Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

Als mensen benieuwd zijn naar de moeilijkheidsgraad van een bepaalde cannabis strain dan staat er een heel eenvoudige weg open: de omschrijving van leveranciers raadplegen. Dat heet zelfredzaamheid. Een vraag stellen aan anderen, waarop je het antwoord zelf eenvoudig kunt vinden heet gemakzucht. Hetzelfde -gemakzucht dus- geldt ook voor het achterwege laten van klinkers in bepaalde woorden. Telegramstijl en sms-achtige berichten dienen naar mijn oordeel gebruikt te worden in voornoemde media en niet te hooi en te gras in topics.

Comment

Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Als mensen benieuwd zijn naar de moeilijkheidsgraad van een bepaalde cannabis strain dan staat er een heel eenvoudige weg open: de omschrijving van leveranciers raadplegen. Dat heet zelfredzaamheid. Een vraag stellen aan anderen, waarop je het antwoord zelf eenvoudig kunt vinden heet gemakzucht. Hetzelfde -gemakzucht dus- geldt ook voor het achterwege laten van klinkers in bepaalde woorden. Telegramstijl en sms-achtige berichten dienen naar mijn oordeel gebruikt te worden in voornoemde media en niet te hooi en te gras in topics.
      Nu zal ik het eens duidelijk zeggen, voluit geschreven omdat je blijkbaar moeite hebt met het feit dat ik die klinkertjes achterwege laat/ Dit topic was meer bedoeld als algemeen overzicht voor iedereen, ikzelf ben al bezig en zal in de 1ste plaats kijken of het soortje me bevalt en als 2de naar de bloeitijd. Nu kwestie gemakzucht/ het is dus niet speciaal voor mij dat ik dit topic heb opgestart maar voor iedereen, mijn afkortingen probeer ik niet mee te overdrijven en het duidelijk te houden. Vragen stellen/ zo goed als alles dat ik weet ben ik te weten gekomen door zelf op dit forum tientallen verslagen van begin tot eind te lezen en ja je hebt de omschrijving van de leverancier maar is dit een overzicht waar men gewoon meerdere soortjes in 1 keer kunnen zien, nee.

Ik ben zelf niet de persoon om zomaar bij iemand die ik niet ken te gaan klagen over koetjes en kalfjes, dus persoonlijk vind ik dit best storend/ je kent mij niet eens,nooit met u gesproken!

in elk geval,
      grts WW
      Vroeger stond hier iets anders

Comment

De leverancier zal natuurlijk zijn soortje aanprijzen als een topsoort die tot 1 kg wiet opleverd. Als je daarop moet voortgaan...
        bovendien is die info soms vaag of hellemaal niet te vinden op de internetshop.
        Deze persoon vraagt gewoon welke mensen goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde soorten.
        Om het hier een beetje aangenaam te houden op het forum gelieve niet te reageren als je enkel super negatief kan doen.
        Mensen die zich daar wel aan wagen hebben geen leven en hebben dus te veel tijd.

bij voorbaat dank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
          De leverancier zal natuurlijk zijn soortje aanprijzen als een topsoort die tot 1 kg wiet opleverd. Als je daarop moet voortgaan...
          bovendien is die info soms vaag of hellemaal niet te vinden op de internetshop.
          Deze persoon vraagt gewoon welke mensen goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde soorten.
          Om het hier een beetje aangenaam te houden op het forum gelieve niet te reageren als je enkel super negatief kan doen.
          Mensen die zich daar wel aan wagen hebben geen leven en hebben dus te veel tijd.

bij voorbaat dank
          Dank u ! ^^
          grts WW

Comment

heb wa probleempje gehad in mijn de hokkie ben nog niet aan de bubble gegraakt maar zeker gaan die foto s hier bij je komen hoop deze week ze te kunne zette zonder fout moat

srry voor w8ten

Comment

vind het allezins geweldig dat je aan zoiets begint WW
              wand dat zou ik ook wel willen, gewoon is een duidelijk overzicht, niet omdat ik lui ben,
              wand ik neem denk nu wel duidelijk m'n tijd, maar als je elke plant afzonderlijk moet bekijken is het moeilijker en je weet niet dat het bij de mensen ook zo, is dus zelfde hebben ervaren
              greetz excenium

Comment

hey,
                @ liaantje okj nja heb nog wel eve te gaan met die v mij dus heb wel tijd =.) , stuur maar wanneer het u goed uitkomt e =)
                @ excenium thx ben blij dat er ook mensen zijn die begrijpen wat ik hier mee wil bereiken, en het vr hun ook handig lijkt

grts WW

Comment

Hey hey,
                  even een update : heb even een lijstje gemaakt met de soortjes waar bij vermeld word of ze makkelijk of moeilijk zijn en bestendig tegen verschillende dingen
                  ( uit de zadenbank van Alien) eerste 4 :

HQS Orginal Californian Orange Skunk: This strain is ideal for the inexperienced grower. Its very easy to cultivate under different conditions.Orange hairs will cover the buds. Tastes as sweet as candy

HQS Four Way Specials: Four Way Specials consists of Indica, Sativa, Ruderalis and Skunk.
                  Its very easy to clone and resistant to most diseases. Well-balanced taste and effect.

HQS Highway Delight (outdoor) : This is one of our strongest outdoor varieties. It can withstand lower temperatures.Its a short but strong plant with wide growing leaves.

HQS Purple Tops : This very popular purple strain can be cultivated successfully outdoors in cold, wet climates.A unique plant with purple buds, sweet taste and a real Sativa high.

HQS Bob Marleys Best : This classical F1 hybrid is an absolute winner! A strain that needs to be well taken care of.The result is a large plant with a hazey taste and a great high.

HQS Outsider (outdoor) : Outsider can stand cool temperatures. It?s a very strong, powerful plant which can be harvested early.The large buds taste delicious. Winner of the Highlife Cup.

HQS Gandhi : This F1 cross is bred for outdoor cultivation but also gives amazing results in a greenhouse and indoors.Its an easy to clone, pest- and mould-resisting plant.

HQS Early Girl (outdoor) : Early girl is a perfect strain for beginners, being highly resistant to diseases.It finishes outdoors in late September. Nice high.

Black label Hollands Hope : Hollands Hope was developed in Holland and is ideal for outdoor growers in a cool climate.Its resistant to fungus and perfect for beginners. It provides a strong high.

Kiwi Seeds KiwiSkunk : All the classic skunk qualities here, short and stocky plants, with high calyx-to-leaf ratio, fat stinky buds and quick flowering times.We've managed to selectively breed better mould resistance into this strain without losing any of her skunky aroma, making it a great choice for beginners and pro's, inside or out.

Kiwi Seeds White Island : White Island' is a straight F1 hybrid of this predominantly sativa local strain, and our own 'Kiwiskunk'. The result is a plant with all the spicy sativa tastes of the bush, but not excessive with flowering times thanks to the kiwiskunk influence. And whats more it isnt a difficult plant to grow.

Kiwi Seeds Daddys Girl : Every Daddy has his girl, and this lovely outdoor hybrid originally from South Africa is enough to make a grown man cry. Vigorous growth and extreme hardiness to dry weather make Daddys Girl just perfect for those outdoor growers that might not get to see their plants as much as they'd like to.

White Label Double Gum : These seeds will produce strong, versatile plants that are ideal for indoor growing or greenhouse cultivation and can also flourish outdoors in warmer climates. A compact Indica growth-pattern makes this an easy plant to grow and work with.
                  Double Gum females grow a large central bud and individuals that also produce many side-branches should be selected as heavy-yielding mother plants.

White Label Hollands Hope : One of the first cannabis varieties designed for tough outdoor conditions. Since the early Eighties Holland's Hope seeds have flourished in the Netherlands, raising the standard for Dutch outdoor weed. This strain was named for her ability to finish flowering and produce excellent results in a wet and changeable summer - thus giving hope to Holland’s outdoor growers!Holland’s Hope is a fungus-resistant pure Indica. She produces solid, heavy buds with a knock-down stone. Plants remain compact by outdoor standards and can produce a remarkable harvest, even in an unremarkable summer.

White Label Orange Bud : A fast, trouble-free variety of cannabis, suitable for beginners or experts. There's no need to choose between production and quality when Orange Bud can give you both!

White Label White Skunk : An excellent variety for first-time growers, White Skunk will also be of interest to those connoisseurs who know that high quality cannabis genetics can still be obtained at a reasonable price.Like all Skunks, this seed-strain is uniform, potent and easy to grow.

White Label Feminised Powerplant : PowerPlant is a fantastic, stress-free strain for beginner growers. In the hands of an experienced cultivator, she can produce world-class results!

White Label Feminised Superskunk : With just a little encouragement, females build colossal, crystal-covered colas indoors, in the greenhouse or outdoors in warm, sunny climates.
                  Super Skunk bears the rare distinction of being one of the only cannabis strains that may require more experience to smoke than she does to grow!

Als iemand dus ervaring heeft met 1 v deze soortjes, even zeggen of je akkoord gaat of niet en waarom.

Zal van de rest ook nog lijstje maken maar ben nu even.. lol

grts WW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post

Ja en Nee. Zo'n dingen staan inderdaad meestal bij de breeder op de website, maar als bijvoorbeeld kijkt naar wietzaadjes.nl , daar staan quasi alle strains aangeduid als eenvoudig. Of toch heel veel. Daarenboven is het niet duidelijk op basis van welke criteria de andere dit label niet krijgen enzovoort. Wat een 'gemakkelijke plant' is om te kweken voor een professionele breeder, is dat niet noodzakeloijk voor een beginnende kweker. Met dat in het achterhoofd steun ik dit topic, maar raad ik WW wel aan om zijn lijst aan te vullen met concrete ervaringen van kleinschalige kwekers, wat er juist ging en wat er fout ging, beknopt maar met genoeg details. Persoonlijk zou ik bvb geinteresseerd zijn in welke soort goed groeit op een redelijk vochtige leemgrond, maar zo'n dingen vind je nergens terug.

Grtz
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Last edited by Xtreme; 22 February 2011, 19:09. Reden: vorm/stijlfout

Comment

@ dissi : ja inderdaad de bedoeling is ook dat iedereen gewoon zegt wat zen eigen ervaring is met een soortje en zo krijg je een overzicht
                        @ Xtreme : Ja natuurlijk hangt het uiteindelijk af van de kweker en vd conditie's, ik neem aan dat de kweker zelf zen condities zo optimaal mogelijk moet krijgen/ ik bedoel meer zonder juist specifiek naar dat te kijken en eerder enkel naar de sterke of zwakke punten v het soortje, dus zonder complicaties op menselijk vlak. Toch mooi samengevat lijstje =)

Grts WW

Comment

Nog steeds vraag ik me af wat een verschil tussen een makkelijk of moeilijk soortje is. Een 100 % haze zou alleen gevorderden kunnen worden gekweekt. De enige verschillen tussen een 100 % sativa en een 100 % indica zijn dat de sativa's op het moment dat ze op 12/12 worden gezet nog een poos doorgroeien (in ieder geval sterker dan de indica's) en dat ze er 3 tot 4 weken langer over doen om af te bloeien. En inderdaad in deze 3 to 4 weken extra loop je extra kans op een ziekte of gebrek. Maar dat komt door externe oorzaken -meestentijds onzorgvuldigheid- en niet door de plant zelf. Het zelfde geldt voor de buitenkweek: als je zo nodig een haze buiten wil kweken dan weet je op voorhand dat die ergens in november rijp is. Alleen je loopt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ergens in oktober tegen budrot aan. Dat komt beslist niet door de plant, maar door de kweker die zo nodig een binnensoort buiten wil kweken in een daartoe ongeschikt klimaat. Met een beetje gezond verstand zoek je naar een indica die volgens de leverancier ergens medio september klaar is en resistent tegen botrytus. En dan gebeurt het nog vaak dat de plant 2 weken extra of nog langer nodig heeft om af te rijpen. Zorg voor de zekerheid dat je Teldor voorhanden hebt, want die schimmelresistente plant blijkt toch meestentijds minder resistent dan de leverancier voorspiegelt.

Comment

En is da dan nog wel veilig om te roken? Gebruik je dezelfde dosering als bij aardbeien bessen? (15g op 10L) En wanneer pas je het toe, hoe lang voor de oogstdatum kan je het gebruiken?

gtzz

Comment

@ Xtreme : je wilt het allemaal te ingewikkeld zien, gewoon een simpel overzicht met sterke soortjes en minder sterke soortjes.. Liefst zoveel mogelijk ervaringen en zo kunnen de personen die dit lezen zelf uitmaken of ze het een moeilijk soortje vinden of niet. Bijvoorbeeld, iemand die vertelt over een soortje dat goed tegen de hitte kan en ook wat temp. verschillen kan verdragen/ is handig voor een kweker die deze soort dan toch kiest omdat hij/zij op hun plek meer last hebben v temp. verschillen. Hoop dat je het nu beetje begrijpt.

''Met een beetje gezond verstand zoek je naar een indica die volgens de leverancier ergens medio september klaar is en resistent tegen botrytus. En dan gebeurt het nog vaak dat de plant 2 weken extra of nog langer nodig heeft om af te rijpen. Zorg voor de zekerheid dat je Teldor voorhanden hebt, want die schimmelresistente plant blijkt toch meestentijds minder resistent dan de leverancier voorspiegelt.''

Zo een reactie's bedoel ik dus, we weten ondertussen al wel dat niet alles wat op de verpakking staat waar is/ nu hier kunnen de mensen vertellen wat hun ervaring is en zo kunnen we toch beetje beter de waarheid proberen te achterhalen in plaats van gewoon te aanvaarden wat hun verkooppraatje ons vertelt.

grts WW

Comment

De vraag was heel simpel, maar de reacties daarop lijken het tegendeel te bewijzen........................???

Er zijn rassen die erg lastig zijn. Zo is Ata Tundra en Omni's White zeer lastig om te stekken. Maar heb je ze eenmaal aan de groei, blijken ze erg sterk.
                                Omni's Siddih kiemt lastig, geen idee waarom.
                                Terwijl Santa maria of Rooie Marie makkelijk stekt en ook niet snel schimmeld. (Komt ook omdat de voorouders uit vochtige tropische gebieden komt, en derhalve niet snel schimmelen in ons vochtige, dampige najaar.)
                                Malawi Gold verdraagt geen hoge voedings druk (hoge EC), maar NLX en Mango Widow juist wel. Enz.

Een typische makkelijke buiten plant is Nadia, maar ook Royal Dane.

Het is geen gek idee om een soort DBase lijstje te maken met eigenschappen van de diverse planten.

Te denken valt aan; kiemkracht, spintgevoeligheid, schimmel gevoeligheid, zout (voeding) tolerantie, bloeitijd, enz, enz.

Greetz, HJM
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                                X