Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze herma?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze herma?

Korting op 420shop
    Afgelopen zomer heb ik 2 ierdbei-planten in mijn tuin gehad.
    Uit de geoogste toppen zijn in totaal ook 12 zaadjes gekomen.
    Denken jullie dat deze bruikbaar zijn?
    M.a.w. gaat dit gewoon regulier zaad worden of is dit herma-zaad?
    De planten hebben wel een klein beetje vals licht van een lantaarn op straat gehad, maar zijn netjes eind september afgebloeid.
    Zou ik deze zaadjes volgend jaar gebruiken, of gewoon weggooien???
    Last edited by Jalapeno; 16 February 2010, 23:00.

Re: 12 zaadjes uit 2 Ierdbei-planten - Zijn deze bruikbaar of worden ze her

Had je een mannetje en een vrouwtje in je tuin? Of waren dat herma's?

Als je gewoon een mannetje en een vrouwtje had, zou het gewoon regulier zaad moeten zijn.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Neen, er was geen mannetje meer bij, die had ik netjes op tijd verwijderd...

Comment

hm.. de vrouw heeft zichzelf dus bevrucht (herma - actie).

Volgens mij is er dan een grote kans dat het zaadje ook weer een herma wordt, echter weet ik dit niet zeker. Iemand anders meer informatie hier over?
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Denk idd ook dat ze zichzelf bevrucht heeft door het straatlicht wat een beetje op de planten scheen.
          Ik heb echter nog ooit planten gehad die herma werden en die zaten boordevol zaad.
          Hier waren het maar 12 zaadjes.

Comment

Als de planten in je tuin staan is de kans groot dat deze bevrucht zijn door een mannetje uit de buurt.
            Heb dit zelf ook al enkele keren mogen ondervinden.
            Ik zou ze planten maar je weet niet van welke vader het komt
            je heb dan een Ierdbei x unknown

Comment

Ha copro da's ook een mogelijkheid natuurlijk...
              Aangezien het zo weinig zaden waren en aangezien de wiet die eraf kwam van goede kwaliteit was zou dit best wel kunnen.

Comment

hoe zit het dan met mijn zaadje wat ik geplant heb.
                ik had 1 zaadje gevonden in heel mijn buitenkweek plant van vorig jaar en deze binnen gezet.
                wat is dat dan voor een zaadje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                  hm.. de vrouw heeft zichzelf dus bevrucht (herma - actie).

Volgens mij is er dan een grote kans dat het zaadje ook weer een herma wordt, echter weet ik dit niet zeker. Iemand anders meer informatie hier over?
                  Yep, hermatjes.

Wat vrouwelijke zaadjes teweeggebracht zou hebben: jou vrouwelijke plant die herma wordt en dan een gewoon vrouwtje met haar 'hermastuifmeel' bevrucht, dan krijg je vrouwelijke zaadjes

Comment

Bezig...
                  X