Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

gedroogde top lijkt zo "open"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gedroogde top lijkt zo "open"

Korting op 420shop
    Ik heb vraagje over mijn gedroogde top, hij ziet er zo "open" uit, of heb ik ze te rigoreus geknipt?

dit is hem (of haar eigenlijk het is K2)
    Last edited by zwof; 19 October 2009, 15:24.

Re: gedroogde top lijkt zo "open"

Hij ziet er inderdaad 'open' uit. Weet je zeker dat hij al uitgebloeid was? Volgens mij heb je m te vroeg geknipt..
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

de draadjes waren zeker voor 80% bruin, en de zaaddopjes helemaal groot :s
      heb eerder wel eens purple gehad en die heeft wel een open structuur, maar van deze soort weet ik het gewoon niet...

Comment

Ja ziet er inderdaad maar schraal uit

mvg Izzz

Comment

laat me raden een buitenkweek ??

fluffy toppen komen vaak voor door te weinig licht op de planten, te mager wortelstelsel of geen constante temp of voedings tekort

Comment

het is een buitenkweek inderdaad, maar de plant was mooi donkergroen, had zeker geen tekorten, rook ook heel goed, maar als ik die toppen zie
            hier heb ik de grote bladeren al weggeknipt om meer lucht en licht erin te krijgen

Comment

het wegknippen van bladeren heeft ook een negatief effect op de planten.

Vraag:
              Wat hebben planten allemaal nodig om te groeien ?

Antwoord

Lucht Licht voeding en water.

Lucht: voldoende aanwezig
              Licht: ook aanwezig, MAAR !!!! als je de bladeren er af haalt, dan vangt de plant veel minder licht op !
              Voeding: ja balderen lijken idd mooi op kleur, maar als ik de grond zo zie kom het wel eens een schrale zandgrond zijn en zou ik liever wat voeding geven, of aan aarde verbetering doen.
              water, Ja als je voldoende regen hebt zal het wel goed komen , maar gezien de schrale grond zakt het water ook weer snel weg. maar gezien de kleur denk ik dat dat wel mee zal vallen.

Comment

ik heb voeding gegeven want het is inderdaad vrij schrale grond waar wij wonen, en die bladeren pas een dag of 5 voor de oogst weggehaald, en dat is dus pas
                ik denk dat ik eens flink in die top knijp, dan ziet het er al heel anders uit

Comment

Comment

bladeren weg knippen voor meer lucht en licht... buiten?

heb je de natuur zijn werk wel eens zien doen? je hoeft buiten echt niet te helpen hoor.

ben geen pro, maar wat ik heb begrepen gaat de plant op het einde ook zijn energie uit die bladeren halen en zullen ze verkleuren. bij jou zie ik geen 1 blad verkleurd zijn (of je moet juist die er vanaf gehaald hebben) en buiten planten worden echt gigantisch imo, die van jou is/was volgens mij totaal nog niet klaar.

Comment

In tegenstelling tot planten die binnen staan maakt een buitenplant na week5/6 geen nieuwe bloei meer aan omdat ze merkt dat het kouder word en er steeds minder licht is. De plant weet dan dat het geen zin meer heeft om verder energie in bloei te steken omdat ze het zaad nooit meer rijp krijgt. Een binnenplant blijft constant op 12/12 en constante temp. Hierdoor maakt een binnenplant, mits gezond, tot op het laats nieuwe bloei aan. Ze denkt immers dat het nog lang geen herfst is en gaat maar door met aanmaken van bloei. Vandaar dat buts van een binnenplant meestal veel harder en geslotener zijn dan van buitenplanten.

Verder kunnen buitenplanten nogal eens last hebben van strooilicht in de donkerfase (lantarenpalen, licht van nabije bebouwing, verkeer) Sluip,- of stooilicht tijdens de donkerfase geeft ook veel fluffier toppen dan planten die volledig donker staan.

Grtz

Comment

Een oplossing voor volgend jaar zou voor jou misschien verduisteren zijn, als je volle, vette toppen wil...
                        Ik merk zelf een groot verschil tussen de toppen die van een verduisterde plant komen en die van een natuurlijk afgebloeide plant.
                        De toppen van de planten die in hartje zomer afbloeiden zijn veel voller dan die in oktober afbloeiden, en veel rijker aan thc!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swingers View Post
                          laat me raden een buitenkweek ??

fluffy toppen komen vaak voor door te weinig licht op de planten, te mager wortelstelsel of geen constante temp of voedings tekort
                          Wat bedoel ge daar mee swingers, buiten zijn ook mooie dichte topjes te kweken. Ik heb geen losse topjes zelfs niet in mijn guerilla int bos. bewolkt is er nog 100 watt per vierkante meter zonlicht.

gtzz

Comment

Ik heb ook van die fluffie topjes en ik weit het aan de slechte zomer die we hebben gehad ik durf sommige niet eens topjes te noemen , schraale oogst
                            Maar smaken doet het wel en word er lekker stoned van dus toch goed
                            God was never on your side..

Comment

he? slechte zomer? dat is toch een lol? tot eind september schitterende zon!

Comment

Bezig...
                              X