Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot gevonden in mijn hoofdbud. Hele bud weg halen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Toprot gevonden in mijn hoofdbud. Hele bud weg halen?

Korting op 420shop
    Hallo, heb vandaag een bruinig blaadje gevonden in mijn hoofdtop. Ik trok dit heel makkelijk eruit, waarna bleek dat daar de hele boel rot was. Ik heb nu dus zo'n dikke 2cm van de bovenkant van mijn top weg gehaald.

Kan ik de rest gewoon door groeien of is het verstandig om nu de hele hoofdtop te oogsten? Ik zal zo wat foto's plaatsen.. nu eerst ff intensive care...

Hoop dat iemand snel een antwoord heeft! Bij voorbaat thanks!

Re: Toprot gevonden in mijn hoofdbud. Hele bud weg halen?

gewoon heel de top erafheb ik laatst ook gedaan.en de rest van de plant zat er niet mee.gaat gewoon goed.

Comment

Ruimschoots wegknippen en erop letten dat je geen sporen over de rest van je plant heen strooit.

Grtz

Comment

Thanks voor de snelle antwoorden!

Hier wat ik er afgeknipt heb :IMG_3524.jpgIMG_3522.jpg

En wat er nog van over is en in welke staat het verkeerd:IMG_3532.jpgIMG_3533.jpgIMG_3527.jpg

Kan ik de rest nu laten doorgroeien van de hoofdtop, Ik ben net 3 dagen aan het doorspoelen met water, en had nog 1 a 2 weken te gaan dacht ik zo..

Dank!

Comment

Wel leuk zo'n tweede internode bloei, maar alles wat er onder gebeurt zie je dus niet meer..Zonde vind ik het. had gehoopt en gedacht dat ik deze bud echt af kon laten bloeien buiten.

Comment

Heb nog meer gevonden een stuk verder onderin , denk dat ik de hele top maar ga weghalen? Shit man, moet ik die hele bud uit elkaar knippen.. Zo zie je maar, de plant heeft altijd droog gestaan, geen druppel regen gezien. En toch toprot.

Comment

dat is echt zuur man.. vooral omdat het je hoofdbud is! hoe is het met de rest van je topjes?

grtz pw
              Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Tja is jammer want had zeker nog wel ff door kunnen rijpen. Het was een experiment kweekje ik heb deze plant als enige verduisterd. Heb er nog 2 staan (groot!)
                Plantje is niet zo heel groot, ong. 60 cm.

Dit is wat er nu nog op zit gedeeltelijk.

IMG_3551.jpgIMG_3554.jpgIMG_3567.jpgIMG_3559.jpgIMG_3569.jpgIMG_3556.jpgIMG_3565.jpgIMG_3571.jpgIMG_3560.jpg

Dit is er te vroeg naar mijn mening vanaf nu. de top rot zat op 4 plaatsen dus heb de hele bud maar uit elkaar geknipt. was niet veel rot, alleen die bud had nog wel ff gemogen, dus naar mijn idee te vroeg geoogst.
                IMG_3509.jpg
                Was ook een heel dicht gegroeide bud moet ik zeggen, dus rot is opzich niet zo vreemd.

Groeten.

Comment

hi opitcal
                  ook al meegemaakt
                  zo veel mogelijk wegnemen van de rot
                  beter een beetje te veel dan te weinig
                  dan is de rest te redden
                  aangeraden om dagelijks eens je plant te "schudden" zodat de vochtigheid eruit valt (bij vochtig weer natuurlijk, en dat is zeker in het najaar)

Comment

Bezig...
                  X