Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schimmel bestendige Strains

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schimmel bestendige Strains

    Korting op 420shop
    A.M.S - greenhouse
    LSD - BARNEYS
    The Church - greenhouse
    PINEAPPLE CHUNK - BARNEYS
    DURBAN POISON - Dutch passion

    ​Dit zijn enkele soorten die ik heb gevonden die aardig schimmel bestendig zoude moeten zijn.. heb ze nog nooit gezet dus moet vertrouwen op de omschrijving die ze ervan geven..

    Ik ben deze topic begonnen omdat ik op zoek ben naar een sterk soortje voor in de zomer maanden ivm de hoge luchtvochtigheid die ik wss ga hebben..
    Tot nu toe spreekt de LSD mij het meeste aan maar mss hebben jullie nog tips of aanraders!

    Zoek Criteria
    -sterk wietje (hoge thc gehalte)
    -minder vatbaar voor schimmels en of ziektes.
    -geen lange bloeier

    Wie O wie

    #2
    Early Girl Regulier, een 75/25 indica hybride, kan na een bloeitijd van 7 tot 8 weken worden geoogst. Geschikt voor beginnende kwekers die buiten groeien.

    Comment


      #3
      Tsja, je wilt eigenlijk ervaringen van buitenkwekers weten. In de papieren staat heel vaak dat ze schimmelresistent zijn maar dat geldt dan voor de binnenkweek bij hogere temperaturen en gereguleerde luchtvochtigheid. Daar kun je niet op varen en dat geeft een vertekend beeld.

      De vroegbloei die sensi ooit had, daar kan ik niet meer echt over meepraten. Ik heb afgelopen 2 jaar de helft van mijn zaden bij sensi vandaan en het is gewoon niet echt goed spul meer.
      Durban poison van Dutch passion vond ik ook niet geweldig, die bloeide veel te lang en veel te laat pas.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Er zijn natuurlijk ook een aantal preventieve middelen voor tegen de schimmel.

        Aangezien je biobizz gebruikt, kijk eens naar hun leafcoat die een natuurlijke latex over je planten achterlaat.

        Of ecostyle vital die je blad leerachtig maakt en dikker , beter bestand tegen ziektes en schimmels.

        Of neemolie (de gemixte variant) die je kan inzetten tegen schimmels en andere shizzles.

        zwavel is ook een schimmelkiller en ze verkopen van die hotboxen waar je t in kan steken.

        Genoeg opties , je zou ook een ontvochtiger kunnen neerzetten.

        Gewoon lekker t soortje zetten wat je wilt, denk dat t belangrijker is om te kijken welke zaadbanken goeie overal genetics verkopen.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #5
          Al hoe mooi de verhaaltjes van de zaadverkopers: er is geen een soort bestand tegen dauwpunt. Besproei maar eens een hoofdtop Durban die bijna oogstrijp is met water elke dag net voordat de lamp aangaat. Wat denk je dat er zal gebeuren? Precies hetzelfde als wat er gebeurt indien je dag- en nachttemperatuur te ver uit elkaar liggen. Door de koude nacht ontstaat er vocht in en rondom de top dat begint te rotten zodra de lamp er op begint te schijnen. De damp is het probleem ook niet, het is de lamp die er op schijnt wat het probleem veroorzaakt. Dus je kan ook een uur voordat de lamp aangaat de kachel aanzetten zodat de planten droog zijn als het licht schijnt. Dan kun je flink bezuinigen op stroom. De kachel uit zodra de lamp uit gaat en een uur tevoren aan laten slaan.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Schimmel omdat dag en nachttemperatuur te ver uit elkaar liggen? Dat wist ik niet

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De schimmel ontstaat als zich vocht ophoopt in de top en de lamp daar op schijnt. Een groot verschil tussen dag- en nachttemperatuur kan dat inderdaad veroorzaken. Edoch als gezegd kan je dat tackelen door een uur voordat de lamp aangaat de kachel je hok goed laten verwarmen. Dan zijn de toppen weer droog voordat de lamp er op begint te schijnen. Will je helemaal op save spelen kan je de de kachel ook de hele nacht laten branden.

          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Kan het vanuit beperkte ervaring bevestigen. Met lamp uit krap 13 graden, met lamp aan 21+ , en lv van 75% -> rot. Nu met kachel nooit lager dan 17, lv nog steeds hoog, en geen problemen

          #6
          Vochtophoping blijft een probleem, maar ik denk dat dat niet het hele probleem is. Bij lagere temperatuur reageren planten ook minder sterk en krijgen kwalijke schimmels de bovenhand. De respons op infectie is gewoon lager. Als toprot ontstaat in een droge en warme omgeving dan kan de plant prima die delen afstoten en dat breidt het probleem nauwelijks uit.

          Ik lees het e.e.a over biologische versterkers zoals silicaten, kopersulfaat, trichoderma, en enkele bacteriesoorten die bijvoorbeeld ook in kimchi en bokashi zitten. Maar de vraag blijft of die microben een beschermlaag vormen door uit zichzelf aanwezig te blijven, of dat er toevoeging van buitenaf nodig blijft.

          Toch denk ik dat er wel degelijk genetisch te selecteren valt op toprot-gevoeligheid. Ik heb in mijn eigen strains nooit last van meeldauw bijvoorbeeld, dat heb ik eruit weten te krijgen. Toprot is de volgende stap als de selectie op smaak weer een beetje in de buurt komt van wat ik wil. Maar dat is een lange weg en ik kan maar een enkele selectie per jaar doen omdat ik alleen buiten teel. Bovendien hebben de mannen er nooit last van, dus het is een 25% kans-spel.
          Ik geloof er ook wel in dat als je de stikstofgift verlaagt, dat er dan een lagere kans is op toprot. Maar ik blijf me er hard voor maken dat stikstofblokkades of gebreken niet thuishoren in de bloei.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De ene genetica zal er vast gevoeliger voor zijn dan de andere, maar als je het probleem bij de kern aanpakt en je klimaat op orde hebt kan je elke soort rot vrij oogsten. In mijn optiek is het alleen voor de buitenteelt interessant welke soort minder gauw rot, want anders heb je je klimaat gewoon niet op orde.

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik heb zo'n 46 strains in bezit van mezelf. Parakweker en het forum hebben een tussen-generatie gekregen van mij. De punisher # 2 x White Rihanna # 2.
            Beiden zijn meeldauwresistent voor zover ik weet, maar toprotresistent zijn ze niet. De WR # 2 is luchtiger van topbouw dan de punisher, de punisher is een compacte sativa. Binnen kunnen ze het goed doen, maar daar zijn ze niet voor gemaakt. Het zijn beide buitensoorten die ik geselecteerd heb op het buitenklimaat van NL/BE. Ze doen niet zo moeilijk met licht-uren en bloeien rond eind juli.
            Maar binnen zie ik niet vaak toprot bij mensen. De ophoping van water in de toppen in een binnentuin kan komen omdat de planten hun fotosynthese niet geleidelijk stopzetten, maar omdat de lamp juist heel abrupt uit gaat. Dan lopen de processen nog door intern in de plant, dan blijven ze transpireren (zweten) om warmte kwijt te moeten van die processen en zodra dan de kou inzet, dan kan dat vocht nergens heen en slaat het neer. Zou je lampen geprogrammeerd uit laten gaan, bijvoorbeeld door ze op 40% te laten draaien voor 45 minuten en daarna pas op 0% zet, dan komt het al veel minder voor. Gooi je daarbij verhoogde (warme) ventilatie in de mix dan heb je 't praktisch verholpen.
            Men moet goed beseffen dat calyxen ook maar aangepaste bladeren zijn en dus volop aan fotosynthese doen. Dat zorgt er voor dat een top heel snel koeler kan worden dan de omgeving als een lamp uit gaat, die top zweet immers het hardste van de hele plant omdat die het meeste oppervlak heeft. Die blijft dus ook het langst actief in de nacht, en een deel van de warmte in de top zelf komt door verbrandingsprocessen van de plantencellen. Die combinatie, van het langste warm blijven en het snelste afkoelen, en het laagste luchtdoorlatendheid, maakt het heel aantrekkelijk voor schimmels.

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            LR2 leerzaam waarvoor dank 🙏

          #7
          Frisian dew is dan toch een klassieker betreft schimmelresistentie tov ochtenddauw. (regen daar gelaten).

          Heb nog nooit schimmel in frisians gehad, terwijl het bij mijn buitenkweek toch altijd wel een rol speelt hier en daar. Vind buitenkweken eigenlijk ook niets meer aan, heb dan liever een soort die bestand is tegen luizeninfasies, maar die bestaan niet.
          ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Een gezonde plant is bestand tegen luizen. Luizen leggen het loodje als een plant veel suikers produceert, omdat dan het darmstelsel van de luis overladen wordt.
            Voor de rest is er neemolie, dat werkt prima tegen kleine uitbraken.

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Gebeurde ook altijd bij jonge plantjes binnen 3 weken na ontkiemen. Ik haalde ze er 2 dagen lang vanaf met een pincet en wreef wat lijkjes over het stammetje. Daarna komen ze niet meer terug, of dat ligt aan wat jij zegt zou heel goed kunnen, ik dacht altijd als ze die lijkjes onderweg tegen kwamen ze wel een andere plant opzochten.

            Maar al die viezigheid van buiten heeft me nooit echt aangestaan, nu ik micro binnen kweek is buiten geheel overbodig geworden dus denk er niet eens meer aan.
        Bezig...
        X