Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoofdstam gesplitst!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoofdstam gesplitst!!!

Korting op 420shop
    Ik zit met het volgende probleem...

Gisteren was er hier een serieuze regenbui en ik zag van binnen al mij takken serieus doorbuigen van het gewicht van het water.

Toen het gedaan was met regenen heb ik voor het zekerste wat water willen van mijn takken schudden.

Wat is er nu gebeurt...
    Toen ik de bovenste takken wat wou schudden heb ik geen rekening gehouden met het zwakke punt waar de plant getopt is.

Met als gevolg dat de 2 hoofdstammen zal ik maar zeggen gesplitst zijn tot aan de plaats waar de stam zich opsplitst.
    Dit heb ik dichtgetrokken door middel van tiewraps.Ik zou vandaag ook nog dit deel met kaarsvet bedekken zodat er geen water aankan.

Volstaat mijn verzorging?Is er iets wat ik beter kan doen?Zal dit terug dichtgroeien of zal dit geplitst blijven?

Bij deze een foto:
    20160930_160611.jpg 20160930_160634.jpg

Alle raad en tips zijn welkom!!

Re: Hoofdstam gesplitst!!!

Er zijn mensen die zweren bij klieven, die zijn van mening dat het voor meer opbrengst zorgt. Niet te druk over maken, dat overleeft ze wel.

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Volstaat mijn verzorging?Is er iets wat ik beter kan doen?Zal dit terug dichtgroeien of zal dit geplitst blijven?
      Goed opgelost en neen dat groeit niet meer dicht. Wat je nog zou kunnen doen is die wond afdichten met vaseline of bijenwas.

Comment

Klieven is toch normaal onderaan de stam?Of zou dit bovenaan ook het hetzelfde effect kunnen hebben?

Ik ging het dichten met kaarswax/vet maar heb nog gewacht op reactie hier om zeker te weten dat dit geen kwaad kan.
        Zo'n tuinkaars in schaal tijdje laten branden en dan het vet met een lepeltje voorzichtig op de wond doen...

In ieder geval bedankt om mij iets wat gerust te stellen.Ik had al schrik dat de helft van mijn plant voor de vuilbak ging zijn.
        Maar vandaag staat het bovenste gedeelte er nog steeds netjes bij.

Comment

tuinkaars is geen bijenwa he! parafine is wat anders als beienwas!
          gewoon zou en vasaline helpt ook

als je een plant zo laag topt is uitscheuren bijna vrgen om volgende heer bindje haar voor ze schreut ls je topt ('.

google eens vasaline zout en rot

Comment

Ik weet da een tuinkaars geen bijenwas is...
            Maar als ik mij niet vergis heb ik dat hier al enkele malen gezien dat ze het zo doen dus vandaar mijn vraag of dit efectief een goede oplossing is.
            Aangezien ik geen bijenwas of vaseline heb zou ik het oplossen met wat ik wel in huis heb.Indien dit een goede oplossing is natuurlijk.

En zo laag getopt zeg je? Ik heb 1 maal de hoofdstam getopt aan node 10.Ik denk niet dat dit zo laag is?De meeste doen het al aan node 5...
            Last edited by Nightstalker; 1 October 2016, 10:17.

Comment

bijenwas heeft een naruurlijke anticiotica waar wij mensen nog niet achte zijn, vasaline koop je bij elke drogist doe er wat zout bij en je dekt de wond afdoende af om geen schimmelinfectie in die scheur te krijgen
              Last edited by FlintStoned; 5 October 2016, 18:29.

Comment

Vanwaar deze muzieklink
                Het eerste liedje ken ik in ieder geval wel haha

Moet ik boxen zetten bij me plant en dit laten afspelen ter genezing?

Comment

Geen slecht idee ;

Scientists are taking a closer look at photosynthesis with the help of short pulses of light and now, they've found out how vibrations can actually enhance the efficiency of this process.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Nadat het deze nacht voortdurend geregend heeft staat me plant er maar heel triestig bij.
                    De onderste takken beginnen door het extra gewicht van het water enorm door te zakken.
                    20161002_083633.jpg
                    Ik vrees er dus voor dat deze dan ook zullen beginnen losscheuren of afkraken met tijd.
                    Heeft er hier iemand een oplossing voor zodat ik de tak wat kan ophouden?

Jammer genoeg kan ik ze niet onder mijn overkapping zetten omdat deze nog al tamelijk verlicht is door straat verlichting.
                    De lantaarnpaal staat wel meer dan 15 m verwijdert,kan dit licht nog kwaad?Ik veronderstel van wel.
                    In mijn tuinhuis kan ik ze ook eventueel zetten,maar zonder bijverlichting en zo zal ze wss ook nie goed kunnen afbloeien??
                    Een afdak of dergelijk maken waar de plant nu staat is ook niet echt een optie.

Iemand die mij nog wat extra raad of tips kan geven?

Comment

Heb je geen grote parasol die je er boven kunt spannen?

I like it!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Jammer genoeg niet neen...De parasol die ik heb kan en mag ik daar niet zetten hehe ook omdat dit wat teveel zou opvallen
                        Dit is een foto vanonder mijn overkapping,jammer genoeg veel zicht van buren en licht van de straatlantaarn
                        20161002_115220.jpg
                        Dit is een foto vanuit mijn tuinhuis zelf,hier waarschijnlijk niet genoeg licht om mooi te laten afbloeien?
                        20161002_115311.jpg
                        Attached Files

Comment

Hoi Nightstalker, je tuinhuisje ziet er erg donker uit. Kun je niet gedurende de dag wat licht aanzetten daar binnen?
                          Ik heb ze met slecht weer onder m'n overkapping met 6x55W=330w gewoon licht. Of het werkt weet ik niet, maar ik hoop dat dit iig beter is dan weinig licht. Zo staan ze iig droog en dus minder kans op rot hoop ik. En dan tegen de schemering gaat het licht weer uit.
                          Ik heb er zelfs gordijnen voor hangen om ze extra te beschermen tijdens de regen, en zodra het droog is gaan de gordijnen weer open. Hahah[emoji23]
                          Ja je moet toch wat om de dames te beschermen.

I like it!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik zou natuurlijk wel iets kunnen hangen van verlichting maar ik heb geen ledkap of dergelijke meer over...
                            Om zelf nog iets te maken voor die kleine maand dat ze nog moet vind ik ook verloren...
                            Een ledspot zal wss ook niet volstaan?

Ik zag ook deze staan in de verkoopsectie

Zou dit wat moois kunnen opleveren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                              Hoi Nightstalker, je tuinhuisje ziet er erg donker uit. Kun je niet gedurende de dag wat licht aanzetten daar binnen?
                              Ik heb ze met slecht weer onder m'n overkapping met 6x55W=330w gewoon licht. Of het werkt weet ik niet, maar ik hoop dat dit iig beter is dan weinig licht. Zo staan ze iig droog en dus minder kans op rot hoop ik. En dan tegen de schemering gaat het licht weer uit.
                              Ik heb er zelfs gordijnen voor hangen om ze extra te beschermen tijdens de regen, en zodra het droog is gaan de gordijnen weer open. Hahah[emoji23]
                              Ja je moet toch wat om de dames te beschermen.

I like it!!!
                              Kijk, dat zou een mooi stalletje zijn op een kerstmarkt!

Comment

Bezig...
                              X