.
                  Ik denk dat ik dat spoelen nog maar even aan me voorbij laat gaan.
                  Eerst maar eens een beetje de "basis" goed uit zien te voeren.
                  Erg scheutig met voeding ben ik ook niet.
                  Ik neem aan als het te weinig voeding is dat ik er snel genoeg een reactie van krijg.
                  Dus naar mijn idee is spoelen ook niet echt noodzaak als ik het goed begrijp.

Comment

dus je wil beweren dat laatste 2 weken alleen water geven geen spoelen is ? volgens mij spoel je dan ook alleen niet zo extreem maar water je wel alle zouten en voedingsstoffen uit je bodem leven

DUS DAN SPOEL JE TOCH?

BTW ik flush ook niet als op de bovenstaande methode (maar was meer om te laten zien dat als je Wiet spoelen in google intikt je 300x een hit hebt) dit omdat er werd beweerd ik kan niks vinden.
                    Staat zelfs als je verder gaat kijken een JD topic tussen.

Maar goed hoe spoel ik

2 weken voor oogst alleen water en 3 dagen voor oogst een echte flush sloot aan ijkoud water waarna ze 2 dagen in het donker gaat!

toevallig net gedaan de laatste watergeef ijskoud beurt!

Ik doe dit zuiver omdat ik 4 weken voor oogst Canna PK13/14 gebruik en wil hier geen rest van hebben in me dames.

ach joh ieder ze eigen stijl en methode!

hoestwiet ???? ! coffeeshop wiet -> yup! maar we hebben het voor we zelf begonnen maar wat graag gerookt altijd!

dussssssssssssssssssssss
                    sigpic
                    LED there be light

Comment

We praten hier over en Vensterbank plantje spoelen is voor binnen kwekers onder lampen die hele dag me metertje zitten te meten
                      en die 100de foto's van hun plantje trekken
                      Jou vensterbank plantje heeft geen voeding of spoeling nodig MOP.
                      Dat laat je lekker in de vensterbank staan geef je zo nu en dan flinke slok water en voor je het door hebt groeit er zo een zakje wiet aan Mop

Comment

Ja, laten we de twee door elkaar gebruiken om beginners nog wat meer te verwarren Eigenlijk niet, want je geeft ze gewoon water om te drinken en je gebruikt het water niet om restanten van meststoffen weg te spoelen. Daarvoor moet je ze teveel water geven, en in 1 keer. Wat op aarde alleen maar problemen geeft. Je laat ze gewoon alle meststoffen opgebruiken.

Comment

Bedankt voor de reactie Kanon.

De reden dat ik het vraag hier is mede omdat deze site daarvoor gemaakt is naar mijn idee.
                          Maar voornamelijk omdat op het internet zo veel info te vinden is dat het erg warrig word.
                          De een zegt dit, de ander keurt het net zo hard weer af.
                          En daarbij....volgens mij zijn er honderden manieren om je wietplant te verzorgen.

Ik zal echt niet met elke vraag in mijn hoofd jullie lastig vallen.
                          Tuurlijk zoek ik zelf eerst de benodigde info, en mocht ik er niet uitkomen raadpleeg ik JD.
                          Maar waar ik een beetje problemen mee heb is dat op het internet enkel info word gegeven.
                          Ikzelf vind het best wel fijn als je ook een vraag over het onderwerp kan stellen en niet enkel doodgegooid worden met info.

Nogmaals dank voor de reacties allen.
                          Word zeker gewaardeerd door Brainwreck.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@ beowulf....

Jullie zitten mij niet te verwarren hoor, ik vraag hier zelf om.

Net wat Bella zegt...enkel water geven is voor een vensterbankje genoeg in principe.
                          Maar mijn bedoeling van dit plantje is om zoveel mogelijk info en kennis te vergaren, aangezien ik volgende zomer wat serieuzer aan de slag wil.
                          En dan zou het toch wel fijn wezen als ik wat meer verstand heb van wat zo'n plantje nodig heeft of niet.
                          Ik ben namelijk een pietje precies en wil het volgende zomer dan ook niet gaan verknallen....iig zo goed mogelijk proberen.

Comment

Weet je wat je in oog moet houden !

de een kweekt zus de ander kweekt zo , de een spoelt de ander niet!

kortom er is geen perfecte methode aan te geven! het leuke aan deze topic is dat buiten kwekers een binnen kweker tegen spreken!

yup! in de volle grond is anders al 3 x per jaar onder een lamp ! i know ! maar lees is en denk na en geef dan is antwoord !

anyhow spoelen of niet , je moet het zelf weten ! of anders echt ff diep google induiken ! en dan je conclusie trekken Brainwreck.

Ik ben geen ace kweker en geen master maar ik geloof wel in spoelen en laatste 2 weken alleen water puur omdat ik Pk 13/14 gebruik 4 weken voor het einde en ik geen shit meer wil in me kweek.
                            Me laatste kweek was een lemon skunk en was echt op deze manier gedaan en heb daarvan (10 gr) aan een daily smoker gegeven me zwager.
                            Zijn reactie -> wauw echt heerlijk een lekkere stoned en erna high en totaal niet scherp !

duidelijk toch?

je wilt geen broodkwekers wiet welke tot op de laatste dag shit door het water heeft gehad? maar nogmaals ieder ze ding

ELKE KWEKER HEEFT EEN EIGEN VISIE EN METHODE
                            sigpic
                            LED there be light

Comment

a1.jpga2.jpga3.jpga4.jpg

Speciaal voor Bella....

Comment

Bezig...
                              X