Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

knakken of buigen, croppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    knakken of buigen, croppen?

    Korting op 420shop
    Wat of waarom zou je een tak met toppen buigen,of croppen of hoe je dat ook mag noemen? Ik zou er wel meer over willen lezen, zien en horen.
    \zou zelf pijn in mijn buik hebben als een tak stukging brrrrrrrrrrrr

    #2
    Re: knakken of buigen, croppen?

    soms kan een plant groter worden dan je je tuintje het toelaat dan kan je je plantje knakken in het ergste geval of verbuigen zodat je top toch goed komt. Denk eraan cannabisplant is een van de snelstgroeiende en sterkste (onkruit) plant dat er is. Dus geen zorgen maken.
    grtz oja zantac is goe tegen buikpijn hihi

    Comment


      #3
      Re: knakken of buigen, croppen?

      Buigen van de toppen past men meestal toe in binnenkweek, wanneer er hoogte gebrek is zodanig dat er ruimte genoeg is tussen lamp en toppen, om verbrandig te voorkomen.

      Ook zijn er telers die het toepassen op lagere wattages (micro) zodanig dat het licht op de hoofdtop valt, dat is wat ongeveer dezelfde methode die met scroggen gebeurt, dan worden de topjes die door het netjes gaan vastgebonden, ook zodanig dat enkel de toppen laag blijven en licht kijgen.



      Grtz
      Last edited by westport; 18 May 2009, 08:42.
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: knakken of buigen, croppen?

        nog ff een vraag over het knakken.
        Zijn er meer topic over, of documentatie of foto proces? mijn sshaze gaat nl hard omhoog en niet overal kan zij voluit groeien.
        Ik ondersteun mijn meisjes met bamboestokken ipv netjes. Hoe dan te knakken en wanneer is het het best? Ze staan nu 2 weken in bloei en beginnen al topjes te maken, of is het handiger om nog te toppen om de groei tegen te gaan?

        Comment


          #5
          Re: knakken of buigen, croppen?

          nee niet gaan toppen tijden midden in je bloei , knakken of buigen ken wel

          Comment


            #6
            Re: knakken of buigen, croppen?

            oke, maar kun je mij ook uitleggen waarom het beter is om te knakken dan te toppen, want met knakken beschadig je de steel ook en met toppen haal je ook een deel van de stengel weg, ( zodat ik het beter snap)

            Comment


              #7
              Re: knakken of buigen, croppen?

              klopt toppen doe je als je een ruimte gebrek heb in de hoogte als je een plant top dan krijg je 2 hoofdtoppen en je plant gaat meer in de breedte groeien

              als je gaat knakken dan ken je eigelijk het plantje sturen waar het heen zal gaan groeien, is dus ook een voordeel van hoogte gebrek

              als je een plant getopt heb dan word het getopte stukje zwart, dat zal dan 2 a 3 dagen herstellen en dan zal het verder groeien alleen met 2 hoofdtoppen

              als je het knakt , dan is het eigelijk gebroken net zoals een been
              geef het een poaar dagen rust en het zit weer vast en de gewenste richting

              Comment


                #8
                Re: knakken of buigen, croppen?

                oke, en moet je dan de geknakte stengel( waar de knak zit) nog omwikkelen met iets of gewoon de knak de knak laten?

                Comment


                  #9
                  Re: knakken of buigen, croppen?

                  ja ffies met iets omwikkelen en na een tijdje voel je een knobbel

                  Comment


                    #10
                    Re: knakken of buigen, croppen?

                    heb die van mij ook al geknakt gewoon om te proberen, de hoofdstam toen ze een maand oud waren, niets ondersteund of niets omwikkeld. was na 5 dagen al terug stevig. de hoofdtop hing echt 90 graden naar beneden.

                    gtzz

                    Comment


                      #11
                      Re: knakken of buigen, croppen?

                      De cannabis is een stevige plant, dankzij de sterke vezels die het plantje heeft.

                      Grtz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: knakken of buigen, croppen?

                        juist niet knakken op plaatsen waar je stengel niet rond is maar kruisvormig is, daar kan het zijn dat hij niet hersteld.

                        gtzz

                        Comment


                          #13
                          Re: knakken of buigen, croppen?

                          oke, weer wat geleerd, maar als nu blijkt dat de tak waar de superknop aan zit, ik die knak, en dan alsnog de lengte te hoog is van de rest van de plant, kan ik dan bijv die takken ook knakken? of is het handig de tak zover naar beneden te meten en daar te knakken ?
                          Super silver haze groeit nl vet snel, of wel in vrouwentaal, je kunt maar 1x knakken per plant of ....................

                          Comment


                            #14
                            Re: knakken of buigen, croppen?

                            Hoi mede hazelaar..Heb wel een paar plaatjes voor je van wat knakwerk..kun je zelf zien dat het verder geen kwaat kan..een meekomend voordeel is dat de rest van de toppen hierdoor ook meer licht kunnen vangen wat het gewicht weer ten goede gaat komen..





                            Gr,
                            NNS

                            Comment


                              #15
                              Re: knakken of buigen, croppen?

                              idd je kan meerdere keren knakken tot in de 5de week bloei, zie maar eens op youtube en neem de zoekterm super cropping

                              gtzz

                              Last edited by janleuri; 31 May 2009, 00:25.

                              Comment

                              Bezig...
                              X