Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Botrytis en Licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Botrytis en Licht

Korting op 420shop
    Tjsa met wat ik zelf heb ervaren en me boerenverstand me al zei;

Botrytis gedijt op groen en verrood, licht dat de planten minder gebruiken en doordringen. De straling van HPS zorgt voor hogere temperaturen in de dikke toppen, waardoor het voor Botrytis moeilijker wordt om te groeien en zich te verspreiden

Veel lees plezier

Iets voor LR2, heeft ie ook wat te lezen.

Comment

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Jammer dat het praktisch geen enkele invulling heeft voor ons..
      We wisten al dat schimmels niet snel groeien bij hogere temperaturen en voor de rest is er eigenlijk niet heel veel nieuws te zien hier. Het lijkt erop dat botrytis lichtkleur gebruikt in combinatie met temperatuur om zijn eigen ritme en groei te bepalen, iets wat heel veel organismen doen.
      Of je nu mycelium of sporen hebt groeien, je top blijft rot.. En da's een probleem.

Vervelend dat je nu rot hebt en dat met hps niet had. Ik snap dat je geneigd bent het aan de leds te wijten maar denk eens na over het volgende.

Ik heb (ook) leds met Samsung diodes en zelden tot nooit rot. Wel heb ik altijd een 1000 watt straal kachel branden voor de inlaat over de cv heen. Duur qua stroomverbruik maar dat betaalt zich wel terug doordat ik niks van de oogst hoef weg te flikkeren.

Kortom, als ik geen rot heb met led dan is het niet voor de hand liggend dat er een correlatie is tussen leds en rot.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ja de dimmer lager zetten om de lichtdruk te verminderen. Hier staat die max op 80% en gaat naar 60%!en lamp gaat 15 cm hoger

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Dat werk bij de Don’s uitstekend! . Andere genetica hoeft er geen last van te hebben maar als je er vaak last van hebt is het gebruik van de dimmer een optie

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dimmen is als bezuinigen dus als mij dat niet boeide was ik dief van mijn eigen beurs of misschien dat ik een schep in de grond had gezet.
Bezig...
X