Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Scarificatie van je zaden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Scarificatie van je zaden

Korting op 420shop
    Scarificatie:

Het idee hierachter is om water de mogelijkheid te geven binnen te dringen in hardschillige zaden en zo de ontkieming te stimuleren. Je snijdt/kerft langs beide uiteinden van de zaden zachtjes in en verwijdert een klein gedeelte schil/peul, langs een kant zou al voldoende moeten zijn. Let wel op, dat je niet te diep insnijdt/kerft en zo de kern van het zaad niet beschadigt. Dit wordt vrij vaak met een veil gedaan. Het gebruik van schuurpapier en de zaden hierover schuren tot je een inkeping/afgeschuurd zaad hebt, werkt ook.

Stratificatie:

Re: Scarificatie van je zaden

lijkt me niet echt de ideale manier van ontkiemen.
    als je zaden hebt van bijna 10€ stuk is het toch wel een redelijk risico.

maar toch tof om te weten.

Comment

Lijkt me ook maar niks hoor met een vijl in een zaadje liggen kloten!
      Als je op de juiste manier rustig ontkiemt heb je dit soort experimenten niet nodig en haal je 10/10.
      Genoemde methode kan (in mijn ogen) alleen maar schade toebrengen. Ik zie er echt de voordelen niet van.
      Laat de natuur gewoon z'n gang gaan en het komt wel goed...

Comment

Ik zou het zelf niet doen, de enigste plek waar water je zaad in kan is het kratertje aan de achterkant van je zaad. dit is niet zomaar zo. Lees hier wat er na de wateropname gebeurt. Toch bedankt voor de info.

Comment

Okay, dacht dat het misschien interessant is .. Zal het eens uitproberen met vezelcannabis en dan een thread maken hier

-Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
          Last edited by westport; 25 January 2010, 10:18.

Comment

Bezig...
          X