Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mozaiekvirus TMV

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mozaiekvirus (tmv)

Ja, al is het nog niet zeker hoeveel effect het heeft maar ik heb een kweek geweten waar ze alles hebben laten staan. Contacteer Alien 'ns, hij heeft een wonderpoeder

Comment

als er iets wonder heet, dan gaan er bij mij al vraagtekens rijzen. wonder...dat bestaat niet. Het poedertje zou eventueel wel kunnen helpen, maar langs hier duidelijjk niet. Overlaatst vroeg ik alien er nog eens naar en hij had er geen meer liggen.
      Zelf ben ik hier en daar nog wat ah rondvragen, maar misschien ben je wel iets met deze link: http://www.proefstation.be/nederland...matenteelt.pdf
      Last edited by SirSmokeAllot; 28 December 2009, 16:13.
      sigpic

Comment

Comment

Allemaal dank voor de goede adviezen! Aangezien van alle twee weken oude stekken zo'n 80% van de bladeren waren aangetast heb ik alles weggegooid . Shit happens....... Ik heb Halamid gehaald en ga mijn potten en hok ontsmetten. Zeer driftig spulletje: handschoenen aan en bril op.

Grtz Fashim

Comment

succes fashim...laat je ons nog eens iets weten van hoe het afgelopen is?
            Grtz $iR
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
              Ja, al is het nog niet zeker hoeveel effect het heeft maar ik heb een kweek geweten waar ze alles hebben laten staan. Contacteer Alien 'ns, hij heeft een wonderpoeder
              NB

Had een PM naar Alien gestuurd, maar dat eventuele wonderpoeder was een virusdodend goedje waarvan zij enkele samples hadden gekregen van een vertegenwoordiger. Niet meer op voorraad dus.......

Comment

Heb je toevallig de naam van dat poeder? Indien dat werkte kan ik me inbeelden dat het in de rekken komt . $ir zou zo'n middel tegen tmv wel apprecieren, als het doeltreffend is althans

Comment

hm...het alienpoedertje doet het niet voor mij...
                  Grtz $iR
                  sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                    Heb je toevallig de naam van dat poeder? Indien dat werkte kan ik me inbeelden dat het in de rekken komt . $ir zou zo'n middel tegen tmv wel apprecieren, als het doeltreffend is althans
                    Ik weet niet hoe het heet.... Vraag het anders aan Alien, misschien weten zij nog hoe het heette. Ik heb mijn potten net in de Halamid gezet, nu nog een nachtje vorst er over heen, that should do the job

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                      hm...het alienpoedertje doet het niet voor mij...
                      Grtz $iR
                      Ik denk dat gij met gemuteerde virussen zit dan . Misschien dat het werkt zoals Bayer bij spint, dat ze na een eind imuun worden. Ben niet zo'n expert in van die 'pesticiden' en dergelijke maar het lijkt me mogelijk, weet niet zo goed hoe het met tmv en dergelijke virussen zit :/

Comment

Hoy jona,
                        eenmaal je plant ziek, dan kun je daar niets meer voor doen man. Het poedertje dient om je hok te ontsmetten en te reinigen na de oogst.

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Gelijk heb je $ir.
                          Ontsmetten met diverse middeltjes is mogelijk, maar er is geen medicijn die het virus in je plant kan doen verdwijnen.
                          Een extra ding kwam ik nog wel tegen; het UV-spectrum van de zon stopt het TMV, dit is bewezen in testen.
                          Is bij binnenteelt meer TMV te vinden dan in de buitenlucht?????

Het virus is al meer dan 150 jaar bekend, maar een middel ertegen is nog steeds niet gevonden.
                          Wel is men bezig om het tmv-virus te gebruiken in de moderne geneesmiddelen-industrie, mogelijk ter bestrijding van virussen zoals HIV e.d.
                          Dit staat echter nog in de kinderschoenen.

Comment

Vale, welke uv-straling is dat precies?

Comment

Bestanddelen zonlicht:
                              uva, uvb, uvc en ultraviolet.
                              UVC wordt gefilterd door de ozonlaag, deze is de meest schadelijke.
                              Deze laatse wordt ingezet tegen schimmels, ongedierte e.d.
                              Kun je vast wel iets over vinden op het grote www, mocht je hier interesse in hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                                succes fashim...laat je ons nog eens iets weten van hoe het afgelopen is?
                                Grtz $iR
                                Mijn hok en spullen heb ik ontsmet met Halamid, inclusief mijn luchtbevochtiger. Kreeg ineens een freak idee dat ik via het benevelen weer mijn net nieuwe stekken massaal aan het besmetten ben...... Ook nieuwe potten gekocht. Nou maar hopen dat het niet meer terugkomt, of moet ik met het ergste rekening houden?

Nou ja, fingers crossed......

Comment

Bezig...
                                X