Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wiet wil niet drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet wil niet drogen

    Korting op 420shop
    Deze zomer heb ik precies wat last met het mooi droog krijgen van wiet..

    In juli had ik voor een vriend wat wiet in mn slaapkamer gedroogd in een doos met de flappen deels open. Dit is uiteindelijk nooit mooi droog geworden desondanks dat het er 20 dagen heeft ingezeten.

    Begin augustus had ik wat og kush van de shop gekocht en deze was nog iets te nat. Deze heeft ook 3 weken lang gewoon open op mijn bureau gelegen en werd maar niet droog, ik kreeg het niet eens gegrind.. Ik had het gevoel dat na de eerste 2-3 dagen deze het droogst was, en daarna deze terug natter werd. Na 3 weken vond ik dat het nog steeds even nat was als wanneer ik het had gekocht dus heb ik het onder m'n bureaulamp moeten drogen.

    Nu heb ik mijn eigen kweek geoogst en een week geleden voelden de eerste topjes al droog aan en de takjes knakten, dus heb ik deze van de takjes gehaald en in een weckpot gestoken om te curen. De eerste twee dagen heb ik regelmatig de pot een half uurtje opengezet, maar ik merkte dat de toppen weer veel natter werden. Toen ik ze net in de pot had gestoken kon ik er al proevertjes van nemen om te grinden en roken, maar nu gaat dat helemaal niet meer. De laatste 5 dagen heb ik de pot dan volledig opengelaten maar er komt geen verandering, ik heb zelfs het gevoel dat het nog steeds terug natter aan het worden is.

    Het lijkt me logisch dat dit door een te hoge luchtvochtigheid komt maar ik snap niet hoe dit kan in de zomer? Zeker met het goede weer van de laatste dagen en het is al heel de zomer dat ik problemen heb met drogen. Ik heb airconditioning op mijn kamer, kan dit er iets mee te maken hebben? Verder rook ik ook elke avond binnen in mijn kamer en staat mijn raam meestal open, tenzij het warm is dan doe ik mijn raam dicht en zet ik airco op.
    Vorig jaar had ik ook hetzelfde probleem en deze werden pas mooi droog vanaf oktober/november.

    Heeft er iemand tips? Ik snap niet dat bijvoorbeeld een pakje tabak wel direct kurkdroog wordt wanneer ik het een dag open laat liggen.
    Graag zou ik toch wel al wat wiet hebben die ik kan roken zonder dat ik deze altijd nog moet drogen met de bureaulamp of haardroger, maar het lijkt dat dit de enige mogelijkheid is om droge topjes te krijgen.
    Last edited by vleuwy; 1 September 2016, 17:17.

    #2
    Re: Wiet wil niet drogen

    Ver gezocht mss maar het enige dat ik zo direct kan bedenken is het volgende.
    Airco=droge lucht, ge laat op die momenten alles wat geforeceerd drogen door te droge lucht.
    Ge denkt hmmmm mooi droog ik stop m in potten.
    Dan begint het binnenste die nog vocht bevat, dit vocht af te geven in u pot en hoppa alles terug te nat.
    Als ge wat googled over correct drogen snapt ge wel waar ik heen wil. Leg(op net) of hang ze es in een andere ruimte waar ge niet leeft/slaapt, in het donker zonder airco of overdreven tocht, na week prob nog es in potten te stoppen en zie... De laatste tijd is het warm dus ik ga uit van veel gesloten raam en airco aan, wat volgens mij wat geforceerd drogen veroorzaakt. Langs andere kant 20dagen lijkt me ruim voldoende, slaapt ge er ook? U adem in gesloten ruimte kan veel luchvocht geven snacht wat u wd kan opnemen en terug natter worden indien ge u airco uitschakeld snachts he.
    Last edited by ergonaut; 1 September 2016, 17:45.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #3
      Re: Wiet wil niet drogen

      Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Zou goed kunnen maar dit verklaart niet waarom die og kush van de shop en de wiet van een vriend niet wou drogen. Ik was zelfs twee weken weg toen waardoor er geen airco heeft opgestaan, maar ik had wel mijn raam laten openstaan denk ik.

      Comment


        #4
        Re: Wiet wil niet drogen

        Shop spul word vast ook wel es geforceerd gedroogd. Airco doet me denken aan een heet zolderkamertje? 2weken afwezig zonder airco met open raam (denk je dus mss zelfs geen ventilatie) word het op zo een kamerke loeiheet en hoe hoger de temp hoe meer vocht lucht kan bevatten. Wat verklaart dat ge het pas droog krijgt naar de winter toe. Kartonnen doos = weinig ventilatie met vochtige dingen erin. Ff eerlijk je kan bijna blij zijn (als dit het scenario was) dat ge geen hoopje schimmel vond bij thuiskomt. Mss es opnieuw starten met in de doos een vochtvreter, zout, rijst,... Dagelijks doos luchten EN de ruimte dit Voor dik weekje en dan nog es in de pot. Hang es een vochtmeterke waar u dingen drogen, weet ge tenminste al iets.

        Ps. bureaulamp, open op bureau,...? Je droogt toch in een volledig donkere ruimte hoop ik? Licht zou thc afbreken!
        Last edited by ergonaut; 1 September 2016, 19:13.
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          #5
          Re: Wiet wil niet drogen

          Airco kan je lucht juist door het koelen een veel hogere rv geven. Juist koude lucht neemt minder ruimte in en dan is de relatieve hoeveelheid vocht in de lucht dus veel hoger

          Die airco is het manco denk ik toch echt hoor.

          Buitenlucht in de avond heeft ook een erg hoge luchtvochtigheid btw

          Comment


            #6
            Re: Wiet wil niet drogen

            Dus misschien sluit ik beter mijn potten vanaf het afkoelt buiten en de luchtvochtigheid weer stijgt? En dan de volgende middag terug openen.
            Als ik google zegt men wel dat airco voor drogere lucht zorgt.. anyway ik heb voor een luchtvochtigheidsmeter gezorgd en nu zit ik op 23 graden en 68% RV, heb net de airco opgezet om te zien hoe het verandert.

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Wiet wil niet drogen

                Lamp erop.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet wil niet drogen

                  Brak licht niet thc af?

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet wil niet drogen




                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet wil niet drogen

                      Oorspronkelijk geplaatst door yvonne462 View Post



                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Gewoon ophangen in een ruimte met niet te veel ligt en genoeg frisse lucht ..... Niks in dozen en potten wat een gedoe allemaal ,maar ieder zijn ding natuurlijk


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet wil niet drogen

                        Curen kan nooit het gewone hangen vervangen. Maar daar is het ook niet voor. Het komt erna

                        Na het drogen. Of eigenlijk vlak voor je planten echt droog zijn wil je dat proces gewoon nog even vertragen. Het afbreken van oa bladgroen en het afbreken van bepaalde stoffen zorgt juist voor aanmaak van smaak geur en ervaring.

                        Je kunt prima drogen door de toppen te laten hangen en als ze eenmaal droog zijn kun je ze in een plastic zak stoppen

                        Maar ik ben al jaren verkocht aan curen
                        Als de planten na een weekje net zo droog zijn dat het takje echt knakt. Dan zijn ze net niet droog genoeg om te roken.. je kunt ze laten hangen dus...

                        Maar als je ze dan in een glazen pot stopt en die pot elke dag een paar keer lucht en husselt.. En ja het duurt ff een paar weken tot het droog genoeg is.
                        En zelfs langer... Want volgens mij is het dan wel klaar. Rookbaar maja ... bedenk hoe het met wijn gaat ... soms dus hoe langer hoe beter.

                        Mits je bij de goede droogte de pot dicht houdt. Echt het is het waard!

                        Goed gecurede wiet .... Gewoon Genieten...

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet wil niet drogen

                          Ok leuk om te weten


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet wil niet drogen

                            Hoe meer plantmateriaal, hoe langzamer het ook droogt.
                            Wil je dat het sneller droogt, dan knip je er meteen buds van en leg je ze op een netje te drogen, of, net als Yvonne, knip je al het blad er vast vanaf.

                            De wiet in de coffeeshop werd vroeger ook in 2-3 dagen gedroogd onder de hps.
                            Dat zal nog wel gebeuren denk ik.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet wil niet drogen

                              Dat curen ga ik ook zeker proberen.....van de week maar eens weckpotten scoren.

                              Ik vind deze wel geinig.
                              28f91ddac51d52bdb8dd9c6b03fe3da9.jpgweckpot-rond-1liter.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X