Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Big Vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Big Vraag

Korting op 420shop
    Heb een vraag:

Als een plant in een een tuin staat waar bv en tuin lantaarn staat en die plant groei naast die lamp op van zaadje uit.
    En nu de licht uren veranderen en deze lamp is niet mega fel..
    Dan gaat die plant in bloei om dat de licht uren voor de plant ook veranderen ook al staat hij al heel zijn leven naast de lamp?

2 De vraag
    Een plant groeid van uit zaadje op in een kast en krijgt heel zijn leven 18/6 uur licht.
    Gaat deze plant ooit van uit zijn zelf in bloei?
    Het licht zal niet veranderen?

Dit gaat niet over mijn planten dus ik hoef geen tips voor mijn eigen het is gewoon iets wat ik me af vraag.
    Ik denk namelijk dat die plant met die tuin verlichting wel gaat bloeien buiten want hij is niet anders gewend dan die lantaarn en hij met de licht uren buiten echt wel de bloemen zullen wat kleiner blijven maar de bloei komt hoe dan ook denk ik.

Zelfde in een kast hij zal toch een keer in bloei moeten in mn ogen ook al blijf dat licht 18/6
    God was never on your side..

Re: Big Vraag

In principe zou hij gewoon door moeten groeien,hij zou kunnen gaan bloeien door teveel stress.
    Je buitenplant gaat wel in bloei maar zou waarschijnlijk sneller gaan als er geen licht op zou vallen.

Comment

Je plant raakt pas in de bloei als er voldoende actief bloeihormoon voor minimaal 10 uur aanwezig is in de plant. Onder invloed an licht word dit active broeihormoon weer omgezet in inactief bloeihormoon. In het donker keert deze reactie zich om. Het inactieve hormoon wordt weer actief. Voor deze omzetting heeft de plant 2 uur nodig. Vandaar dat de plant pas in de bloei gaat nadat zij 12 uur donker krijgt. (2 uur omzetting van inactief naar actief en 10 uur actieve hormoon in voldoende hoeveelheid aanwezig).

De plant die op 18/6 staat zal dus altijd in de groeifase blijven! De plant naast de lantaarn zal serieuze stress ondervinden en maar zeer moeilijk in bloei komen als ze al in bloei geraakt. Verder zal ze flink gaan strekken omdat ze nooit in de donkerfase geraakt. (dit alles is natuurllijk wel afhankelijk van de itensiteit van de lantaarn)

Hopelijk snap je er iets van bella

Grtz

Comment

Hmmm.
        Toch blijf ik denken dat die plant buiten met die lantaarn niet beter weer dan dat die lamp altijd aan is.
        En dus wel wat van de licht cyclus merkt ook al blijf die lamp aan en dus wel in bloei gaat alleen later zoals Alien zegt

God was never on your side..

Comment

Bezig...
        X